Новини УАІБ

28 березня 2016

Відбулося засідання Ради УАІБ

24 березня 2016 року відбулося чергове засідання Ради УАІБ, у якому взяв участь член НКЦПФР О.Панченко.

Члени Ради затвердили бюджет Асоціації на 1-й квартал 2016 року (замість тимчасового, прийнятого до проведення Загальних зборів членів УАІБ) та обговорили питання проведення щорічної традиційної конференції УАІБ «Професійне управління активами» у червні 2016 року.

Учасники засідання заслухали інформацію Дирекції, а також провели обговорення проектів змін до нормативних актів НКЦПФР з питань встановлення ознак фіктивності емітентів, допуску цінних паперів до торгів на біржі, складу активів кваліфікаційних та спеціалізованих ІСІ та висловили представникові НКЦПФР свої зауваження і пропозиції щодо змісту проектів.

Рада також розглянула звернення низки громадських організацій до вищих органів влади України щодо незадовільного стану прийняття парламентом законопроектів, що стосуються реформування фінансового сектору. УАІБ підтримує ініціативу інститутів громадянського суспільства щодо необхідності прискорити прийняття законопроектів, спрямованих на реформування фінансового сектору, забезпечити їхнє громадське обговорення та залучати представників професійних асоціацій до їхнього доопрацювання.

Члени Ради вважають доцільним запровадження у практику роботи парламенту проведення тематичних «фінансових» пленарних засідань Верховної Ради не рідше ніж раз на півроку, під час яких максимальну увагу приділяти фінансовому сектору та стратегічним законопроектам. Це буде сприяти реалізації комплексного підходу до вирішення наявних проблем.

Рада виключила зі складу членів УАІБ дві компанії: ТОВ «КУА АПФ «КАСКАД-ІНВЕСТ» (м.Запоріжжя) та ТОВ «СІБ КУА «Укрсоц – нерухомість» (м.Київ) у зв’язку із закінченням терміну дії їхніх ліцензій.

Наступне засідання Ради УАІБ відбудеться 14 квітня 2016 року.

*****

У парламенті зареєстровано законопроекти щодо стимулювання участі громадян у інвестиційній діяльності та недержавному пенсійному забезпеченні

До Верховної Ради подано проекти законів «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання участі громадян у інвестиційній діяльності та недержавному пенсійному забезпеченні» (реєстраційний №4259) та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання участі громадян у інвестиційній діяльності та недержавному пенсійному забезпеченні» (реєстраційний №4260), розроблені народними депутатами М. Довбенко та А. Матвієнко.

Першим законопроектом пропонується внести зміни до Законів України «Про цінні папери та фондовий ринок», «Про недержавне пенсійне забезпечення», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» та «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Змінами передбачається можливість для торговця цінними паперами відкривати фізичним особам – громадянам України та вести особові інвестиційні рахунки (ОІР) і особові пенсійні рахунки (ОПР), грошові внески на які (для власників ОПР) або отриманий інвестиційний прибуток (для власників ОІР), звільняються від оподаткування податком на доходи фізичних осіб у межах та порядку, визначеному Податковим кодексом України.

Ведення ОІР та ОПР здійснюється торговцем цінними паперами на підставі ліцензій на брокерську діяльність та депозитарну діяльність депозитарної установи.

Законопроектом врегульовані порядок та умови отримання інвестором коштів з ОПР та ОІР, а також можливість переведення облікованих на рахунках коштів до іншого торговця або іншої фінансової установи (для ОПР).

Максимальна сума коштів, яку дозволяється перерахувати на ОІР, згідно із законопроектом, становить 120 розмірів мінімальної місячної заробітної плати, встановленої законом про Державний бюджет України на 1 січня відповідного року, за сукупністю таких внесків, зроблених власником рахунку протягом року, але не більше суми доходу, задекларованого ним за попередній рік. Для створення мотивації для внутрішніх приватних інвесторів, окремим проектом Закону щодо змін до Податкового Кодексу України пропонується у відповідності до міжнародного досвіду звільняти від оподаткування податком на доходи фізичних осіб інвестиційний прибуток від операцій з цінними паперами, придбаними за кошти, зараховані на ОІР, під час його отримання та виплати за умови, що такі кошти обліковувались на ОІР не менш як 1 095 днів, починаючи з моменту надходження першого внеску на такий рахунок.

