Новини УАІБ від 24.12.2012 р.
24 грудня 2012
Підготовлено за матеріалами сайтів Інтернет-агентств та власною інформацією
Позачергові Загальні збори УАІБ затвердили зміни до внутрішніх
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
Позачергові Загальні збори УАІБ затвердили зміни до внутрішніх
документів Асоціації та визначили пріоритети розвитку на 2013-2014 роки
21 грудня 2012 року відбулися позачергові Загальні збори членів Української асоціації інвестиційного бізнесу, проведення яких було викликано необхідністю приведення діяльності СРО УАІБ у відповідність з вимогами Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства про цінні папери» (№5042, набуває чинності 1 січня 2013 року).
На зборах ухвалено зміни до таких внутрішніх документів УАІБ: Статуту, Етичного кодексу, Кодексу заходів дисциплінарного впливу, Положення про членство в УАІБ, Положення про Дисциплінарний комітет, Положення про Раду, Положення про Дирекцію, Положення про Ревізійну комісію, Положення про збір та обробку інформації, яка надається до УАІБ компаніями з управління активами – учасниками Асоціації. Зміни також внесено до Стандарту УАІБ 1 «Бухгалтерський облік діяльності інститутів спільного інвестування».
Учасники зборів заслухали та затвердили Напрями розвитку УАІБ на 2013-2014 роки. Основні зусилля Асоціації будуть спрямовані на вдосконалення засад здійснення професійної діяльності, впровадження професійних стандартів роботи та забезпечення ефективного контролю за їх виконанням, підвищення впливу Асоціації на законодавчий процес, захист прав та законних інтересів учасників УАІБ, формування позитивного іміджу КУА, підвищення обізнаності потенційних клієнтів щодо послуг та продуктів КУА з метою забезпечення стійкого попиту на них.
У позачергових Загальних зборах Асоціації взяли участь член НКЦПФР Олексій Тарасенко та директор Департаменту спільного інвестування та регулювання діяльності інституційних інвесторів НКЦПФР Оксана Симоненко.
*****
Відбулося засідання Ради УАІБ
21 грудня 2012 року відбулося чергове засідання Ради УАІБ. Йшлося про початок підготовки Асоціації до чергових звітно-виборних Загальних зборів УАІБ, які відбудуться 25 січня 2013 року в м. Києві.
Члени Ради схвалили звіт та виконання бюджету Асоціації за 2012 рік, розглянули та затвердили проект плану та бюджету Асоціації на 2013 рік.
Рада обговорила питання про вдосконалення інформування учасників Асоціації щодо здійснення фінансового моніторингу та доручила Дирекції укласти угоду про співпрацю з ТОВ «Експерт Інфо».
Наступне засідання Ради УАІБ заплановано на 24 січня 2013 року.
*****
НКЦПФР схвалила зміни до Положення про порядок
визначення чистої вартості активів недержавного пенсійного фонду
НКЦПФР прийняла рішення «Про затвердження змін до Положення про порядок визначення чистої вартості активів недержавного пенсійного фонду (відкритого, корпоративного, професійного)», повідомляє прес-служба Комісії.
Як зазначила директор департаменту спільного інвестування та регулювання діяльності інституційних інвесторів НКЦПФР Оксана Симоненко, це рішення розроблено, насамперед, з метою приведення у відповідність зазначеного Положення до вимог Закону «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», яким були внесені зміни законів «Про недержавне пенсійне забезпечення» та «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».
Ці зміни, серед іншого, стосуються порядку визначення вартості пенсійних активів та чистої вартості одиниці пенсійних активів у системі недержавного пенсійного забезпечення та накопичувальній системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, необхідної для обчислення загальної чистої вартості пенсійних активів, а також перевірки правильності такого обчислення.
Крім того, зазначеними змінами врегульовуються питання взаємовідносин між суб’єктами системи недержавного пенсійного забезпечення.
*****
НКЦПФР визначила вимоги до радника з інвестиційних питань
Ради Накопичувального пенсійного фонду
НКЦПФР схвалила проект рішення «Про визначення вимог до радника з інвестиційних питань Ради Накопичувального пенсійного фонду», повідомляє прес-служба Комісії. Регуляторний акт розроблено відповідно до законів «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».
