Новини УАІБ

21 серпня 2017

УАІБ: Аналітичний огляд діяльності публічних ІСІ в Україні (відкриті, інтервальні, закриті) за липень 2017 року

Другий місяць поспіль українські фондові біржі закрилися у «зеленій» зоні, індекс УБ збільшився на +6,76%, індекс ПФТС додав +0,44%.

У липні всі сектори публічних інститутів спільного інвестування завершили місяць з такими показниками: лідером з доходності «з початку року» став сектор закритих фондів +24,95% (+2,70% за місяць), друге місце посіли інтервальні ІСІ +17,91% (-1,89% за місяць), а відкриті ІСІ опинилися на третьому місці з показником +14,63% (+1,33% за місяць).

Відкриті фонди

За даними УАІБ, вартість чистих активів 18 відкритих ІСІ станом на 31.07.2017 р. становила 66,58 млн. грн. Відповідно до показників на кінець липня, загальне збільшення ВЧА складало +716,00 тис. грн. (+1,30%).

Фонди сектору завершили місяць переважно зі зростанням доходності, лише два фонди зафіксували негативний результат. Діапазон доходності відкритих ІСІ коливався від +5,17% до -0,31%.

За результатами липня лідерами зростання у секторі стали:

«ВСІ» (+77,73 тис. грн. (+4,70%)) – через позитивну переоцінку складових портфеля та завдяки додатковому розміщенню сертифікатів (+5,02% в обігу) отримав чистий притік у розмірі +82,11 тис. грн.;

«КІНТО-Казначейський» (+53,18 тис. грн. (+3,32%)) – завдяки залученню коштів інвесторів (+1,94% в обігу) та зростанню інвестпортфеля фонд отримав 31,27 тис. грн. чистого притоку;

«Надбання» (+55,02 тис. грн. (+6,53%)) – так само, завдяки позитивній переоцінці складових портфеля та додатковому розміщенню сертифікатів (+1,30% в обігу) отримав чистий притік у розмірі +10,90 тис. грн.

Найбільші виплати інвесторам у липні зробили такі фонди:

«Альтус-Збалансований» (-4,75 тис. грн. (-0,17%)) – найбільший чистий відтік у секторі у розмірі -28,45 тис. грн. пов'язаний з викупом у інвесторів незначної кількості сертифікатів (-0,99% в обігу);

«КІНТО-Класичний» (+297,39 тис. грн. (+1,25%)) – попри позитивну переоцінку складових портфеля, викуп в учасників фонду 23 інвестиційних сертифікатів призвів до чистого відтоку капіталу у розмірі -10,92 тис. грн.;

Список основних гравців сектору у липні зазнав кардинальних змін. Перше місце серед відкритих ІСІ за часткою ринкузайняв фонд «КІНТО-Класичний» (36,23% сукупної ВЧА (24,12 млн. грн.)), другу сходинку несподівано посів фонд «ОТП Фонд Акцій» (7,88% (5,25 млн. грн.), змістивши фонд «Софіївський» на третє місце (7,80% (5,19 млн. грн.)). Четверте місце закріпилося за фондом «УНIВЕР.УА/Михайло Грушевський: Фонд Державних Паперiв» (6,39% (4,25 млн. грн.)), фонд «КІНТО-Еквіті» (6,23% (4,15 млн. грн.)) завершив п’ятірку лідерів сектору.

Найбільший рівень доходності продемонстрували такі фонди:

«Надбання» (+5,17%), «УНІВЕР.УА/Ярослав Мудрий: Фонд Акцiй» (+2,66%) та «УНІВЕР.УА/Володимир Великий: Фонд Збалансований» (+2,12%).

Найгірші показники зміни вартості своїх цінних паперів у липні продемонстрували фонди: «ВСІ» (-0,31%) та «Бонум Оптімум» (-0,30%).