На внески, що зараховуються на ОПР, та доходи, отримані від операцій з інвестиційними активами, поширюються загальні пільги, встановлені Податковим кодексом для пенсійних коштів. Торговець цінними паперами, що надає послуги з ведення ОПР, зобов’язаний забезпечувати дотримання власником рахунку вимог, які встановлені пенсійним законодавством до складу об’єктів інвестування. Додаткові вимоги до цінних паперів, у які дозволяється інвестувати кошти з ОПР, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Пасивні доходи, нараховані на інвестиційні та пенсійні активи (дивіденди, проценти), які були придбані за рахунок коштів, що обліковуються на ОІР та ОПР, оподатковуються в загальному порядку у джерела виплати.

У зв’язку із запровадженням особових інвестиційних та пенсійних рахунків законопроект передбачає внесення змін до законів, які регулюють повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

*****

НКЦПФР звертає увагу учасників ринку на необхідність обов'язкового викупу акціонерним товариством акцій на вимогу акціонерів

Враховуючи наближення встановленого законодавством кінцевого терміну для проведення річних загальних зборів акціонерів та внесення змін до законодавства щодо скасування обмежень кількісного складу акціонерів приватного акціонерного товариства, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звертає увагу учасників ринку цінних паперів на необхідність виконання вимог Закону України «Про акціонерні товариства», зокрема, щодо обов'язкового викупу акціонерним товариством акцій на вимогу акціонерів.

Статтею 68 Закону України «Про акціонерні товариства» (надалі - Закон) передбачено, що власники простих акцій товариства мають право вимагати здійснення обов'язкового викупу акціонерним товариством належних їм акцій за умови реєстрації для участі у загальних зборах товариства та голосування проти прийняття загальними зборами рішень, передбачених Законом, зокрема, рішень щодо перетворення та зміни типу товариства.

Акціонерне товариство в зазначених випадках відповідно до норм статті 68 Закону зобов'язане здійснити обов'язковий викуп акцій.

Викуп акцій відбувається за ціною не меншою, ніж їхня ринкова вартість, порядок визначення якої здійснюється відповідно до статті 8 Закону України «Про акціонерні товариства».

У Комісії наголошують, що набуття чинності з 1 травня 2016 року змін до Закону України щодо захисту прав інвесторів не скасовує право акціонерів щодо обов'язкового викупу акцій на їх вимогу у разі голосування проти прийняття загальними зборами рішень щодо перетворення та зміни типу товариства.

*****

Комісія доопрацювала процедуру встановлення ознак фіктивності у емітентів

НКЦПФР схвалила доопрацьований проект змін до «Положення про встановлення ознак фіктивності емітентів цінних паперів та включення таких емітентів до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності», інформує прес-служба регулятора.

З урахуванням пропозицій Нацкомфінпослуг у цьому документі встановлені окремі ознаки фіктивності для небанківських фінансових установ, зокрема, емітентів - страховиків, та для емітентів цільових облігацій.

Відтепер відповідність емітента (крім страховиків) щонайменше трьом ознакам фіктивності стане підставою для прийняття рішення про включення його до Списку емітентів, що мають ознаки фіктивності.

Документом уточнений порядок оформлення та оприлюднення рішення про включення емітента до Списку емітентів, що мають ознаки фіктивності.

Як зазначається у повідомленні, робота над удосконаленням чинного Положення та доопрацюванням проекту змін до нього ведеться з початку грудня 2015 року. Так, у всіх зацікавлених учасників було більш ніж достатньо часу, щоб взяти участь в доопрацюванні документа. Всі слушні пропозиції та зауваження, отримані Комісією були враховані в доопрацьованому Положенні.

Найближчим часом документ буде направлено на погодження до Міністерства фінансів України та Державної фіскальної служби України.

*****

НКЦПФР підбила підсумки роботи у сфері правозастосування
та контролю за діяльністю учасників ринку у 2015 році

За інформацією прес-служби НКЦПФР протягом минулого року уповноважені особи Комісії розглянули 4 765 справ про правопорушення на ринку цінних паперів (для порівняння у 2014 році – 6 868 справ), за результатами розгляду яких було накладено штрафів на загальну суму 51 793 236 грн. (у 2014 році – 96 090 000 грн.).

