Новини УАІБ
УАІБ пропонує зафіксувати розмір держмита
за реєстрацію випуску цінних паперів і похідних
Проаналізувавши проект Закону України «Про державне мито», оприлюднений на сайті Міністерства доходів і зборів України 06.09.2013 року, Українська асоціація інвестиційного бізнесу пропонує уніфікувати підходи до розрахунку держмита за реєстрацію випуску цінних паперів та похідних (деривативів) та зафіксувати його розмір.
Відповідні пропозиції УАІБ надіслала до Кабінету Міністрів України, Міністерства доходів і зборів та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Експерти Асоціації вважають, що запровадження різних підходів до визначення вартості однотипної послуги уповноваженого державного органу, суперечить сутності поняття «державне мито» та обсягу робіт державного органу на надання відповідної послуги.
Встановлення різного розміру державного мита за реєстрацію випуску цінних паперів у залежності від типу їх розміщення (0,1 відсотка номінальної вартості випуску цінних паперів у разі їх публічного розміщення та 0,2 відсотки – у разі приватного розміщення) не є економічно обґрунтованими, оскільки реєстраційні дії, які проводить уповноважений орган при реєстрації випуску цінних паперів, їх обсяг, якість та витрати уповноваженого органу на здійснення реєстраційних дій не залежать від способу розміщення цінних паперів.
Такий підхід ніяким чином не стимулюватиме емітентів здійснювати публічні розміщення, оскільки ставка державного мита не тільки не зменшується у порівнянні з діючою, а збільшується внаслідок зняття верхньої межі цього платежу. Окрім того, величина номінальної вартості випуску цінних паперів, заявленої для реєстрації, не є фактичною сумою залучених фінансових ресурсів, а лише вірогідно очікуваною. Таким чином, запропонований законопроектом механізм застосування державного мита за реєстрацію випуску цінних паперів фактично перетворює «державне мито» в інший податок на кшталт «податку на вірогідність», що суперечить принципам оподаткування взагалі.
В той же час, для реєстрації випуску іншого виду фінансових інструментів - деривативів проектом Закону пропонується зовсім інший підхід: встановлення фіксованого розміру мита, а саме 75 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
На думку УАІБ, механізм встановлення розміру мита, запропонований для деривативів, є більш відповідним визначенню поняття «державне мито», оскільки обсяг робіт уповноваженого органу не залежить від заявленої номінальної вартості випуску цінних паперів і є умовно-постійним.
*****
Загальні чисті активи європейських інвестиційних фондів
за січень-червень поточного року збільшилися на 3,2%
Згідно з даними звіту Представницької асоціації європейської індустрії інвестиційного менеджменту (EFAMA) «Тренди європейської індустрії інвестиційних фондів в першому півріччі 2013 року», загальні чисті активи інвестиційних фондів, зареєстрованих у Європі, за січень-червень поточного року збільшилися на 3,2% і, за станом на початок липня 2013 року, становили 9 232 млрд. євро (згідно з даними НБУ, за станом на 01.07.2013 р., 1 євро дорівнював 10,42 грн.). У І кварталі вони зросли на 5%, а у ІІ кварталі - зменшилися 1,7%. Для порівняння, за перше півріччя минулого року сукупні активи європейських інвестиційних фондів зросли на 6%.
На звітну дату найбільший обсяг чистих активів серед інвестиційних фондів європейських країн спостерігався у фондах Люксембургу. Їхня частка у загальному обсязі активів складала 26,9% (2 487 млрд. євро). До п’ятірки лідерів за цим показником також входили інвестиційні фонди Франції (16% або 1 475 млрд. євро), Німеччини (14,3% або 1 317 млрд. євро), Ірландії (13,8% або 1 278 млрд. євро) та Великобританії (10,9% або 1 005 млрд. євро).
У більшості європейських країн у першому півріччі поточного року було зафіксовано збільшення обсягів активів інвестиційних фондів. Найбільше вони зросли в інвестфондах Болгарії (на 28,2%), Угорщини (на 20%), Швейцарії (на 15,7%), Ліхтенштейну (на 12,7%) та Румунії (на 9,1%).
