Новини УАІБ

30 жовтня 2017

У Верховній Раді зареєстровано проект закону «Про аудит фінансової
звітності та аудиторську діяльність»

У Парламенті зареєстровано проект закону «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (реєстраційний №6016-д), поданий групою народних депутатів.

У пояснювальній записці до документа зазначено, що його метою є приведення норм національного законодавства у сфері аудиторської діяльності у відповідність із законодавством Європейського Союзу, зокрема із положеннями Директиви 2006/43/ЄС та Регламенту 537/2014.

Законопроектом передбачається визначити правові засади аудиту фінансової звітності, здійснення аудиторської діяльності в Україні та врегулювання відносин, що виникають при її здійсненні.

Основними завданнями документа є:
- підвищення рівня довіри інвесторів до фінансової звітності вітчизняних підприємств, у т. ч. державних компаній, забезпечення її прозорості та зіставності;
- дерегуляція аудиторської діяльності;
- створення можливості для виходу аудиторських компаній України на європейські ринки за рахунок визнання еквівалентності систем;
- розширення ринку аудиторської діяльності;
- підвищення престижу та довіри до діяльності аудиторів;
- викорінення корупції;
- підвищення довіри населення до українських банків, страхових компаній, інших публічних компаній, у т.ч. державних підприємств;
- створення належних умов для виходу національних компаній на ринки капіталу;
- підвищення довіри регуляторних органів до фінансової звітності компанії;
- створення позитивного інвестиційного клімату України.

*****

У Мінфіні окреслили особливості створення Служби фінансових розслідувань

У Мінфіні окреслили особливості створення Служби фінансових розслідувань. Зокрема, на прес-конференції Міністр фінансів Олександр Данилюк нагадав, що ще в березні поточного року Кабінет Міністрів схвалив законопроект Мінфіну щодо створення Служби фінансових розслідувань, який Міністерство розробило у тісній співпраці з іншими міністерствами, бізнесом, експертами та міжнародними партнерами, повідомляє прес-служба Мінфіну. Важливо, що навіть з правоохоронними органами було досягнуто спільної позиції. Міністр додав, що готовий презентувати урядовий законопроект на засіданні Національної ради реформ.

«Я вже раніше говорив, що розробка нового законопроекту Комітетом з податкової політики, безумовно, призведе до затягування часу і ризиків втрати принципових елементів моделі нової служби. Поки що ні я, ні мої колеги-міністри не бачили цього проекту. Позавчора було оголошено, що незабаром ми побачимо концепцію законопроекту, та сподіваюся сам законопроект. Критично важливо, щоб його розглянуло профільне Міністерство фінансів, інші міністерства, експерти, бізнес», - зазначив Олександр Данилюк. Водночас він наголосив, що сьогодні увага має бути зосереджена не на авторстві законопроекту, а на його змісті та якості.

Також О. Данилюк зауважив, що незважаючи на те, який законопроект буде прийнято до подальшого розгляду, потрібно, аби документ передбачав такі ключові елементи:

1. Необхідно створити чітку лінію взаємодії з формування та реалізації державної політики. Тобто СФР має координуватися органом, який формує державну політику у сфері діяльності СФР та має для цього відповідну інституційну спроможність.

2. Це має бути повноцінний правоохоронний орган з усіма правами органу досудового розслідування, визначеними Кримінальним процесуальним кодексом України.

3. Орган повинен мати право на самостійне ведення оперативно-розшукової діяльності. Інакше якісне проведення досудових розслідувань буде неможливим.

4. Служба має бути компактною. За встановлення ефективного механізму відбору співробітників, їхня кількість не має перевищити 3,5 тис.

5. СФР не повинна бути перевантажена дрібними злочинами, а також не повинна займатися адміністративними провадженнями.

6. Має бути забезпечена гідна оплата праці працівників Служби.