Найбільш типовими правопорушення на ринку цінних паперів були такі: неподання адміністративних даних професійними учасниками ринку, неподання регулярної та особливої інформації емітентами цінних паперів, невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери, недотримання пруденційних показників та неподання плану заходів щодо поліпшення фінансового стану.

Зокрема, за фактами «неподання, подання у неповному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації» минулого року порушено 72 % справ. У той же час, наприклад, за фактами маніпулювання цінами на ринку порушено 4 % справ.

За результатами розгляду справ про правопорушення Комісія найчастіше застосовувала такі види санкцій: 65 % – фінансові санкції, 23 % – попередження, 6 % – анулювання/зупинення ліцензій. У 6 % випадків справи були закриті.

Підставами для анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку були: невідновлення профучасником протягом 3 місяців статусу члена СРО (28%), повторне протягом року вчинення правопорушення (24%), невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов (24%), відсутність ліцензіата за місцезнаходженням (18%), відмова ліцензіата у проведенні перевірки (5%).

Сума накладених штрафів уповноваженими особами Комісії з урахуванням інформації територіальних органів у 2015 році становила 51 793 236 грн., а сплачених – 2 755 988 грн. (5,32%). Кількість накладених штрафів становила 2 901, а кількість сплачених – 983 (33,88%).

Штрафні санкції, накладені за порушення вимог законодавства щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом або від фінансування тероризму чи фінансування розповсюдження зброї масового знищення, були сплачені в 2014 і 2015 роках у повному обсязі.

Порушені справи за фактами маніпулювання цінами на ринку залишаються найбільш резонансними. Протягом 2015 року порушено 108 справ за цим видом правопорушення, з яких 15 справ було розглянуто уповноваженими особами Комісії. Суб’єктами всіх розглянутих справ виступали торговці цінними паперами. За результатами розглядів накладено фінансові санкції у вигляді штрафів на суму 4 410 000 грн., сума сплачених штрафів за цим правопорушенням становила 510 000 грн. (11,56%). Наразі Комісія вивчає питання щодо належного виконання фондовими біржами їх функцій попередження маніпулювання під час торгів.

У 2015 році загалом було відкрито 584 провадження в адміністративних справах. У 482 провадженнях оскаржувалося стягнення фінансових санкцій, у 96 провадженнях – постанови про накладання санкцій, у 6 провадженнях – розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери.

За результатами судового розгляду справ судами першої інстанції прийнято 556 рішень на користь Комісії, 31 рішення на користь суб’єктів фондового ринку. Комісією подано 23 апеляційні скарги на рішення судів першої інстанції та 10 касаційних скарг (більшість з яких стосувалася оскарження постанов Комісії про накладення санкцій за правопорушення на фондовому ринку).

За справами, пов’язаними з маніпулюванням цінами на фондовому ринку, суди різних інстанцій переважну кількість рішень винесли на користь Комісії.

Протягом 2015 року суттєво зменшилася кількість перевірок учасників фондового ринку, що обумовлено дією мораторію на їх проведення. Нагадаємо, що з 2014 року в Україні діє мораторій на проведення перевірок суб’єктів господарювання контролюючими органами, який дозволяє проведення перевірок підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців з обсягом доходу до 20 млн. грн.. виключно з дозволу Кабміну.

У 2015 році Комісією проведено всього 62 перевірки, зокрема, 10 перевірок емітентів, 16 – професійних учасників ринку, 36 – суб’єктів первинного фінансового моніторингу. Така кількість майже у 6 разів менша ніж у 2014 році (391 перевірка). Цим пояснюється і зменшення в 5,6 разів кількості виявлених порушень – всього у 2015 році виявлено 156 правопорушень.

Всі здійснені перевірки були позаплановими та відбувалися за постановами слідчих правоохоронних органів, ухвал суду та за заявкою суб’єкта перевірки.

З метою більш ефективного виконання функції нагляду ринку та боротьби з правопорушеннями Комісія розробила та подала до Верховної Ради України законопроект (№ 2300а), який скасує мораторій на перевірки НКЦПФР.