Зменшення активів спостерігалося лише в інвестфондах Мальти (на 7,9%), Словенії (на 2,7%), Нідерландів (на 2,5%) та Франції (на 2%).
Частка чистих активів фондів групи UCITS у загальному обсязі активів європейських інвестиційних фондів, за станом на початок липня 2013 року, складала 70,3%, а фондів групи non-UCITS - 29,7%.
Сукупні чисті активи фондів групи UCITS за перше півріччя поточного року зросли на 3,1% до 6 488 млрд. євро.
Частка активів фондів акцій у загальній структурі фондів групи UCITS складала 34%, фондів облігацій - 30%, збалансованих фондів - 16%, фондів грошового ринку - 15%, фондів фондів - 1%, інших видів фондів - 5%.
Загальні активи фондів акцій за січень-червень поточного року зросли на 6%, збалансованих фондів - на 5,2%, фондів облігацій - на 3,5%, фондів фондів - на 1,7%, інших видів фондів - на 6,3%. При цьому активи фондів грошового ринку зменшилися на 7%.
За станом на звітну дату, найбільші обсяги активів фондів групи UCITS спостерігалися у таких країнах: Люксембург - 32,2% від загального обсягу активів усіх європейських фондів цієї групи (2 087 млрд. євро); Франція - 16,7% (1 081 млрд. євро); Ірландія - 15,4% (999 млрд. євро); Великобританія - 12% (781 млрд. євро); Швейцарія - 4,3% (277 млрд. євро).
У більшості європейських країн у січні-червні поточного року було зафіксовано зростання чистих активів інвестиційних фондів групи UCITS.
Найбільше зросли активи інвестфондів Болгарії (на 28,4%), Угорщини (на 23,8%), Швейцарії (на 17,6%), Румунії (на 16,5%) та Португалії (на 11,2%).
Водночас, у ряді країн відбулося зменшення активів інвестиційних фондів групи UCITS. Зокрема, у Мальті вони знизилися на 31,5%, у Франції - на 3,2%, в Словенії - на 2,7%, Нідерландах - на 1,8%, Австрії - на 1,6%, Чехії - на 0,6%.
Сукупні чисті активи європейських інвестиційних фондів групи non-UCITS за січень-червень поточного року зросли на 3,6% й за станом на початок липня дорівнювали 2 744 млрд. євро.
Як зазначається у звіті EFAMA, у першому півріччі поточного року в європейських інвестиційних фондах був зафіксований приплив коштів на загальну суму 144 млрд. євро. (у І кварталі приплив коштів становив 132 млрд. євро, а в ІІ кварталі - 12 млрд. євро).
Такі показники виявилися кращими за результати першого півріччя минулого року, коли інвестиційні фонди країн Європи залучили 98,7 млрд. євро (у І кварталі - 91,4 млрд. євро, у ІІ кварталі - 7,3 млрд. євро).
Лідерами за обсягом припливу коштів у січні-червні поточного року виявилися фонди облігацій - 74,3 млрд. євро. При цьому збалансованим фондам вдалося залучити 63,6 млрд. євро, фондам акцій - 32,3 млрд. євро, а іншим видам фондів - 25 млрд. євро. Однак, фонди грошового ринку у звітному періоді втратили 54,6 млрд. євро.
Найбільші обсяги залучених коштів було зафіксовано в інвестиційних фондах групи UCITS Люксембургу (104 млрд. євро), Ірландії (37,6 млрд. євро), Великобританії (10,6 млрд. євро), Іспанії (8,8 млрд. євро) та Італії (7,9 млрд. євро).
Натомість, в інвестиційних фондах групи UCITS ряду країн Європи відбувся відтік коштів. Найбільших втрат зазнали інвестфонди Франції (47,6 млрд. євро), Нідерландів (1,8 млрд. євро) та Мальти (1,1 млрд. євро).
*****
Кабінет Міністрів схвалив законопроект «Про внесення змін до закону
«Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»
Уряд схвалив законопроект «Про внесення змін до закону «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», повідомляє Інформаційно-аналітичний бюлетень Кабінету Міністрів, розроблений Нацкомфінпослуг. Головною метою пропонованих змін є обов’язкове, максимально повне розкриття установами, що надають фінансові послуги, інформації про себе й фінансові послуги, які вони надають. Це сприятиме розвитку сектору фінансових послуг на принципах максимальної прозорості, що відповідає стандартам, прийнятим у країнах ЄС.