Інтервальні фонди

У липні до огляду включено 5інтервальних ІСІ, чисті активи яких, за даними УАІБ, дорівнювали 15,71 млн. грн. У порівнянні з показниками цього сектору на кінець попереднього місяця, сукупна ВЧА фондів зменшилася на -34,39 тис. грн. (-1,08%).

За результатами місяця лідером зростання у секторі став фонд«Паритет» (+68,19 тис. грн. (+4,79%)) – через позитивну переоцінку складових портфеля та завдяки додатковому розміщенню сертифікатів (+1,70% в обігу) отримав чистий притік у розмірі +24,14 тис. грн.

Найбільші зменшення ВЧА зафіксували фонди:

«ТАСК Український Капітал» (-96,90 тис. грн. (-7,48%)) та «Оптімум» (-5,68 тис. грн. (-1,23%)) – негативна зміна ВЧА відбулася за рахунок зменшення вартості складових інвестпортфеля.

Лідером за доходністю став фонд «Паритет» (+2,10%), найгірші показникизміни вартості своїх цінних паперів продемонстрували фонди «Оптімум» (-3,91%) та «ТАСК Український Капітал» (-0,54%).

Закриті фонди

Вартість чистих активів 2 закритих ІСІ, які включено до огляду за липень, на кінець місяця склала 8,29 млн. грн. Відповідно до наданих показників, сукупна ВЧА цих фондів збільшилася на +26,02 тис. грн. (+2,70%).

За результатами липня лідером зростання у секторі став фонд «ТАСК Універсал» (+26,02 тис. грн. (+2,70%)) – за рахунок позитивної переоцінки інвестпортфеля.

Більше інформації на сайті Української асоціації інвестиційного бізнесу www.uaib.com.ua

*****

Держфінмоніторинг розробив проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»

Держфінмоніторинг розробив проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».

Як зазначається у повідомленні відомства, проект закону розроблено Міністерством фінансів України за участі Державної служби фінансового моніторингу України на виконання Стратегії реформування системи звітності у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та Меморандуму про співпрацю між Україною та МВФ, а також з метою імплементації норм Директиви ЄС 2015/849 Європейського Парламенту та Ради від 20.05.2015 р. про запобігання використанню фінансової системи для цілей відмивання грошей або фінансування тероризму.

Документом передбачено таке:

- збільшення порогових значень, при досягненні яких здійснюються заходи з первинного фінансового моніторингу;

- оптимізація кількості ознак обов’язкового фінансового моніторингу;

- забезпечення переходу до застосування ризик-орієнтовного підходу під час виявлення та подання суб’єктами первинного фінансового моніторингу (СПФМ) інформації Держфінмоніторингу;

- створення Єдиного державного реєстру національних публічних діячів та їхніх близьких осіб;

- зміна підходу застосування до СПФМ заходів впливу за порушення вимог антилегалізаційного законодавства;

- удосконалення положень законодавства, що забезпечують конфіденційність факту отримання та виконання СПФМ запитів рішень та доручень Держфінмоніторингу, та, як наслідок, захист СПФМ від погроз, дискримінаційних дій та інших негативних наслідків, пов’язаних з виконанням заходів з первинного фінансового моніторингу.

*****

НКЦПФР змінила ряд нормативних актів для ефективності впровадження механізму squeeze-out та sell-out

Комісія завершує роботу над змінами до своїх нормативно-правових актів з метою реалізації нових процедур в акціонерних товариствах. За інформацією прес-служби регулятора, даний процес відбувається відповідно до норм Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах) (№1983-VIII), який набув чинності з 3.06.2017 року.

Зокрема, змінами до Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів доповнено перелік особливої та регулярної інформації, розкриття яких передбачено Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок». При цьому встановлено вимоги щодо опублікування відомостей про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства, а також вимоги розкриття товариством інформації про придбання акцій АТ за наслідками придбання контрольного пакета акцій, значного контрольного пакета акцій або домінуючого контрольного пакета акцій.

Крім того, у Порядку заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв’язку зі зміною найменування емітента та/або забезпеченням існування іменних цінних паперів у бездокументарній формі передбачено, що зміна найменування юридичної особи у зв’язку зі зміною типу акціонерного товариства не є підставою для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів такої особи.