7. Повноваження Служби фінансових розслідувань не повинні дублюватися з іншими правоохоронними органами.

8. СФР повинна бути функціонально незалежною в правоохоронній діяльності. Будь-який політичний тиск є неприпустимим. Тому треба створити такий орган, який не буде реагувати на спроби політичного впливу та буде керуватися виключно законом.

9. Дуже важливим є питання конкурсного відбору до СФР. Необхідно забезпечити високий рівень довіри до процесу відбору і зробити його максимально прозорим. Важливо, щоб більшість працівників Служби були особами, які раніше не мали досвіду роботи у правоохоронних органах. Цього можна досягти завдяки залученню незалежних спостерігачів, іноземних партнерів, громадськості. Обов’язковим має бути психологічний тест і тест на поліграфі.

*****

ФДМУ повідомив, які підприємства планується
виставити на продаж до кінця поточного року

Фонд держмайна повідомив, які підприємства планується виставити на продаж до кінця поточного року.

Так, за словами в. о. Голови ФДМУ Віталія Трубарова, Фонд державного майна України до кінця 2017 року виставить на приватизаційні торги Дніпровську й Херсонську ТЕЦ та Волинське підприємство «Оснастка», а продаж «Запорізького виробничого алюмінієвого комбінату» запланована на перші місяці 2018 року, передає прес-служба Фонду.

Віталій Трубаров зазначив, що по Дніпровській теплоелектроцентралі урядовий комітет вже затвердив умови продажу. «Визначена початкова вартість пакету акцій у понад 102 мільйони гривень. Фактично на кінець листопада-початок грудня ми виходимо на збір заявок від інвесторів», - сказав керівник ФДМУ.

Відповідно до умов продажу Дніпровської ТЕЦ, новий власник зобов’язаний провести модернізацію трубопроводів, не допускати заборгованості із заробітної плати та звільнення працівників, виконувати наявний трудовий договір, зберегти соціальні пільги.

В. Трубаров також повідомив, що вартість пакету акцій (розміром 99,8% статутного фонду) Херсонської ТЕЦ, що планується до продажу, становить 75,7 млн. грн., контрольного пакету акцій (50,007%) державного підприємства «Оснастка» - 20,4 млн. грн.

Розмір держпакету акцій «Запорізького виробничого алюмінієвого комбінату», що пропонуватиметься потенційним покупцям, складає понад 60%.

*****
Світовий ринок M&A активізувався, незважаючи на геополітичні виклики

Світовий ринок M&A активізувався, незважаючи на геополітичні виклики. В Україні у цій сфері також спостерігаються позитивні тенденції. Про це свідчать дані дослідження компанії EY «Global Capital Confidence Barometer».

Згідно із результатами дослідження, у першому півріччі 2017 року активність на світовому ринку M&A залишалася на досить високому рівні, не зважаючи на посилення протекціоністських настроїв і втручання з боку регулюючих органів. Прогнози до кінця року і надалі залишаються оптимістичними: учасники ринку, які здійснюють прямі інвестиції, мають у своєму розпорядженні рекордну кількість коштів, що зумовлює зростання кількості угод.

У січні-червні 2017 року загальна вартість світових угод M&A склала $1,4 трлн. - помірне зниження на 4% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Зменшення обсягу угод можна пов’язати зі зниженням кількості мега-угод вартістю понад $10 млрд. Основною рушійною силою M&A в усьому світі стали угоди, які оцінюються в діапазоні від $1 млрд. до $10 млрд. Їхній обсяг залишився на тому ж самому рівні, що й в аналогічному періоді 2016 року. Кількість угод зросла на 4% - з 17642 у першому півріччі 2016 року до 18363 у першому півріччі 2017 року.

Попри нові перепони для злиттів і поглинань, отримані дані свідчать про зацікавленість учасників ринку в укладанні угод. Кілька великих угод були призупинені через тиск різних зацікавлених сторін, включаючи інвестиційні фонди та державні органи. Кількість керівників, які уникають укладення угод через побоювання проблем регуляторного або антимонопольного характеру, зросла майже втричі порівняно з 2016 роком.