Як зазначають в Комісії, обов’язкове розміщення інформації про фінансові компанії та фінансові послуги на їхніх веб-сайтах і в єдиній загальнодоступній інформаційній базі даних в Інтернеті сприятиме підвищенню прозорості учасників ринку. При цьому громадяни зможуть самостійно порівняти дані про послуги різних фінансових компаній і зробити усвідомлений вибір щодо того, з ким із них їм вигідніше мати справу.
Крім цього, наявність єдиної загальнодоступної інформаційної бази про діяльність фінансових компаній буде корисною для постійного моніторингу й аналізу ситуації на ринку фінансових послуг. Прозорість ринку фінансових послуг також підвищить його інвестиційну привабливість для внутрішніх та зарубіжних інвесторів.
*****
НКЦПФР завершує роботу над Положенням про склад та структуру активів інституту спільного інвестування
НКЦПФР завершує роботу над Положенням про склад та структуру активів інституту спільного інвестування, повідомляє прес-служба Комісії. Як повідомив заступник директора департаменту спільного інвестування та регулювання діяльності інституційних інвесторів НКЦПФР Віталій Дерев’янкін, розробка нової редакції Положення про склад та структуру активів інституту спільного інвестування зумовлена необхідністю приведення регуляторних актів Комісії у відповідність до норм закону «Про інститути спільного інвестування».
Прийняття документа сприятиме підвищенню контролю за діяльністю професійних учасників фондового ринку, які здійснюють діяльність з управління активами інституційних інвесторів, а також удосконаленню системи формування інвестиційного портфелю ІСІ.
Окремими нормами визначені обов’язки компанії з управління активами ІСІ щодо утримування від залучення до складу активів ІСІ цінних паперів, які мають ознаки фіктивності. У разі порушення зазначених вимог КУА повинна усунути порушення протягом 30 робочих днів від дня його виникнення або протягом двох місяців, якщо воно виникло внаслідок виключення фондовими біржами з біржового списку цінних паперів, що входять до активів ІСІ.
*****
Регулятор затвердив перелік іноземних бірж, учасники яких можуть отримати
допуск на український фондовий ринок
НКЦПФР затвердила Перелік іноземних фондових бірж, на яких мають бути допущені до обігу цінні папери іноземних емітентів, що мають намір отримати допуск до обігу цінних паперів на території України, повідомляє прес-служба НКЦПФР.
Згідно з інформацією директора департаменту корпоративного управління та корпоративних фінансів НКЦПФР Алли Папаіка, Комісія завершує роботу над нормативними документами, які визначають механізм допуску цінних паперів іноземних емітентів на вітчизняний фондовий ринок. Зокрема, однією з умов виходу на українські біржові майданчики є обіг таких цінних паперів на іноземній фондовій біржі, що входить до визначеного регулятором переліку.
До цього переліку увійшли 69 іноземних фондових майданчиків, серед них, зокрема, Moscow Exchange, NASDAQ OMX, Warsaw Stock Exchange, London Stock Exchange, Hong Kong Exchanges and Clearing та інші.
Допуск цінних паперів іноземних емітентів має розширити перелік існуючих інструментів на вітчизняному фондовому ринку. Це повинні бути цінні папери, емітовані компаніями, що мають активи в Україні. Після допуску на вітчизняний фондовий ринок, вони перебуватимуть в обігу на українських фондових біржах. Ініціатором такого допуску повинен виступати сам емітент.
*****
НКЦПФР затвердила Порядок контролю за дотриманням професійними учасниками фондового ринку
вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму
НКЦПФР затвердила Порядок контролю за дотриманням професійними учасниками фондового ринку вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, повідомляє прес-служба Комісії
За словами т. в. о. директора департаменту контрольно-правової роботи НКЦПФР Руслана Машуренко, Комісія вдосконалює умови проведення перевірок з метою підвищення відповідальності, транспарентності та відкритості ведення бізнесу на вітчизняному фондовому ринку, адже це є одними з ключових факторів для його розвитку. Так, документом розширено перелік підстав для проведення позапланової перевірки суб’єкта первинного фінансового моніторингу, уточнено порядок дій у випадку продовження строку проведення перевірки, в частині надання доручення із продовженим терміном.