За словами директора департаменту спільного інвестування та регулювання діяльності інституційних інвесторів НКЦПФР Оксани Симоненко, документ встановлює вимоги до претендентів на участь у конкурсі з обрання радника з інвестиційних питань Ради Накопичувального пенсійного фонду щодо кваліфікаційного рівня, досвіду роботи, ділової репутації тощо.
Нормативний акт має сприяти підвищенню ефективності та прозорості функціонування накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, зниженню ризиків втрати та знецінення пенсійних активів, покращенню державного регулювання та контролю у цій сфері.
*****
Комісія схвалила Порядок подання та розміщення інформації
у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів торговцями цінних паперів та фондовими біржами
НКЦПФР схвалила Порядок подання та розміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів торговцями цінних паперів та фондовими біржами, повідомляє прес-служба Комісії.
За словами директора департаменту регулювання діяльності торговців та фондових бірж НКЦПФР Олега Науменка, документ було розроблено з метою приведення чинної нормативної бази Комісії у відповідність до норм законодавства, зокрема, до змін, внесених до закону «Про цінні папери та фондовий ринок». Згідно з ними торговці цінними паперами зобов’язані розміщувати дані в загальнодоступній інформаційній базі НКЦПФР про всі вчинені ними або за їхньою участю угоди поза фондовою біржею. Фондові біржі також повинні розміщувати у цій базі інформацію про всі вчинені на них правочини щодо емісійних цінних паперів.
Порядок регламентує строки та склад інформації, яку повинні розкривати торговці цінними паперами та фондові біржі. Зокрема, такі профучасники мають надавати відомості щодо найменування торговця цінними паперами чи фондової біржі, дати вчинення правочину, найменування емітента цінних паперів, вид фінансового інструмента, кількість цінних паперів, вартість цінних паперів тощо.
У Комісії сподіваються, що зазначена інформація дозволить інвесторам та іншим зацікавленим особам орієнтуватися у цінах на відповідні цінні папери, а також мати оперативний доступ до актуальної інформації про угоди на організованому та неорганізованому ринках.
*****
НКЦПФР завершила роботу над Порядком подання інформації уповноваженими рейтинговими агентствами
НКЦПФР прийняла рішення про затвердження Порядку подання інформації уповноваженими рейтинговими агентствами, повідомляє прес-служба Комісії. Як зазначила директор департаменту корпоративного управління та корпоративних фінансів НКЦПФР Алла Папаіка, новим Порядком удосконалено систему подачі інформації уповноваженими рейтинговими агентствами та приведено її у відповідність до чинного законодавства, зокрема, закону «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Так, документом встановлюються терміни, порядок та форми подання уповноваженими рейтинговими агентствами інформації про свою діяльність до регулятора.
За словами А. Папаіки, його головною новацією є норми щодо можливості надання уповноваженими рейтинговими агентствами інформації до регулятора у вигляді електронних документів з використанням електронного цифрового підпису, що є черговим кроком НКЦПФР у напрямку побудови системи електронного документообігу з учасниками ринку.
У Комісії сподіваються, що після впровадження цього нормативного акта подання інформації уповноваженими рейтинговими агентствами відповідатиме нинішнім ринковим реаліям та буде більш повним і захищеним.
*****
Уряд затвердив план заходів щодо сприяння діяльності іноземних інвесторів
Уряд затвердив план заходів щодо сприяння діяльності іноземних інвесторів. Відповідне розпорядження, розроблене Міністерством економічного розвитку і торгівлі, було прийнято на останньому засіданні Кабінету Міністрів, повідомляє прес-служба Мінекономрозвитку.
Основною метою документа є визначення організаційних заходів для розв’язання проблемних питань діяльності в Україні європейських інвесторів.
Реалізація заходів у сфері інвестиційної діяльності в Україні сприятиме розв’язанню та упередженню виникнення труднощів ведення бізнесу, а також розв’язанню стратегічних соціально-економічних проблем держави, покращенню якості життя громадян, додатковому залученню інвестицій і підтримці розвитку економіки України.