Із цього приводу віце-президент EY Global, керівник міжнародної практики консультаційних послуг з супроводу транзакцій Стів Кроускос зазначив: «Геополітичні зміни і зростання протекціонізму спричинили додаткові ускладнення на ринку M&A, проте компанії долають ці перешкоди. Зростання залишається головним пріоритетом, і угоди M&A є способом його досягнення. Однак, враховуючи мінливість середовища, учасникам угод необхідно поглиблювати розуміння принципів інклюзивного розвитку, щоб забезпечити підтримку стейкхолдерів».

«В Україні також спостерігається зростання кількості та обсягів угод, однак про наближення до рекордних показників 2007 року або принаймні 2013 року поки не йдеться. Основним драйвером зростання M&A ринку є економічна стабілізація і поява перших ознак зростання економіки, що на тлі відносно стабільної ситуації на Сході України є достатньою підставою для деяких груп інвесторів почати вкладати в зростання бізнесу шляхом придбання. Найбільш активними є українські інвестори, на другому місці - іноземні компанії, які вже мають активи в Україні і готові до подальшого розширення бізнесу», - прокоментував Владислав Остапенко, керівник відділу корпоративних фінансів і M&A компанії EY в Україні.

За його словами, традиційно, найбільш активною галуззю з точки зору M&A є сільське господарство, особливо - рослинництво, а також інфраструктура (елеваторні компанії). При цьому за останні 12 місяців значно зросла оцінка сільгосппідприємств - з $500-$600 за гектар до $1,2 тис. -$1,5 тис. за окремими активами, - впевнено долаючи середню оцінку в $1 тис. за 1 га.

«Тим часом в IT галузі триває активне залучення інвестицій під нові проекти та консолідація ринку шляхом придбання великими розробниками ПЗ більш дрібних компаній.

Ймовірність успішного закриття угоди в інших галузях значною мірою залежить від якості об’єкта пропозиції. Компанії-лідери або нішеві носії перспективних технологій і бізнес-моделей мають досить високі шанси привернути увагу інвесторів, проте компанії середнього розміру наразі є дещо ризикованими об’єктами для інвестицій», - зазначив Владислав Остапенко.

Десять років тому активність фондів прямих інвестицій (ФПІ) досягла свого максимуму, зробивши їх рушійною силою ринку M&A. Наразі вони знов готові стати драйвером зростання на цьому ринку. Маючи у своєму розпорядженні рекордну кількість коштів, загальний обсяг яких становить $500 млрд., ФПІ за перші шість місяців 2017 року придбали активи вартістю $124 млрд., що спровокувало зростання на 14% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Треба звернути увагу на посилення фокусу на азіатських активах, при цьому кошти, вкладені у цей регіон, потроїлися з $7,6 млрд. у першому півріччі 2016 року до $23,5 млрд. в аналогічному періоді поточного року.

На сьогодні сумарна вартість капіталу у фондів прямих інвестицій, орієнтованих на повний викуп бізнесу, складає $570 млрд., що перевершує суму в $478 млрд., зареєстровану в 2007-2008 роках. Таким чином, обсяг доступних коштів учасників ринку, які здійснюють прямі інвестиції, превалює над показником 2007 року більше ніж на чверть. Результати першого півріччя свідчать, що в цьому році очікується зростання інвестування, незважаючи на певні труднощі в процесі укладення угод.

«Активність учасників ринку, які здійснюють прямі інвестиції, залишалася відносно невисокою протягом поточного ділового циклу. Однак вони поступово стають головними гравцями на ринку M&A, оскільки мають у своєму розпорядженні достатній обсяг грошових коштів, а також зацікавлені в зростанні шляхом поглинань. Це є ознакою успішного завершення 2017 року для ринку M&A», - прокоментував Стів Кроускос.