Вдосконалена редакція також передбачає визначення порядку дій у випадку необхідності заміни керівника або членів робочої групи після початку перевірки, доповнення обов’язків суб’єкта первинного фінансового моніторингу та його посадових осіб, зокрема, під час проведення виїзної перевірки, а також встановлення строку проведення позапланової безвиїзної перевірки тощо.
*****
НКЦПФР схвалила зміни до Правил розгляду справ про порушення законодавства на фондовому ринку
НКЦПФР схвалила проект змін до Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, повідомляє прес-служба Комісії. За словами начальника управління правозастосування НКЦПФР Наталії Герасименко, документ було розроблено для вдосконалення процедури правозастосування, а також з метою усунення виявлених недоліків у попередній редакції.
Проектом рішення передбачено доповнення переліку підстав, за наявності яких справу про правопорушення не може бути порушено, а порушена підлягає закриттю. Документом встановлено порядок обчислення строків, а також порядок вчинення дій в останній день строку. Окрім того, було змінено строк направлення рішення, прийнятого за результатами розгляду справи про правопорушення, та розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери. При цьому встановлений на оскарження постанови про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, було збільшено.
Прийняття вказаних змін має підвищити захист інтересів юридичних осіб під час розгляду справ Комісією, а також забезпечить їх повний, всебічний розгляд та прийняття законних рішень.
*****
За січень-серпень 2013 року планове річне завдання щодо надходжень від приватизації виконано на 3%
За січень-серпень 2013 року в Україні було приватизовано 81 об’єкт державної власності, з яких, 61 об’єкт групи А, по 5 об’єктів груп В, Г та Е, 7 об’єктів групи Д та 3 об’єкти групи Ж, повідомляє Фонд держмайна.
Протягом звітного періоду органи приватизації за угодами з органами місцевого самоврядування змінили форму власності 631 об’єкта комунальної власності, з яких, 624 об’єкти групи А, 4 об’єкти групи Д, 2 об’єкти групи Ж та один об‘єкт групи Е.
ФДМУ протягом звітного періоду запропонував до продажу на конкурсах 8 пакетів акцій акціонерних товариств загальною початковою вартістю 765,2 млн. грн. За результатами проведених конкурсів укладено один договір купівлі-продажу пакета акцій ПАТ «Донбасенерго» розміром 60,773% статутного фонду за ціною 718,92 млн. грн.
На фондових біржах у звітному періоді пропонувалося до продажу 105 пакетів акцій 97 АТ загальною номінальною вартістю 798,19 млн. грн. За підсумками торгів до нових власників перейшли 38 пакетів акцій загальною вартістю по укладених контрактах 147,74 млн. грн.
За січень-серпень 2013 року від приватизації державного майна та інших надходжень, безпосередньо пов’язаних з процесом приватизації, перераховано до Державного бюджету 320,92 млн. грн., або близько 3% від планового річного завдання (10,9 млрд. грн.). У тому числі від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об’єкти, що підлягають приватизації, надійшло 3,615 млн. грн.
*****
За минулий тиждень Індекс ПФТС зріс на 6,52 пункту,
а Індекс українських акцій - на 2,51 пункту
Обсяг торгів, грн. | Індекс ПФТС |
473 455 536,15 | 299,78 |
Обсяг торгів, грн. | Індекс українських акцій |
26 299 289 | 830,8 |
*****
«Про Державний бюджет України на 2014 рік»
в Україні становило $5 812,4 млн.
Зовнішньоторговельні операції проводились з партнерами із 209 країн світу. Обсяг експорту товарів до країн СНД становив 36,4% від загального обсягу експорту, Європи - 27,3%, у т.ч. до країн Європейського Союзу - 26,7%, Азії - 25,5%, Африки - 6,8%, Америки - 3,9%, Австралії і Океанії - 0,1%.
