Новини УАІБ

28 грудня 2015

Кількість зареєстрованих корпоративних та пайових інвестфондів в Україні станом на кінець листопада 2015 року дорівнювала 2 118, з них 402 КІФ та 1 716 ПІФ

Згідно з даними НКЦПФР загальний обсяг емісійних цінних паперів, зареєстрованих Комісією у січні-листопаді 2015 року, склав 90,18 млрд. грн. Порівняно з результатом січня-листопада минулого року (176,71 млрд. грн.) цей показник зменшився на 86,53 млрд. грн.

Протягом звітного періоду регулятор зареєстрував 140 випусків акцій на загальну суму 64,48 млрд. грн., що виявилося на 55,14 млрд. грн. менше показника січня-листопада 2014 року.

Значні за обсягом випуски акцій, які суттєво вплинули на загальну структуру зареєстрованих емісій протягом зазначеного періоду, було здійснено такими банківськими установами з метою збільшення статутного капіталу, як ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України», «ВТБ Банк», «ОТП Банк», «Хрещатик», «Київська Русь», «Фінансова ініціатива», «Преміум», «Банк «Траст», «Правекс-банк», «Укргазпромбанк», «Платинум Банк», «РВС БАНК», «Банк Форвард» та «Альфа-Банк».

За одинадцять місяців 2015 року НКЦПФР зареєструвала 139 випусків корпоративних облігацій на загальну суму 12,56 млрд. грн., або на 14,37 млрд. грн. менше ніж за аналогічний період минулого року. Крім того, у січні-листопаді було зареєстровано 16 випусків опціонних сертифікатів на суму 217,46 тис. грн.

Також Комісія повідомляє, що обсяг випусків інвестиційних сертифікатів пайових інвестиційних фондів, зареєстрованих протягом звітного періоду, дорівнював 9,96 млрд. грн., що виявилося на 14,34 млрд. грн. менше результату січня-листопада 2014 року. Обсяг випусків акцій корпоративних інвестиційних фондів зменшився на 300,43 млн. грн. та становив 3,18 млрд. грн.

Кількість зареєстрованих корпоративних та пайових інвестиційних фондів в Україні станом на кінець листопада 2015 року дорівнювала 2 118, з них 402 КІФ та 1 716 ПІФ.

За листопад капіталізація лістингових компаній українського фондового ринку зменшилася й станом на 30.11.2015 р. складала 61,63 млрд. грн. При цьому обсяг торгів цінними паперами на біржовому ринку у січні-листопаді 2015 року дорівнював 258,23 млрд. грн. У порівнянні із результатом аналогічного періоду минулого року (524,76 млрд. грн.) цей показник зменшився на 53,35% або 279,96 млрд. грн.

Обсяг виконаних біржових контрактів з цінними паперами на організаторах торгівлі на первинному ринку склав 2,28% від загального обсягу виконаних біржових контрактів, а на вторинному ринку - 97,72%

Серед фінансових інструментів найбільші обсяги угод (225,4 млрд. грн. або 87,29% від загального обсягу) були укладені з облігаціями внутрішньої державної позики. Обсяг торгів корпоративними облігаціями становив 11,41 млрд. грн., депозитними сертифікатами НБУ – 6,97 млрд. грн., деривативами - 6,39 млрд. грн., акціями - 5,46 млрд. грн., інвестиційними сертифікатами - 2 млрд. грн., опціонними сертифікатами – 0,58 млрд. грн., муніципальними облігаціями – 19,8 млн. грн.

Обсяги торгів цінними паперами у розрізі фондових бірж були такими: ФБ «Перспектива» - 205,6 млрд. грн.; ФБ ПФТС - 41,44 млрд. грн.; «Українська біржа» - 6,11 млрд. грн.; КМФБ - 3,23 млрд. грн.; СЄФБ - 0,84 млрд. грн.; ПФБ - 0,59 млрд. грн.; УФБ – 0,3 млрд. грн.; УМВБ - 0,12 млрд. грн.; УМФБ - 5,94 млн. грн.; ФБ «ІННЕКС» - 4,94 млн. грн.

*****

Кваліфіковані інвестори зможуть самостійно приймати
рішення щодо інвестування та брати на себе ризики

Як зазначив член НКЦПФР, учасник Робочої групи з підготовки законопроекту щодо регульованих ринків та деривативів Юрій Буца, проектом закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо регульованих ринків та деривативів)», який знаходиться на розгляді у Верховній Раді, пропонується запровадити поняття кваліфікованих інвесторів. Така концепція є звичною для європейського законодавства, і давно очікуваною на українському ринку капіталу.