Крім того, Комісією спільно з міжнародними експертами, в тому числі з МВФ, підготовлено пакет законопроектів, який приведе повноваження регулятора до міжнародних стандартів IOSCO. Цей пакет законопроектів вже отримав схвальну оцінку з боку IOSCO. Документом розширюються можливості доступу Комісії до інформації про фізичних та юридичних осіб, відкриваються можливості обміну інформацією з іншими зарубіжними регуляторами. Ухвалення цього пакета законопроектів дозволить Україні приєднатися до Меморандуму про взаєморозуміння IOSCO, а Комісії стати повноцінним учасником глобальної організації світових регуляторів.

У сфері правозастосування Комісія завершує розробку законопроекту, який розширює її можливості в протидії зловживанням на фондовому ринку, а також удосконалить механізми виявлення махінацій і боротьби з ними. Цим законопроектом відповідальність за зловживання буде поступово приведена до європейського рівня.

*****

За станом на кінець лютого 2016 року кількість зареєстрованих інвестфондів в Україні дорівнювала 2 137, з них 415 КІФ та 1 722 ПІФ

За інформацією НКЦПФР, у січні-лютому поточного року загальний обсяг зареєстрованих емісійних цінних паперів становив 14,85 млрд. грн., що виявилося на 1,02 млрд. грн. більше показника аналогічного періоду минулого року (13,83 млрд. грн.).

Упродовж січня-лютого Комісія зареєструвала 16 випусків акцій на загальну суму 10,63 млрд. грн. Порівняно з аналогічним періодом 2015 року обсяг випусків акцій збільшився на 375,69 млн. грн.

Значний за обсягом випуск акцій, які суттєво вплинули на загальну структуру зареєстрованих випусків протягом зазначеного періоду, зареєстровано ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» та ПАТ «Комерційний банк «Хрещатик» з метою збільшення статутного капіталу.

У звітному періоді регулятор зареєстрував 38 випусків корпоративних облігацій на загальну суму 1,69 млрд. грн., або на 26,71 млн. грн. менше ніж в аналогічному періоді минулого року.

Обсяг випусків інвестиційних сертифікатів пайових інвестиційних фондів, зареєстрованих НКЦПФР протягом січня-лютого 2016 року, виявився на 382,4 млн. грн. більше показника січня-лютого 2015 року та склав 1,5 млрд. грн. Обсяг випусків акцій корпоративних інвестиційних фондів збільшився на 287,48 млн. грн. та становив 1,03 млрд. грн.

Кількість зареєстрованих корпоративних та пайових інвестиційних фондів в Україні станом на кінець лютого 2016 року дорівнювала 2 137, з них 415 КІФ та 1 722 ПІФ.

Капіталізація лістингових компаній фондового ринку України за станом на 29.02.2016 р. дорівнювала 36,23 млрд. грн. Обсяги біржової торгівлі цінними паперами у січні-лютому поточного року склали 29,47 млрд. грн. або на 58,9% (42,23 млрд. грн.) менше ніж у січні-лютому минулого року.

Обсяг виконаних біржових контрактів з цінними паперами на організаторах торгівлі на первинному ринку склав 0,63% від загального обсягу виконаних біржових контрактів, а на вторинному ринку - 99,37%

Серед фінансових інструментів найбільші обсяги угод (19,55 млрд. грн. або 66,34% від загального обсягу) були укладені з облігаціями внутрішньої державної позики. Обсяг торгів депозитними сертифікатами Національного банку становив 8,47 млрд. грн., корпоративними облігаціями – 0,69 млрд. грн., акціями - 0,27 млрд. грн., деривативами – 0,21 млрд. грн., інвестиційними сертифікатами - 0,21 млрд. грн., опціонними сертифікатами – 65,07 млн. грн.

Обсяги торгів цінними паперами у розрізі фондових бірж були такими: ФБ «Перспектива» - 24,69 млрд. грн.; ФБ ПФТС - 3,87 млрд. грн.; «Українська біржа» - 0,48 млрд. грн.; КМФБ - 0,42 млрд. грн.; УФБ – 5,55 млн. грн.; ФБ «Універсальна» - 4,61 млн. грн.; СЄФБ - 2,28 млн. грн.

*****

Регулятор виніс 21 постанову про накладення санкцій

Згідно з даними прес-служби НКЦПФР з 7 по 18 березня 2016 року уповноваженими особами Центрального апарату Комісії (без урахування територіальних органів регулятора) було винесено 21 постанову про накладення санкцій за правопорушення.

