Новини УАІБ
Президент України підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України» (щодо усунення бар’єрів для залучення іноземних інвестицій)
Президент України підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України» (щодо усунення бар’єрів для залучення іноземних інвестицій). Про це повідомляє прес-служба Глави держави.
Законодавчий акт (№2058-VIII) був прийнятий Верховною Радою 23 травня 2017 року. Ним вносяться зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та законів «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», «Про зайнятість населення», «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», якими удосконалюється порядок видачі посвідки на тимчасове проживання в Україні та надання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства.
Як зазначається у повідомленні, впровадження норм Закону в цілому приведе до позитивних наслідків щодо створення привабливих інвестиційних умов для іноземних інвесторів за рахунок спрощення порядку працевлаштування іноземних працівників, надання права отримувати посвідку на проживання в Україні іноземним інвесторам, які мають істотну участь в українських підприємствах, але не працевлаштовані на них, для контролю за діяльністю таких підприємств.
Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.
*****
НБУ та НКЦПФР підписали Меморандум про взаєморозуміння стосовно співробітництва у розвитку інфраструктури ринків капіталу в Україні
Минулого тижня виконувач обов’язків Голови Національного банку України Яків Смолій та Голова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Тимур Хромаєв підписали Меморандум про взаєморозуміння стосовно співробітництва у розвитку інфраструктури ринків капіталу в Україні.
Це стало ще одним кроком на шляху реформування вітчизняного фінансового сектору, адже Меморандум має стати концептуальною основою для нового закону про депозитарну систему України.
«Без повноцінної інфраструктури ринку капіталу, яка відповідатиме міжнародним стандартам, ми не забезпечимо стабільної роботи ринку, захищеності права власності, це стримуватиме подальший розвиток фінансового сектору. В українське правове поле повинні бути імплементовані вимоги європейского Регламенту EMIR та визнані в світі Принципи побудови інфраструктури фінансового ринку PFMI IOSCO. Окрім інфраструктурних питань, у рамках Меморандуму ми погодили вирішення корпоративного питання, а саме розмежування функцій регулювання операцій у межах інфраструктури та управління корпоративними правами центральних елементів інфраструктури», - прокоментував Голова НКЦПФР Тимур Хромаєв.
Документ закріпив цілі стратегії реформи фінансового сектору у частині трансформації інфраструктури ринків капіталу, принципи функціонування такої інфраструктури та її окремих елементів, а також окреслив кроки, необхідні для її реформування.
Зафіксовані у Меморандумі положення сформовано, зокрема, на підставі звіту консалтингової компанії Oliver Wyman, в якому вивчаються найкращі практики побудови інфраструктури ринків капіталу з метою пошуку оптимальної моделі, яка забезпечила б поточні потреби та можливості для розвитку фондового ринку України. Звіт підготовлено в рамках проекту з модернізації та консолідації пост-трейдингової інфраструктури в Україні за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку.
Меморандум висвітлює узгоджену регуляторами візію, на якій буде базуватися реформа депозитарно-розрахункової і клірингової інфраструктури .
Відповідно до Меморандуму, з метою трансформації інфраструктури ринків капіталу передбачаються такі основні дії:
- Поетапне впровадження оновленої сучасної клірингової моделі, що буде імплементовано в Україні з урахуванням поточного стану ринків капіталу, проблем, ризиків, потреб ринку та його учасників, їх вимог та можливостей.
- Скасування на законодавчому рівні монополії Розрахункового центру на забезпечення здійснення грошових розрахунків за операціями з цінними паперами та оновлення вимог до здійснення клірингової діяльності.
- Трансформацію Розрахункового центру з банківської установи у спеціалізовану фінансову установу. Замість проведення банківських розрахунків учасників операцій з цінними паперами, Розрахунковий центр буде виконувати роль «полегшеного центрального контрагента» (light CCP). Розрахунковий центр буде центральним контрагентом, який забезпечуватиме здійснення клірингу та розрахунків з використанням попереднього депонування активів та з поступовим запровадженням часткового покриття і розрахунків на умовах Т+N.