Кваліфікованими інвесторами автоматично визнаються міжнародні фінансові організації, іноземні держави та їх центральні банки, держава Україна та Національний банк України, а також певні категорії фінансових установ України, зокрема, комерційні банки, страхові компанії, профучасники ринку капіталу.

Крім того, кваліфікованими інвесторами можуть бути визнані юридичні чи фізичні особи, що відповідатимуть критеріям, встановленим регулятором. Фактично визнати інвестора кваліфікованим має інвестиційна фірма, та проінформувати про це регулятора. Визнані кваліфікованими, інвестори зможуть самостійно приймати рішення щодо інвестування та брати на себе пов’язані з цим ризики.

Запровадження цієї концепції забезпечить гнучкість при укладенні деривативів на позабіржовому ринку, оскільки для кваліфікованих інвесторів відпаде потреба у використанні інвестиційної фірми для таких операцій.

Відповідно інвестори, що можуть не володіти достатніми знаннями для самостійної оцінки ризикованості своїх інвестицій, будуть додатково захищені від втрат шляхом посилення відповідальності інвестиційних фірм, у частині пропозиції інвестиційних інструментів своїм клієнтам.

Запровадження концепції кваліфікованих інвесторів актуально не лише для ринку деривативів. У майбутньому це дозволить запровадити спрощені механізми залучення інвестицій для українських компаній від таких інвесторів.

Для довідки: з текстом законопроекту можна ознайомитися за посиланням: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=57159..

*****

НКЦПФР підвищила вимоги до аудиторських
фірм, які перевіряють профучасників ринку

НКЦПФР схвалила проект змін до «Порядку ведення реєстру аудиторських фірм, які можуть проводити аудиторські перевірки професійних учасників ринку цінних паперів», передає прес-служба регулятора.

Зокрема, Комісія підвищила вимоги до аудиторських фірм, які бажають бути включеними до Реєстру НКЦПФР.

У проекті також передбачено, що аудиторська фірма у процесі провадження своєї діяльності зобов’язана повідомити НКЦПФР про всі зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви на внесення до Реєстру та має подавати щорічно інформацію про результати своєї роботи.

Аудиторська фірма може бути виключена з Реєстру через відсутність надання аудиторських послуг професійним учасникам ринку цінних паперів протягом 12 місяців від дати включення у Реєстр.

Серед іншого, проектом переглянуті умови подання документів, у разі прийняття рішення про виключення аудиторської фірми з Реєстру.

Запропоновані зміни пов’язані також з приведенням Порядку у відповідність до Закону «Про адміністративні послуги» щодо встановлення термінів надання адміністративних послуг.

Для довідки: станом на 22 грудня 2015 року, в Реєстрі аудиторських фірм, які можуть проводити аудиторські перевірки професійних учасників ринку цінних паперів, перебувало 146 фірм.

*****

Регулятор повідомив про накладення санкцій

За інформацією прес-служби НКЦПФР за період з 7 по 20 грудня 2015 року уповноваженими особами Центрального апарату НКЦПФР (без урахування територіальних органів регулятора) було винесено 21 постанову про накладення санкцій за правопорушення. Традиційно найбільш поширеним правопорушенням на ринку залишається «неподання інформації до Комісії».

Так, протягом зазначеного періоду регулятором застосовано такі санкції до професійних учасників фондового ринку, емітентів, юридичних та фізичних осіб:

- за неподання інформації до Комісії – 7;

- за подання недостовірної інформації до Комісії – 1;

- за несвоєчасне розкриття інформації на фондовому ринку – 1;

- за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії – 2;

- за несвоєчасне виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери – 1;

- за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери – 2;

- за порушення вимог законодавства щодо цінних паперів – 7.

З початку поточного року, станом на 18.12.2015 р., (за даними лише Центрального апарату НКЦПФР):

- розглянуто справ про правопорушення на ринку цінних паперів – 561;

- накладено фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів – 357 на суму 3,57 млн грн;

- винесено попереджень – 132;

- закрито справ про правопорушення на ринку цінних паперів – 34;

- зупинена дія ліцензії – 1;

- анульована ліцензія – 37;

- сплачено штрафів – 201 на суму 1,32 млн грн;

- винесено розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери – 203.

*****

За січень-листопад 2015 року від приватизації до
Державного бюджету надійшло 144,43 млн. грн.

Згідно з даними звіту Фонду держмайна, протягом січня-листопада 2015 року в Україні було приватизовано 101 об‘єкт державної власності, з яких 69 об‘єктів групи А, 6 об‘єктів груп В та Г, 17 об’єктів групи Д, 2 об’єкти групи Е та 7 об’єктів групи Ж, а за угодами з органами місцевого самоврядування - 607 об‘єктів комунальної власності, 605 з яких належали до групи А, один до групи Д та один до групи Ж.