Також Комісією затверджено новий документ «Про інформацію, що міститься в повідомленні про набуття права власності на домінуючий контрольний пакет акцій та публічній безвідкличній вимозі», яким встановлено обсяг інформації, що міститься в публічній безвідкличній вимозі про:

- заявника вимоги та його афілійованих осіб, якщо на дату вимоги афілійовані особи заявника вимоги володіли акціями товариства;

- заявника вимоги - уповноважену особу, якщо рішення про подання до товариства публічної безвідкличної вимоги було прийняте особами, які спільно набули право власності на домінуючий контрольний пакет акцій, та інформацію про таких осіб;

- товариство;

- депозитарну установу, в якій відкрито рахунок у цінних паперах заявника вимоги та реквізити рахунку в цінних паперах цієї особи;

- порядок реалізації цієї вимоги.

Прийняті документи найближчим часом будуть направленні на держану реєстрацію до Міністерства юстиції України.

*****

Строк приведення значень пруденційних показників до нормативних буде скорочено

НКЦПФР затвердила зміни до Положення про нагляд за дотриманням пруденційних нормативів професійними учасниками фондового ринку.

Як повідомляє прес-служба Комісії, змінами пропонується уніфікувати для всіх професійних учасників фондового ринку строки реалізації плану заходів по приведенню значень пруденційних показників у разі їх відхилень у відповідність до встановлених нормативів.

Чинними вимогами передбачений строк реалізації плану заходів не більше 3 місяців, а для компаній з управління активами та осіб, які провадять діяльність з управління пенсійними активами, - 6 місяців. Наразі пропонується зменшити загальний строк реалізації плану заходів та встановити його для всіх професійних учасників однаковим - до 2 місяців.

Змінами також передбачено деякі уточнення окремих вимог Положення №2021. Крім того, зміни передбачають приведення норм зазначеного Положення у відповідність із Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами-підприємцями» від 23.03.2017 р. (№1982-VIIІ).

Документ буде направлений на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

*****

НКЦПФР удосконалює діяльність уповноважених рейтингових агентств

НКЦПФР удосконалює діяльність уповноважених рейтингових агентств. Зокрема, як інформує прес-служба Комісії, регулятор затвердив Положення про порядок проведення конкурсу з визначення уповноважених рейтингових агентств та порядок ведення Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств.

Документом встановлено вимоги щодо інформаційного повідомлення (оголошення) про конкурс з визначення уповноважених рейтингових агентств, конкурсної комісії з проведення конкурсу, порядок та умови участі в конкурсі, порядок проведення, розгляд спорів тощо.

Нормативним актом передбачено чіткі норми щодо ведення Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств, зокрема, склад інформації Державного реєстру, порядок внесення змін до реєстру, порядок виключення уповноваженого рейтингового агентства з реєстру, порядок видачі дубліката Свідоцтва, порядок отримання інформації про уповноважені рейтингові агентства з Державного реєстру.

Паралельно Порядок подання інформації уповноваженими рейтинговими агентствами доповнюється вимогами щодо розкриття додаткової інформації агентствами на власному веб-сайті, зокрема: інформації про структуру власності агентства; організаційну структуру; про корпоративне управління; укомплектування персоналом та його кваліфікацію; інформацію про пов’язаність з учасниками ринків фінансових послуг; участь в об’єднаннях; аудиторський висновок щодо річної фінансової звітності тощо.

Комісія також затвердила зміни до Правил визначення уповноваженим рейтинговим агентством рейтингової оцінки за Національною рейтинговою шкалою. Згідно з ними, уповноважене рейтингове агентство зобов’язане виявляти та усувати будь-які існуючі або потенційні конфлікти інтересів, які можуть впливати на роботу та висновки його рейтингових аналітиків, працівників та будь-яких інших фізичних осіб, послугами яких користується рейтингове агентство або які залучені до процесу присвоєння кредитних рейтингів чи затверджують кредитні рейтинги. В організаційній структурі рейтингового агентства з’явиться нова одиниця - рейтинговий комітет.