Доступне і дешеве фінансування, хороші фінансові показники, рекордні обсяги прямих інвестицій і збільшення кількості запланованих угод - все це вказує на появу великих угод у найближчому майбутньому.

 «Очікується, що пожвавлення на ринку M&A збережеться, тому, що учасники продовжують шукати можливості зростання і технологічні переваги. Активність на ринках підвищувалася в другому півріччі у 14 з останніх 20 років, а також у кожному році, починаючи з 2012-го. Якщо не відбудеться ніяких великих системних зрушень, ми вважаємо, що ринок M&A продовжить розвиватися відповідно до очікувань», - запевнив Стів Кроускос.

Як зазначив Владислав Остапенко, Наш прогноз щодо України є досить оптимістичним. Ми не очікуємо зростання ринку в декілька разів, поки це передчасно, однак більш імовірне 25-30% зростання ринку, передовсім за рахунок традиційних галузей. Відновлення приватизації, поступове зростання економіки і продовження реформ мають привернути увагу інвесторів, у тому числі фондів прямих інвестицій, які демонстрували зацікавленість Україною раніше».


*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС зріс на 1,7 пункту,
а Індекс українських акцій - на 20,76 пункту

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 27.10.2017 р.

Обсяг торгів, - 70 261 842 грн. 

Індекс ПФТС - 67 299,92

Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»  
за 27.10.2017 р.

Обсяг торгів - 29 410 374 грн. 

Індекс українських акцій - 1 255,8


*****

У вересні 2017 року середня зарплата в Україні становила 7351 грн.

Середня номінальна заробітна плата штатного працівника підприємств, установ та організацій України у вересні 2017 року становила 7351 грн., що у 2,3 раза вище рівня мінімальної заробітної плати (3200 грн.), інформує Держстат.

Порівняно із серпнем розмір середньої номінальної заробітної плати збільшився на 3,3%, а за останні 12 місяців (відносно вересня 2016 року) – на 37,2%.

Реальна заробітна плата у вересні 2017 року порівняно із серпнем 2017 року збільшилася на 1,3%, а відносно вересня 2016 року – на 17,3%.


*****

У вересні 2017 року Індекс промислової продукції в Україні становив 99,6%

У вересні 2017 року порівняно із серпнем сезонно скоригований Індекс промислової продукції в Україні становив 99,6%, інформує Держстат.

При цьому у вересні поточного року проти вересня 2016 року Індекс промислової продукції, скоригований на ефект календарних днів, склав 99,9%.

У січні–вересні 2017 року порівняно із січнем–вереснем 2016 року Індекс промислової продукції склав 99,7%, у т. ч. у добувній промисловості та розробленні кар’єрів – 93,9%, переробній – 103,6%, постачанні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря – 94,3%.

*****

Індекс будівельної продукції в Україні
в січні–вересні 2017 року становив 123,8%

За даними Державної служби статистики у січні–вересні 2017 року підприємства України виконали будівельні роботи на суму 63,5 млрд.грн. Індекс будівельної продукції в січні–вересні 2017 року порівняно із січнем–вереснем 2016 року становив 123,8%, у т. ч. індекс будівництва будівель – 119,7%, інженерних споруд – 128,6%.

Нове будівництво, реконструкція та технічне переоcнащення становили 76,0% від загального обсягу виконаних будівельних робіт, капітальний і поточний ремонти – 13,9% та 10,1% відповідно.


Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

Основні цифри
Всього компаній-членів284на 26.11.24
Кількість КУА278на 26.11.24
Кількість адміністраторів НПФ16на 26.11.24
Кількість ІСІ1819на 26.11.24
Кількість НПФ*53на 26.11.24
Кількість СК*1на 30.09.24
Активи в управлінні КУА, млн грн660 220на 30.09.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн3 087на 30.09.24