Через фондові біржі у звітному періоді було запропоновано до продажу 88 пакетів акцій 57 акціонерних товариств загальною номінальною вартістю 1,54 млрд. грн. За підсумками торгів на фондових біржах продано 7 пакетів акцій на загальну суму 101,05 млн. грн.

За січень-листопад 2015 року Фондом держмайна було оголошено 8 конкурсів (2 повторно) з продажу держпакетів акцій загальною початковою вартістю 65,3 млн. грн. За їх результатами було укладено три договори купівлі-продажу держпакетів акцій на загальну суму продажу 12,12 млн. грн.

За оперативними даними, від приватизації державного майна у січні-листопаді 2015 року надійшло та перераховано до загального фонду Державного бюджету 144,43 млн грн.

У сфері корпоративного управління Фонд станом на початок грудня 2015 року здійснював управління корпоративними правами держави у 363 АТ, з них 102 АТ (28% від загальної кількості) мають у статутному капіталі державну частку понад 50 %.

Господарськими товариствами, що перебувають у сфері управління Фонду, на загальних зборах акціонерів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2014 році ухвалені рішення про нарахування дивідендів на корпоративні права держави обсягом 384,95 млн. грн., які вже майже повністю перераховані до Державного бюджету.

Також ФДМУ повідомляє, що між ним та Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) укладено Меморандумом про співпрацю, згідно з яким компанія Deloitte Consulting Overseas Projects LLC надасть допомогу в приватизації ПАТ «Центренерго», ПАТ «Миколаївобленерго», АК «Харківобленерго» та ВАТ «Запоріжжяобленерго».

Згідно із Меморандумом про співпрацю, Deloitte Consulting Overseas Projects LLC здійснить аналіз та надасть рекомендації щодо:

– експлуатаційного стану об’єктів;

– структури енергетичного ринку, зокрема, початковий огляд сприятливого законодавства, регуляторних та стратегічних функцій;

– попереднього аналізу угод про постачання палива та відповідних умов для галузі енергетики в цілому, і зокрема для цільових активів,

– початкової оцінки можливих варіантів реформування,

– початкової ринкової оцінки потенційних покупців.

*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС зріс на 1,51пункту,
а Індекс українських акцій – знизився на 5,17 пункту

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 25.12.2015 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

ПФТС

21 017 387,88

240,65

Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»
за 25.12.2015 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

українських акцій

11 500 660

665,84

*****

Верховна Рада ухвалила Закон "Про внесення змін до Податкового
кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень в 2016 році"

Парламент прийняв Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень в 2016 році" (реєстраційний №3688), поданий урядом.

Законодавчим актом передбачається запровадити норми, які стосуються повноважень об'єднаних територіальних громад на участь у податкових відносинах, у тому числі встановлення місцевих податків і зборів, надання податкових пільг та частково змінити підставу для проведення документальної позапланової перевірки у частині виключення перевірки порушення податкового законодавства, а також за наслідками перевірок інших платників податків.

Законом передбачено створити Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, внесення даних до якого здійснюватиметься у хронологічному порядку надходження заяв і повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюватиметься у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

В адмініструванні податку на додану вартість запроваджується система захисту сумлінного платника від несвоєчасної реєстрації податкових накладних/коригувань та забезпечення виправлення помилок контрагентами: передбачено можливість подання скарг платником податків на контрагентів з подальшою його перевіркою контролюючим органом протягом 15 днів та накладенням штрафів за несвоєчасну реєстрацію та не виправлення помилок у податкових накладних.

Законом також визначаються особливості оподаткування податком на додану вартість окремих операцій, оподаткування у сільському господарстві, податку на доходи фізичних осіб, єдиного податку (спрощена система оподаткування), податку на прибуток підприємств, акцизного податку, податку на нерухоме майно, транспортного податку, екологічного податку, земельного податку, рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин тощо.

Документ вносить зміни до законів "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", "Про Митний тариф України", "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".

*****

Парламент прийняв Закон "Про Державний бюджет України на 2016 рік"

Верховна Рада ухвалила Закон "Про Державний бюджет України на 2016 рік" (реєстраційний №3000), внесений Кабінетом Міністрів.

Законодавчим актом на 2016 рік встановлені такі загальні показники Державного бюджету: доходи у сумі 595,1 млрд. грн.; видатки у сумі 684,5 млрд. грн.; дефіцит бюджету визначено у 3,7% прогнозного ВВП.

Законом визначено на 31 грудня 2016 року граничний обсяг державного боргу в сумі 1 501 479 663,5 тис. грн.