Комісія застосувала такі санкції до професійних учасників фондового ринку, емітентів, юридичних та фізичних осіб:

- за неподання інформації до Комісії – 12;

- за порушення вимог законодавства щодо цінних паперів – 8;

- за невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов – 1.

Загалом з початку поточного року, станом на 18.03.2016 року (за даними лише Центрального апарату НКЦПФР):

- розглянуто справ про правопорушення на ринку цінних паперів – 160;

- накладено фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів – 127 на суму 1 623 190 грн.;

- винесено попереджень – 24;

- анульовано ліцензій – 6;

- сплачено штрафів – 18 на суму 51 180 грн.;

- закрито справ про правопорушення на ринку цінних паперів – 3;

- винесено розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери – 91.

*****

Нацкомфінпослуг підбила підсумки роботи у 2015 році
та окреслила перспективи на 2016 рік

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, підбила підсумки своєї роботи у минулому році. Про них керівництво регулятора розповіло на прес-конференції під назвою «Першочергові напрямки реформи державного регулювання ринків небанківських фінансових послуг: результати 2015 року та плани на 2016 рік».

Аналізуючи розвиток ринків фінансових послуг голова Нацкомфінпослуг Ігор Пашко зазначив, що за станом на початок поточного року в Україні нараховувалося 2 239 небанківських фінустанов. Їхні загальні активи дорівнювали близько 150 млрд. грн. При цьому обсяг активів страхових компаній складав близько 60 млрд. грн., фінансових компаній – 50 млрд. грн., кредитних установ та кредитних спілок – 28 млрд. грн., лізингових компаній – 6,2 млрд. грн., ломбардів – 2,3 млрд. грн., недержавних пенсійних фондів – 2 млрд. грн.

За словами І. Пашка, торік Комісія працювала за кількома основними напрямками. Ключовим з них був захист прав споживачів фінансових послуг. Зокрема, було введено новий порядок розгляду скарг, який передбачає значне скорочення часу на їх опрацювання. Окрема увага також приділялася нагляду за діяльністю учасників ринку небанківських фінансових послуг. З метою вдосконалення дозвільних процедур регулятор розробив принципово нові ліцензійні умови на ринку, які зараз перебувають на узгодженні у Кабінеті Міністрів.

Поряд із цим Нацкомфінпослуг бере активну участь у розробці законодавчої бази небанківського фінансового сектору. На розгляді у Верховній Раді перебуває ряд важливих законопроектів, зокрема, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання особливостей ліцензування господарської діяльності з надання фінансових послуг» та «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».

Треба зауважити, що перший законопроект передбачає передачу повноважень Нацкомфінпослуг до Національного банку та НКЦПФР. Таким чином, на фінансовому ринку має залишитися лише два регулятора. Однак, за словами голови Комісії, це питання поки що є відкритим і все залежатиме від рішення парламенту. Тим не менш напрямки реформування ринку від реформи його державного регулювання не зміняться. Воно здійснюватиметься відповідно до Комплексної програми розвитку фінансового сектору України до 2020 року.

Зі свого боку, Нацкомфінпослуг у 2016 році планує зосередитися на гармонізації правової бази небанківського фінсектора з європейськими директивами, запровадженні нагляду за фінансовими установами на консолідованій основі та підвищенні якості їх регулювання. Крім того, передбачається зміна правил ведення реєстру фінустанов та включення до нього кінцевих бенефіціарів учасників ринку з метою підвищення його прозорості та відкритості.

Як зауважила член Нацкомфінпослуг Ольга Гурбич, Комплексна програма розвитку фінансового сектору України до 2020 року охоплює весь ринок. У документі визначені заходи за конкретними напрямками і передбачено, які державні органи їх координуватимуть. Так, до компетенції Комісії належать кілька напрямків, а саме: захист активів небанківських фінустанов (насамперед, страхових компаній та НПФ); вдосконалення системи недержавного пенсійного забезпечення; розвиток кредитних спілок; розвиток лізингових компаній; питання діяльності страхового ринку.