Квартальні звіти емітента включені до складу інформації, які суб’єкт рейтингування повинен повідомити уповноваженому рейтинговому агентству.

Зазначені документи розроблені з урахуванням вимог Регламенту ЄС №1060/2009 Європейського парламенту та Ради Європи від 16 вересня 2009 року «стосовно кредитно-рейтингових агенцій». Також з метою адаптації національного законодавчого поля до актів ЄС Комісія розробляє законопроект про систему рейтингування.

Нормативні акти будуть направлені на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

*****

Цільова команда реформ проаналізувала реформи пенсійного забезпечення та валютного регулювання

Чергове засідання Цільової команди реформ було присвячене виконанню проектів Комплексної програми розвитку фінансового сектору України до 2020 року. Найбільш докладно учасники зустрічі зупинилися на двох темах - пенсійній реформі та лібералізації валютного регулювання, повідомляється на офіційній сторінці НБУ у Facebook.

Для обговорення цих тем на засіданні ЦКР зібралися представники Національного банку, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Міністерства економічного розвитку та торгівлі, Міністерства соціальної політики, Української федерації убезпечення, а також представники депутатського корпусу, банківської та експертної спільноти.

У результаті обговорення учасники заходу рекомендували робочій групі з розробки пенсійної реформи, яку очолює Мінсоцполітики, підготувати єдину концепцію впровадження всіх трьох рівнів пенсійної системи та долучити до роботи представників регуляторів фінансового сектору та професійної спільноти.

Зокрема, було зазначено про необхідність детального вивчення міжнародного досвіду запровадження накопичувальної пенсійної системи (насамперед, країн Східної Європи та пострадянського простору) на предмет виявлення помилок, що завадили повноцінному впровадженню цієї системи.

Крім того, представники Національного банку презентували учасникам ЦКР пропозиції регулятора до законодавчих змін, необхідних для переходу до нової, більш ліберальної моделі валютного регулювання.

Найбільше учасників зустрічі зацікавило питання запровадження антикризових заходів захисту. Як розповіли представники НБУ, аналізуючи проект закону «Про валюту», за ліберальної моделі валютного регулювання валютні обмеження повинні вводитися лише з метою подолання чи запобігання кризі та на короткий термін.

Національний банк може їх запроваджувати за наявності ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, виникнення обставин, що загрожують стабільності банківської та/або фінансової системи країни, тиску на платіжний баланс України, що може загрожувати досягненню цілей грошово-кредитної політики. Наявність підстав для запровадження таких заходів захисту має підтверджувати Рада з фінансової стабільності. А діяти валютні обмеження повинні лише протягом чітко обмеженого строку - не довше шести місяців.

Водночас серед учасників засідання розгорнулася дискусія щодо переліку ознак кризових явищ в економіці, переліку валютних обмежень, які зможе застосовувати НБУ, а також механізму їх затвердження та пролонгації.

Представники Нацбанку закликали присутніх сформувати на основі проведеної дискусії зауваження та пропозиції до документа і надіслати їх до регулятора до кінця серпня. НБУ планує їх детально розглянути під час окремої робочої зустрічі за участі членів ЦКР.

*****

Фонд держмайна підбив підсумки приватизації у липні 2017 року

Згідно даними ФДМУ, у липні 2017 року Фондом було оголошено 5 конкурсів (4 повторно) з продажу пакетів акцій акціонерних товариств загальною початковою ціною 206,49 млн. грн. При цьому протягом звітного періоду договори купівлі-продажу пакетів акцій не укладалися.

На фондових біржах у другому літньому місяці Фондом було запропоновано до продажу 23 пакети акцій загальною номінальною ціною 132,31 млн. грн.

За підсумками торгів на фондових біржах протягом липня продано 2 пакети акцій. Загальна вартість проданих пакетів за укладеними контрактами становила 729,4 тис. грн.