- Запровадження в Національному депозитарії України (НДУ) та Розрахунковому центрі найкращих стандартів і практик корпоративного управління, зокрема з метою підвищення ефективності ведення бізнесу НДУ та Розрахунковим центром, забезпечення їх операційної беззбитковості та залучення стратегічного інвестора до складу їх акціонерів.
- Забезпечення реалізації основних функціональних, технологічних та регуляторних передумов для консолідації існуючих депозитаріїв (НБУ та НДУ). Зокрема, мова йде про забезпечення безперешкодного проведення монетарних операцій Національним банком, а також надійності зберігання та проведення розрахунків за угодами з державними цінними паперами.
«Національний банк розуміє всю важливість проекту з трансформації інфраструктури ринків капіталу. Оновлена, прозора, сучасна інфраструктура стане зручною для внутрішніх та зовнішніх інвесторів і підвищить інвестиційну привабливість України. Зі свого боку, ми готові виконувати взяті на себе зобов’язання, у тому числі в частині внесення змін до нормативно-правових актів, виходу з капіталу Розрахункового центру, об’єднання депозитарію Національного банку з НДУ після реалізації всіх необхідних передумов, зокрема можливості ефективного проведення всього спектру монетарних операцій Національним банком в об’єднаному депозитарії», - зазначив виконувач обов’язків Голови Національного банку Яків Смолій.
*****
Активи світових інвестфондів у І кварталі 2017 року зросли на 4,6%
Активи світових інвестфондів у І кварталі зросли на 4,6%. Про це свідчать дані нового звіту Представницької асоціації європейської індустрії інвестиційного менеджменту (EFAMA).
Згідно з ними, за січень-березень 2017 року загальні активи світових відкритих інвестиційних фондів (Open-ended Funds) збільшилися з 41,31 трлн. євро до 43,19 трлн. євро. Такі дані наведені на основі інформації з 47 країн, при цьому всі результати діяльності зазначених фондів EFAMA наводить у перерахунку в євро.
Станом на початок ІІ кварталу поточного року лідерами за обсягами активів інвестфондів були США – 20,34 трлн. євро, країни Європи – 14,36 трлн. євро, Бразилія – 1,71 трлн. євро, Австралія – 1,62 трлн. євро, Японія – 1,49 трлн. євро та Канада – 1,39 трлн. євро.
Структура активів за типами інвестиційних фондів на звітну дату була такою: фонди акцій – 40,7%; фонди облігацій – 21,4%; збалансовані та змішані фонди – 17,8%; фонди грошового ринку – 11,2%; фонди нерухомості – 1,4%; гарантовані фонди – 0,2%; інші види фондів – 7,4%.
Сукупний приплив коштів до вказаних інвестиційних фондів у січні-березні 2017 року склав 593 млрд. євро (для порівняння, у І кварталі 2016 року вони залучили 137 млрд. євро). Лідерами за припливом коштів виявилися інвестфонди Європи (254 млрд. євро), США (163 млрд. євро) та Японії (46 млрд. євро).
Загальна кількість відкритих інвестиційних фондів у світі, станом на початок ІІ кварталу 2017 року, дорівнювала 123,48 тис. В Європі їх нараховувалося 56,04 тис., у Північній та Південній Америці – 34,6 тис., в Азійсько-Тихоокеанському регіоні – 30,88 тис., в Африці – 1,97 тис.
*****
Регулятори фінсектору змінюють нормативні акти для того, щоб механізми squeeze-out та sell-out запрацювали на практиці
Регулятори фінсектору змінюють нормативні акти для того, щоб механізми squeeze-out та sell-out запрацювали на практиці.
За інформацією прес-служби НКЦПФР, Комісія розпочала роботу над приведенням своїх нормативно-правових актів у відповідність до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах) (№1983-VIII), який нещодавно набув чинності.