Імпорт з Європи становив 37,5% від загального обсягу імпорту, у т.ч. з країн Європейського Союзу - 35,4%, з країн СНД - 34%, Азії - 21,1%, Америки - 6,2%, Африки - 1,1%, Австралії і Океанії - 0,1%.
а грошова маса - на 0,6%
Загальний обсяг залишків банківських депозитів протягом серпня збільшився на 4,2 млрд. грн., або на 0,7% (з початку року - на 10,6%) до 628,2 млрд. грн. Це було обумовлено приростом залишків коштів у національній валюті на 1,3% (з початку року - на 19,3%), за умов їх зменшення на 0,2% в іноземній валюті (з початку року - на 0,6%). Кошти на депозитних рахунках фізичних осіб у серпні зросли на 1% (з початку року - на 14,5%) до 418,7 млрд. грн. Залишки депозитів юридичних осіб за місяць майже не змінилися, збільшившись з початку року на 3,7% до 209,5 млрд. грн.
Загальний обсяг залишків за кредитами у серпні зріс на 9,7 млрд. грн., або на 1,2% (з початку року - на 4,5%) до 845,9 млрд. грн., що відбулося виключно за рахунок приросту залишків у національній валюті, які протягом місяця зросли на 1,9% (з початку року - на 5,7%). Натомість в іноземній валюті вони за місяць зменшилися на 0,1% (з початку року збільшилися - на 2,4%). Водночас залишки за кредитами, наданими юридичним особам, зросли на 1,1% (з початку року - на 5%) до 657,8 млрд. грн., фізичним особам - на 1,2% (з початку року - на 2,7%) до 188,1 млрд. грн.
У серпні обсяг готівки поза банками збільшився на 0,4% (з початку року - на 10,8%) до 225,2 млрд. грн. Коррахунки банків за місяць зросли на 3,5% (з початку року на 8,5%) до 26,8 млрд. грн. За станом на 01.09.2013 р. обсяг обов’язкових резервів, сформованих банками відповідно до встановлених нормативів, становив 24,7 млрд. грн., із них на окремий рахунок у Національному банку було перераховано 7,4 млрд. грн.
Кошти уряду в національній валюті на рахунках у Національному банку України за місяць збільшилися на 1,7% (з початку року - у 8,3 раза) до 4 млрд. грн.
Обсяг монетарної бази за серпень зріс на 1,7% (з початку року - на 11,1%) до 283,7 млрд. грн. Грошова маса за цей період збільшилася на 0,6% (з початку року - на 10,7%) до 856,3 млрд. грн.
Обсяг рефінансування банків Національним банком в останньому літньому місяці становив 6,3 млрд. грн. (з початку року - 26,3 млрд. грн.). Середньозважена процентна ставка за цими операціями дорівнювала 6,94% річних (з початку року - 7,47%). Обсяг мобілізаційних операцій за місяць становив 19,8 млрд. грн., а їх середньозважена процентна ставка - 1,58% (з початку року відповідно 120,4 млрд. грн. та 2,1%).
Обсяг придбаних Національним банком державних облігацій України (за номінальною вартістю) у серпні склав 4 млрд. грн. (з початку року - 34,2 млрд. грн.). Операції з продажу ним зі свого портфеля державних облігацій України у 2013 році не проводилися. Також протягом 2013 року не здійснювалися операції з купівлі (продажу) державних облігацій України через механізм двостороннього котирування.
У серпні відбулося зниження середньозваженої ставка за кредитами, наданими в національній валюті, з 15,72% до 15,02% з одночасним її зростанням в іноземній з 9,34% до 9,74%. Середньозважена ставка за депозитами в національній валюті за місяць зросла з 9,31% до 9,71%, а в іноземній - з 5,38% до 5,79%. На міжбанківському кредитному ринку вартість ресурсів у національній валюті збільшилася з 2,67% до 3,71%.
Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією
Всього компаній-членів | 284 | на 25.11.24 |
Кількість КУА | 278 | на 25.11.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 25.11.24 |
Кількість ІСІ | 1819 | на 25.11.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 25.11.24 |
Кількість СК* | 1 | на 30.09.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 660 220 | на 30.09.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 087 | на 30.09.24 |