У цілому в липні органами приватизації було змінено форму власності 10 об’єктів державної власності, з яких 8 об’єктів групи А і по одному об’єкту груп Е та Ж, а за угодами з органами місцевого самоврядування - 46 об’єктів комунальної власності групи А.

За оперативними даними, станом на 31 липня 2017 року, від приватизації державного майна було перераховано до загального фонду Державного бюджету 191,56 млн. грн. (при річному плановому завданні 17,1 млрд. грн.), у тому числі протягом звітного місяця - 80,76 млн. грн.

У сфері корпоративного управління станом на 31 липня 2017 року Фонд держмайна здійснював управління корпоративними правами держави у 328 господарських товариствах, з яких 124 господарські товариства, що мають у статутному капіталі державну частку понад 50% (контрольний пакет), у тому числі 28 – державну частку 100%, що становить 37% загальної кількості господарських товариств, які перебувають у сфері управління ФДМУ.

*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 1,21 пункту,
а Індекс українських акцій – на 1,46 пункту

 

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 19.08.2017 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

ПФТС

37 964 307,84

286,47

 

Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»
за 18.08.2017 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

українських акцій

36 347 430

1 125,89

*****

У ІІ кварталі 2017 року порівняно з аналогічним періодом минулого року ВВП України зріс на 2,4%

Реальний валовий внутрішній продукт України у II кварталі 2017 року порівняно з попереднім кварталом (з урахуванням сезонного фактору) збільшився на 0,6%, інформує Державна служба статистики.

У свою чергу, порівняно з II кварталом 2016 року зростання ВВП становило 2,4%.

*****

Негативне сальдо зовнішньоторговельного балансу України у першому півріччі 2027 року дорівнювало $98,6 млн.

За даними Держстату у першому півріччі 2017 року експорт товарів з України становив $20 652 млн., а в Україну імпорт - $22 533,7 млн. Порівняно з першим півріччям 2016 року експорт збільшився на 24,2% (на $4 029,6 млн.), імпорт – на 29,9% (на $5 183,8 млн.). Негативне сальдо зовнішньої торгівлі товарами становило $1 881,7 млн. (у першому півріччі 2016 негативне сальдо дорівнювало $727,5 млн.).

Коефіцієнт покриття експортом імпорту склав 0,92 (у першому півріччі 2016 року – 0,96). Зовнішньоторговельні операції проводились із партнерами із 217 країн світу.

У свою чергу, експорт послуг у першому півріччі 2017 року становив $5 003,6 млн., а імпорт – $2 528,4 млн. Порівняно з першим півріччям 2016 року експорт збільшився на 9,6% (на $438,6 млн.), імпорт – на 7,1% (на $167,4 млн.). Позитивне сальдо зовнішньої торгівлі послугами становило $2 475,2 млн. (у першому півріччі 2016 року позитивне сальдо дорівнювало $2 204 млн.).

Коефіцієнт покриття експортом імпорту склав 1,98 (у першому півріччі 2016 року – 1,93). Зовнішньоторговельні операції проводились із партнерами із 213 країн світу.

У цілому, обсяг експорту товарів та послуг з України у першому півріччі 2017 року становив $24 962 млн., а імпорту з України – $25 060,6 млн. Порівняно з першим півріччям 2016 року експорт збільшився на 20,8%, імпорт – на 27,2%. Негативне сальдо зовнішньоторговельного балансу дорівнювало $98,6 млн. (у першому півріччі 2016 року було зафіксоване позитивне сальдо у $950,8 млн.).

 

Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

 

Основні цифри
Всього компаній-членів284на 26.11.24
Кількість КУА278на 26.11.24
Кількість адміністраторів НПФ16на 26.11.24
Кількість ІСІ1819на 26.11.24
Кількість НПФ*53на 26.11.24
Кількість СК*1на 30.09.24
Активи в управлінні КУА, млн грн660 220на 30.09.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн3 087на 30.09.24