Зокрема, завершується робота на комплексними змінами до Положення про провадження депозитарної діяльності (затверджене рішенням НКЦПФР від 23 квітня 2013 року №735) для забезпечення виконання норм Закону.
На останньому засіданні регулятора були розглянуті проекти рішень щодо внесення змін до:
- Положення про порядок звітування депозитарними установами до НКЦПФР (затверджене рішенням НКЦПФР від 11.06.2013 р. №992), яким передбачається відповідно до Закону подання до Комісії інформації про власників пакетів (5% і більше) акцій ПАТ та власників пакетів (10% і більше) акцій інших акціонерних товариств, які діють відповідно до Закону України «Про акціонерні товариства»;
- Положення про глобальний сертифікат та тимчасовий глобальний сертифікат (затверджене рішенням НКЦПФР від 30.07.2013 р. №1332), відповідно до якого переоформлення глобального сертифікату в разі зміни найменування юридичної особи у зв’язку зі зміною типу акціонерного товариства (якщо свідоцтво про реєстрацію випуску цінних паперів не було замінено та містить попереднє найменування товариства) не вимагається;
- Положення про клірингову діяльність (затверджене рішенням НКЦПФР від 30.07.2013 р. №429), яким запроваджується механізм забезпечення зупинення взяття до клірингу та розрахунків правочинів щодо акцій товариства після проведення Центральним депозитарієм безумовної операції щодо обмеження здійснення операцій з акціями цього товариства у зв’язку з надходженням публічної безвідкличної вимоги про придбання особою (особами, що діють спільно), яка є власником домінуючого контрольного пакета акцій цього товариства, акцій у всіх власників акцій цього товариства відповідно до статті 652 Закону України «Про акціонерні товариства».
Закон також передбачає необхідність зміни Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (затверджене рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 р. №2826) та розробку нового нормативно-правового акта, яким будуть встановлені вимоги до змісту «Публічної безвідкличної вимоги» та «Інформації про структуру власності, що міститься у повідомленні про набуття домінуючого контрольного пакета акцій». Робота над зазначеними документами триває.
Зі свого боку Національний банк вносить зміни до Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої Постановою Правління НБУ від 12.11.2013 р. №492, запроваджуючи до плану рахунків так звані «ескроу-рахунки».
*****
НБУ створив Відділ обслуговування фінансових установ
З липня 2017 року регулятор запустив роботу спеціально створеного Відділу, який опікуватиметься обслуговуванням фінансових установ - єдиного сервісного центру.
Як повідомляє прес-служба НБУ, заступник Голови Національного банку Роман Борисенко із цього приводу зазначив: «Це - революція для центрального банку та суттєвий крок назустріч учасникам ринку. Ми не тільки словами, але й діями доводимо свою прозорість та партнерське ставлення до учасників фінансового ринку. Ми стаємо клієнтоорієнтованими, навіть сам проект зі створення Відділу обслуговування фінансових установ носить назву «Єдиний сервісний центр НБУ для учасників ринку».
За його словами, з відкриттям Відділу доступ банків та небанківських фінансових установ до послуг регулятора буде уніфікованим та більш зручним. «Відділ стане «єдиною точкою входу» для звернень фінансових установ. Їх обслуговування відбуватиметься на єдиних засадах та ринкових принципах», - додав Роман Борисенко.
У Нацбанку нагадують, що активна фаза роботи над проектом була розпочата наприкінці минулого року, в рамках якої був досліджений досвід з обслуговування учасників ринку центральних банків світу, зокрема Литви та Німеччини.
Новостворений Відділ, що входить до складу операційного департаменту НБУ, надаватиме банкам та небанківським фінансовим установам послуги щодо:
- перевірки комплектності документів, поданих банком/небанківською фінансовою установою, повноважень підписантів;
- укладання типових угод, договорів за зразками та їх супроводження (внесення змін тощо);
- листування, інформування щодо підключення до послуги/прийняття запиту в роботу, статусу запиту;
- надання консультацій щодо послуг, які надає Національний банк, та приєднання до Єдиного договору банківського обслуговування;
- координації діяльності НБУ щодо надання послуг згідно Єдиного договору банківського обслуговування.