Документом встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2016 року – 1 330 гривень, з 1 травня – 1 399 гривень, з 1 грудня – 1 496 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення:

Мінімальну заробітну плату у 2016 році встановлено у місячному розмірі: з 1 січня – 1 378 гривень, з 1 травня – 1 450 гривень, з 1 грудня – 1 550 гривень.

Прогноз щодо зростання валового внутрішнього продукту в 2016 становить 2% при інфляції 12%. Середньорічний курс національної валюти на наступний рік оцінюється на рівні 24,1 гривні за долар.

*****

Мінрегіонбуд оприлюднило перший Рейтинг регіонів України

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства склало перший Рейтинг соціально-економічного розвитку регіонів України за січень-вересень 2015 року.

Лідерські позиції у ньому посіли м. Київ, Дніпропетровська, Київська, Харківська та Вінницька області, а аутсайдерами виявилися Чернігівська, Житомирська, Тернопільська, Донецька та Луганська області.

Як зазначається у повідомленні Мінрегіонбуду, рейтингове оцінювання соціально-економічного розвитку регіонів було запроваджено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №856 від 21 жовтня 2015 року «Про затвердження Порядку та Методики проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації державної регіональної політики».

Рейтинг складався на основі інформації, отриманої від міністерств, центральних органів виконавчої влади, обласних та Київської міської державної адміністрації за 26 показниками у 6 напрямках, серед них: «Економічна ефективність»; «Інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця»; «Фінансова самодостатність»; «Ефективність ринку праці»; «Розвиток інфраструктури»; «Відновлювальна енергетика та енергоефективність».

Лідер загального рейтингу - м. Київ – отримав найвищу оцінку й за першими п’ятьма напрямками. Натомість, переможцем шостого напрямку виявилася Харківська область.

Мінрегіонбуд направив результати рейтингового оцінювання до Кабінету Міністрів. Міністерством також сформовано відповідні пропозиції для центральних органів виконавчої влади, обласних та Київської міської державних адміністрацій, які будуть винесені на розгляд Міжвідомчої координаційної комісії з питань регіонального розвитку.

У подальшому передбачається, що областям виставлятимуть рейтингові оцінки щоквартально за 27 показниками по 6 напрямках та щорічно за 64 показниками по 12 напрямках.

Впровадження такої оцінки стане одним із складових елементів нової системи моніторингу реалізації державної регіональної політики. Це дозволить оцінити стан соціально-економічного розвитку областей, базуючись на стандартах Європейського союзу.

Також рейтингові показники слугуватимуть індикатором ефективності управлінських рішень на центральному та місцевому рівнях, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності регіонів та забезпечення їх соціально-економічного розвитку.

*****

Індекс промислового виробництва в Україні
у листопаді 2015 року склав 95%, а у січні-листопаді – 84,6%

Згідно з даними Державної служби статистики у листопаді 2015 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року Індекс промислового виробництва в Україні становив 95,1% (у січні-листопаді – 85,6%). При цьому у листопаді поточного року у порівнянні із жовтнем спостерігалося падіння промислового виробництва на 1,7%

У добувній промисловості та розробленні кар’єрів у листопаді 2015 року у порівнянні із листопадом 2014 року обсяги промислового виробництва зменшилися на 2,7% (з початку року - на 15,7%), у переробній промисловості - на 4,9% (з початку року - на 14,4%), а у постачанні і розподіленні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря - на 8,1% (з початку року - на 12,2%).

*****

Середня заробітна плата в Україні у листопаді 2015 року дорівнювала 4 498 грн.

За інформацією Державної служби статистики у листопаді 2015 року в Україні середня номінальна заробітна плата, нарахована на одного штатного працівника, склала 4 498 грн., що виявилося на 0,7% менше показника жовтня 2015 року. Реальна заробітна плата у порівнянні з попереднім місяцем зменшилася на 2,7%. У листопаді 2015 року у порівнянні із листопадом 2014 року середня номінальна заробітна плата зросла на 27,3%, а реальна - зменшилася на 14%.

У січні-листопаді 2015 року середня номінальна заробітна плата становила 4 096 грн., що виявилося на 19,1% більше показника січня-листопада 2014 року. Реальна заробітна плата у порівнянні із аналогічним періодом минулого року зменшилася на 21,1%. Загальна кількість штатних працівників за жовтень зменшилася на 0,4% і за станом на кінець місяця склала 7 930,6 тис. осіб.

Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

Основні цифри
Всього компаній-членів284на 03.07.24
Кількість КУА279на 03.07.24
Кількість адміністраторів НПФ17на 03.07.24
Кількість ІСІ1791на 03.07.24
Кількість НПФ*53на 03.07.24
Кількість СК*1на 30.04.24
Активи в управлінні КУА, млн грн626 224на 30.04.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 948на 30.04.24