*****
У 2013 році на приватизаційні торги будуть виставлені
енергокомпанії, облгази та вугільні шахти
Як зазначив на прес-конференції, присвяченій підсумкам та перспективам приватизації, Голова ФДМУ Олександр Рябченко, в цілому поточний рік виявився досить вдалим для приватизаційного відомства. У 2012 році набула чинності нова Програма приватизації. Завдяки цьому процес зміни власності став більш динамічним. Терміни здійснення приватизації підприємств відтепер обмежені двома роками.
Значно скоротилися терміни, відведені для проведення конкурсних торгів. Якщо раніше вони становили 75 днів, то сьогодні - лише 25-30 днів. До того ж, у минулі роки в середньому відбувалося 15%-20% конкурсів із загальної кількості оголошених, а в поточному році – 55%.
Певний вплив на приватизаційні процеси мали політичні чинники, насамперед, вибори до парламенту. Натомість, ряд об’єктів, які не були продані у 2012 р., будуть виставлені на торги в наступному році. Передовсім - це шість енергорозподільчих компаній, а також два енергогенеруючих підприємства - «Донбасенерго» та «Центренерго». За прогнозами О. Рябченка, сукупна ціна продажу лише двох генеруючих компаній становитиме 2,3-2,5 млрд. грн. При цьому інвестори вже виявляють зацікавленість до вказаних підприємств.
Крім того, наступного року планується продаж півсотні облгазів, які залишилися у державній власності. Також має розпочатися приватизація вугільних підприємств. В цілому, від приватизації у наступному році планується отримати 10,9 млрд. грн., що заплановані в Державному бюджеті.
Голова Фонду розраховує на прийняття закону, яким буде скорочено перелік підприємств заборонених до приватизації з 1,5 тис. до 250-270 об’єктів. У результаті з’явиться значний ресурс для процесу зміни власності на 2013-2014 роки. На його думку, сьогодні кількість державних підприємств не відповідає обсягам надходжень від них. Тому тримати у державній власності стільки об’єктів неефективно.
*****
В IV кварталі 2012 року Індекс інвестиційної
привабливості України знизився на 0,02 пункти
Згідно з інформацією Європейської бізнес асоціації, в останньому кварталі 2012 року настрої інвесторів, які працюють в Україні, несуттєво, але погіршилися. Індекс інвестиційної привабливості України був зафіксований на позначці 2,12 балів (з 5 можливих), що на 0.02 пункти менше, ніж результат попереднього кварталу.
Такими є результати дослідження рівня інвестиційної привабливості України, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією за підтримки дослідницької компанії InMind в грудні цього року. Респондентами опитування були 118 топ-менеджерів компаній-членів Асоціації. В цілому, вони оцінили стан українського бізнес-клімату як стабільно несприятливий.
Індекс інвестиційної привабливості був розрахований як середнє арифметичне п’яти компонентів, серед них: інвестиційний клімат в Україні (1,7 балів); динаміка інвестиційного клімату в останні три місяці (2,1 бал); очікувана динаміка інвестиційного клімату у наступні три місяці (2,3 бали); ефективність здійснення новими інвесторами капіталовкладень в Україну у наступні три місяці (2,2 бали); інвестиційний клімат в основній галузі інвестування у наступні три місяці (2,3 бали).
Оцінюючи позитивні та негативні зміни, які відбулись в інвестиційному кліматі протягом останніх трьох місяців, більшість респондентів схилялися до негативних оцінок. Експерти продовжують відзначати певні прояви фіскального тиску на бізнес. Інвестори також тривожно сприйняли більш жорстку валютно-монетарну політику Національного банку.
На питання про позитивні зміни, які відбулися за останні три місяці, 76% зауважили відсутність таких зрушень в інвестиційному кліматі. При цьому як певні позитивні чинники були названі деяка стабілізація податкового законодавства, а також покращення митних процедур завдяки введенню в дію нового Митного кодексу.
*****
Нацкомфінпослуг співпрацюватиме з проектом USAID «FINREP-II»
Відповідно до умов Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне та техніко-економічне співробітництво, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Програма USAID з технічної допомоги «Розвиток фінансового сектору» (Проект «FINREP-II»), яка виконується компанією «Файненшіал Маркетс Інтернешнл Інк.» (FMI), найближчим часом планують підписати Протокол, що засвідчить готовність співпрацювати у виконанні Проекту в галузі розвитку фінансового сектору в Україні та посилення інституційної спроможності Нацкомфінпослуг, повідомляє прес-служба Комісії.