По кожному напрямку створені робочі групи, які очолюють члени Нацкомфінпослуг. З осені минулого року працює робоча група щодо недержавного пенсійного забезпечення. До неї входять представники ринку (КУА, зберігачів, адміністраторів НПФ), громадських організацій та міжнародних організацій. Цією групою вже підготовлені зміни до Закону «Про недержавне пенсійне забезпечення», які мають на меті його узгодження з міжнародною практикою та частково з директивами ЄС. Оскільки зміни стосуються майже половини документа, фактично йдеться про необхідність його прийняття у новій редакції.

*****

За січень-лютий 2106 року від приватизації державного
майна було отримано 10,14 млн. грн.

Згідно з даними Фонду держмайна у січні-лютому 2016 року органами приватизації було продано 21 об’єкт державної власності, з яких 16 об’єктів групи А, 2 об’єкти груп В, Г, 3 об’єкти групи Д, а за угодами з органами місцевого самоврядування – 74 об’єкти комунальної власності групи А.

На фондових біржах станом на 1 березня 2016 року Фондом запропоновано до продажу 39 пакетів акцій 37 АТ загальною номінальною вартістю 322,44 млн. грн.

Загалом, на звітну дату від приватизації державного майна надійшло та перераховано до загального фонду Державного бюджету 10,14 млн. грн.

У сфері корпоративного управління станом на 1 березня 2016 року Фонд здійснював управління корпоративними правами держави у 353 господарських товариствах, з яких 102 господарські товариства мали у статутному капіталі державну частку понад 50% (контрольний пакет), що становить 29 % загальної кількості господарських товариств, які перебувають у сфері управління Фонду.

*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 24,01 пункту,
а Індекс українських акцій – на 86,45 пункту

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 25.03.2016 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

ПФТС

265 252 968

226,9

Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»
за 25.03.2016 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

українських акцій

7 995 482

547,07

*****

У 2015 році падіння ВВП України склало 9,9%

Як свідчать дані Державної служби статистики, у 2015 році у порівнянні із 2014 роком валовий внутрішній продукт України зменшився на 9,9%. Номінальний ВВП становив 19 79,5 млрд. грн., а ВВП у розрахунку на одну особу – 46 201 грн. Також у Держстаті нагадують, що у 2014 році у порівнянні із попереднім роком ВВП України зменшився на 6,6%, у 2013 не змінився, у 2012 році зріс на 0,2%, в 2011 році – на 5,5%, а у 2010 – на 4,5%.

*****

Індекс промислового виробництва в Україні у лютому 2016 року
склав 107,6%, а у січні-лютому - 102,9%

Згідно з даними Державної служби статистики у лютому 2016 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року Індекс промислового виробництва в Україні становив 107,6% (у січні-лютому - 102,9%). При цьому у лютому поточного року у порівнянні із січнем спостерігалося зростання промислового виробництва на 8,2%

У добувній промисловості та розробленні кар’єрів у лютому 2016 року у порівнянні із лютим 2015 року обсяги промислового виробництва зросли на 10,6% (з початку року - на 3,4%), у переробній промисловості - на 8,1% (з початку року - на 3%), а у постачанні і розподіленні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря - на 1,6% (з початку року - на 1,9%).

*****

У січні-лютому 2016 року підприємствами України було виконано
будівельних робіт на суму 5,8 млрд. грн., що виявилося на 2% менше обсягів будівництва у відповідному періоді 2015 року

У січні-лютому 2016 року підприємствами України було виконано будівельних робіт на суму 5,8 млрд. грн., що на 2% менше обсягів будівництва у відповідному періоді 2015 року, повідомляє Державна служба статистики.

По будівлях Індекс будівельної продукції у січні-лютому 2016 року становив 93,9% (по житлових будівлях - 88%, по нежитлових будівлях - 102,9%), а по інженерних спорудах – 103%. При цьому у січні-лютому 2016 року в порівнянні із січнем-лютим 2015 року зростання обсягів будівництва було зафіксовано у половині областей України.

Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією
Основні цифри
Всього компаній-членів284на 03.07.24
Кількість КУА279на 03.07.24
Кількість адміністраторів НПФ17на 03.07.24
Кількість ІСІ1791на 03.07.24
Кількість НПФ*53на 03.07.24
Кількість СК*1на 30.04.24
Активи в управлінні КУА, млн грн626 224на 30.04.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 948на 30.04.24