При цьому Відділ супроводжуватиме такі операції:
- операції на МВРУ та фондовому ринку України;
- операції з розміщення депозитних сертифікатів;
- послуга Bank ID;
- підключення до СЕП;
- інформаційні послуги НПС «Простір»;
- підключення до системи ЕП;
- послуги Засвідчувального Центру Національного банку;
- використання засобів захисту інформації;
- депозитарне обслуговування депозитарних установ (банків та небанківських фінансових установ) депозитарієм НБУ;
- операції з рефінансування (кредити овернайт, кредити рефінансування);
- операції прямого РЕПО.
«Для формування переліку послуг нового підрозділу підрозділи Національного банку здійснили колосальну аналітичну роботу. Таке рішення суттєво підвищить швидкість та якість обслуговування і виведе взаємодію Національного банку з учасниками ринку на новий рівень. Так, наступними кроками у розвитку сервісного обслуговування фінансових установ стане збільшення електронного документообігу, стандартизація процесів та їх автоматизація», - підкреслив заступник Голови НБУ.
При цьому старт роботи відділу обслуговування фінансових установ не передбачає підписання додаткових документів з фінансовими установами.
*****
Нацкомфінпослуг підбила підсумки діяльності
ФФБ та ФОН у І кварталі 2017 року
За інформацією Нацкомфінпослуг станом на 31.03.2017 р. 55 фінансових компаній мали ліцензії на управління майном для фінансування об'єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю відповідно до Закону України «Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю».
Загальна кількість установників управління майном, які уклали договори з фінансовими компаніями-управителями щодо участі у фонді фінансування будівництва (ФФБ), станом на 31.03.2017 р. дорівнювала 21 772 осіб, з яких 21 615 - фізичних та 157 - юридичних.
Протягом останніх років спостерігається поступове збільшення кількості установників управління майном ФФБ та надходжень їх внесків до ФФБ.
Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість установників управління майном ФФБ збільшилася на 9,2% (1775 осіб). Обсяг внесків установників управління майном до ФФБ станом на 31.03.2017 р. складав 28 359,01 млн. грн., що на 39,6% (8 042,31 млн. грн.) більше порівняно з аналогічною датою минулого року.
Станом на 31.03.2017 р. дозвіл, який надає право здійснювати емісію сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (сертифікатів ФОН), мала одна фінансова компанія.
*****
За минулий тиждень Індекс ПФТС зріс на 1,76 пункту,
а Індекс українських акцій знизився на 8,72 пункту
Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 30.06.2017 р.
Обсяг торгів, грн. | Індекс ПФТС |
48 864 062,18 | 286,24 |
Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»
за 30.06.2017 р.
Обсяг торгів, грн. | Індекс українських акцій |
241 331 | 1047,78 |
*****
У травні 2017 року середня зарплата в Україні склала 6 840 грн.
Згідно з даними Державної служби статистики середня номінальна заробітна плата штатного працівника підприємств, установ та організацій у травні 2017 року становила 6 840 грн., що у 2,1 раза вище рівня мінімальної заробітної плати (3200 грн.).
Порівняно із квітнем розмір заробітної плати збільшився на 2,7%, а за останні 12 місяців (відносно травня 2016 року) – на 37,2%.
Реальна заробітна плата у травні 2017 року порівняно із квітнем 2017 року збільшилася на 1,4%, а відносно травня 2016 року – на 20,4%.
Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією
Всього компаній-членів | 284 | на 26.11.24 |
Кількість КУА | 278 | на 26.11.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 26.11.24 |
Кількість ІСІ | 1819 | на 26.11.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 26.11.24 |
Кількість СК* | 1 | на 30.09.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 660 220 | на 30.09.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 087 | на 30.09.24 |