Завданнями Проекту «FINREP-II» є посилення нагляду та регулювання фінансового сектору, розвиток фінансового ринку та ринку деривативів, а також підвищення фінансової грамотності населення. Реалізації Проекту «FINREP-II» відбуватиметься до кінця вересня 2017 р.
Очікуваними результатами виконання Проекту «FINREP-II» є посилення нагляду та регулювання з метою покращення контролю за діяльністю на ринку та підвищення його прозорості, а також підвищення рівня інформованості громадян про фінансові продукти, послуги та їхні права як споживачів фінансових послуг.
Співпраця буде здійснюватися в межах технічного завдання Проекту за такими напрямками: посилення нагляду та регулювання фінансового сектору; розробка та моніторинг політики у фінансовому секторі; застосування міжнародних стандартів та принципів; надання підтримки у впровадженні другого рівня пенсійної системи; розвиток фінансового ринку та ринку деривативів; створення сприятливого середовища; підвищення фінансової грамотності населення; сприяння діалогу з формування політики у галузі підвищення рівня фінансової грамотності; запровадження фінансової грамотності у школах; поширення фінансової грамотності для всіх (неформальні методи).
Деталі цієї співпраці визначаються у щорічних Планах заходів, які кожного року підписуються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та Програмою USAID з технічної допомоги «Розвиток фінансового сектору» (Проект «FINREP-II»).
*****
У січні-листопаді поточного року на світових ринках
було укладено 768 угод IPO, у результаті яких залучено $118,5 млрд.
Згідно зі звітом компанії Ernst&Young «Year-end Global IPO update», в січні-листопаді поточного року на світових ринках було укладено 768 угод IPO, у результаті яких залучено $118,5 млрд. Прогнозується, що до кінця грудня може відбутися ще 50 публічних розміщень на загальну суму $6 млрд. Однак, підсумкові показники 2012 року все одно виявляться меншими за результати минулого року, коли на світовому ринку відбулося 1 225 IPO на загальну суму $170 млрд.
У галузевому розрізі лідерами за обсягами IPO в поточному році є технологічний сектор (112 ІРО на суму $23,2 млрд.), фінансовий сектор (46 ІРО на суму $18 млрд.) і промисловість (112 ІРО на суму $17,2 млрд.). Крім того, значну активність у цій сфері виявляли компанії енергетичного та сировинного секторів.
Найбільшим публічним розміщенням поточного року стало IPO компанії Facebook (США), яка залучила $16 млрд. Для порівняння, обсяг IPO на всіх європейських фондових біржах склав $11,1 млрд.
До п’ятірки лідерів за сумами залучених коштів також увійшли компанії Japan Airlines (Японія) - $8,5 млрд., Santander Mexico (Мексика) - $4,1 млрд., Felda Global Ventures Holdings (Малайзія) - $3,3 млрд. та People’s Insurance Co. (Group) of China (Китай) - $3,1 млрд. Питома вага цих п’яти розміщень в загальному обсязі світового ринку IPO склав близько 30%.
Лідерами серед фондових майданчиків за обсягами залучених коштів стали американські біржі NYSE та NASDAQ ($44,9 млрд.), а також китайські фондові майданчики Shenzhen Stock Exchange, Shanghai stock exchanges та Hong Kong Stock Exchange ($ 26,2 млрд.).
У січні-листопаді на частку Азіатсько-Тихоокеанського регіону припало 44% від загальносвітового обсягу IPO, а на Північну Америку - 35%.
Як зазначають експерти, у поточному році невисокі темпи розвитку економіки, нестабільні умови на фондових ринках та погані результати деяких IPO негативно вплинули на довіру інвесторів.
Разом із тим, вони прогнозують, що обсяги первинних розміщень акцій у світі в наступному році будуть зростати, особливо в його другій половині. Адже, економіка США зміцнюється і виступає лідером відновлення. У другій половині 2012 року її позитивний приклад наслідували економіки країн Європи та Азії.
При цьому в наступному році найбільша активність щодо здійснення ІРО прогнозується в сфері нерухомості, нафтогазовій промисловості, а також у сфері інфраструктури та медичному секторі.
*****
За минулий тиждень Індекс ПФТС зріс на 2,33 пункту,
а Індекс українських акцій - на 17,44 пункту
Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 21.12.2012 р.
Обсяг торгів, грн. | Індекс ПФТС |
146 664 029,79 | 325,71 |
Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі» за 21.12.2012 р.
Обсяг торгів, грн. | Індекс українських акцій |
72 918 847 | 939,62 |
*****
За три квартали 2012 року рівень валового зовнішнього
боргу України відносно ВВП знизився до 75,3%
За три квартали 2012 року рівень валового зовнішнього боргу України відносно ВВП знизився на 1,1% і за станом на початок жовтня дорівнював 75,3% (в абсолютному виразі - $132,4 млрд.), повідомляє прес-служба Національного банку. У динаміці абсолютних показників зовнішнього боргу України в цьому році спостерігаються такі тенденції.
По-перше, зовнішній борг державного сектору скоротився на $1 млрд. порівняно з початком року і за станом на початок жовтня дорівнював $32,4 млрд. У цілому протягом останніх двох років цей показник залишається відносно стабільним.
Водночас відбуваються суттєві зміни в структурі валового зовнішнього боргу державного сектору. Україна в особі уряду та Національного банку вчасно та в повному обсязі здійснює виплати з погашення кредитів Міжнародного валютного фонду, що були залучені в достатньо складні часи для цілей фінансування дефіциту платіжного балансу та бюджету країни. Наразі уряд рефінансує ці платежі за допомогою залучення зовнішніх ресурсів на ринкових засадах, зокрема завдяки достатньо успішному розміщенню єврооблігацій.
По-друге, продовжується скорочення зовнішньої заборгованості банківського сектору, рівень якої на звітну дату становив $22,6 млрд. Цей рівень майже в два рази нижчий, ніж той, що був напередодні глобальної фінансово-економічної кризи в 2008 р. Відповідно зовнішня стійкість банківської системи суттєво посилилася. Крім того, питома вага короткострокової заборгованості банків становить лише 21% порівняно з 31% напередодні кризи.
Підприємства реального сектору економіки продовжили достатньо активно залучати зовнішні боргові ресурси. За 9 місяців їх сукупний зовнішній борг включно з кредитами прямих інвесторів збільшився майже на $10 млрд. і на звітну дату становив $77,5 млрд. Таке зростання боргу пояснюється, з одного боку, більшим використанням торгового фінансування потоків зовнішньої торгівлі, а з іншого - високими інвестиційними потребами української економіки і відповідно значним попитом на фінансові ресурси для задоволення цих інвестиційних потреб.
У середньостроковій перспективі очікується, що цей високий інвестиційний попит дозволить підвищити конкурентоспроможність економіки України та відповідно приведе до скорочення обсягу зовнішнього боргу реального сектору.
*****
У листопаді 2012 року Індекс промислового виробництва в Україні
становив 96,3%, а з початку року - 98,5%
Згідно з даними Державної служби статистики у листопаді 2012 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року Індекс промислового виробництва в Україні становив 96,3% (з початку року - 98,5%). При цьому у листопаді поточного року у порівнянні із жовтнем спостерігалося падіння промислового виробництва на 2,5%.
У добувній промисловості у листопаді 2012 року у порівнянні із листопадом 2011 року відбулося зростання промислового виробництва на 0,2% (з початку року - на 2,5%), у переробній промисловості - падіння на 3,8% (з початку року - на 3,5%), а у виробництві та розподіленні електроенергії, газу та води - падіння на 8,8% (з початку року - зростання на 2,7%).
Основні цифри
Всього компаній-членів | 284 | на 25.11.24 |
Кількість КУА | 278 | на 25.11.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 25.11.24 |
Кількість ІСІ | 1819 | на 25.11.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 25.11.24 |
Кількість СК* | 1 | на 30.09.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 660 220 | на 30.09.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 087 | на 30.09.24 |