Новини УАІБ

14 грудня 2015

В урядовому проекті змін до Податкового кодексу особливості
оподаткування ІСІ та НПФ збережені

11 грудня 2015 року у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» (реєстраційний №3630), який подав Кабінет міністрів України.

У проекті Закону, зокрема у пункті 152.5 статті 152, враховано особливості оподаткування інститутів спільного інвестування та суб’єктів недержавного пенсійного забезпечення.

Без змін залишено чинну норму, згідно з якою «звільняються від оподаткування кошти інститутів спільного інвестування, а саме: кошти, внесені засновниками корпоративного фонду, кошти та інші активи, залучені від учасників інституту спільного інвестування, доходи від здійснення операцій з активами інституту спільного інвестування, доходи, нараховані за активами інституту спільного інвестування, та інші доходи від діяльності інституту спільного інвестування (відсотки за позиками, орендні (лізингові) платежі, роялті тощо)».

Крім цього, передбачено, що «звільняються від оподаткування суми коштів у вигляді внесків, які надходять до платників податку, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону, від вкладників пенсійних фондів, вкладників пенсійних депозитних рахунків та осіб, які уклали договори страхування відповідно до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення", а також осіб, які уклали договори страхування ризику настання інвалідності або смерті учасника недержавного пенсійного фонду відповідно до зазначеного Закону».

*****

УАІБ: Аналітичний огляд діяльності публічних ІСІ в Україні (відкриті, інтервальні, закриті фонди) за листопад 2015 року

У листопаді українські індекси фондового ринку продовжили низхідний тренд. За результатами місяця індекс ПФТС втратив 8,87%, УБ – 9,71%. Загалом індекс ПФТС впав до рівня 2004 року, а індекс УБ зафіксував найнижче значення з початку своєї діяльності.

Відкриті фонди

За даними УАІБ, ВЧА 23 відкритих ІСІ станом на 30.11.2015 р. становила 54,96 млн. грн. Відповідно до показників на кінець листопада, загальне зменшення вартості чистих активів становило -473,00 тис. грн. (-0,85%). Загальний чистий притік коштів у секторі становив +24,14 тис. грн. Відповідно до показників на кінець листопада, загальне вартості чистих активів становило. Загальний чистий притік коштів у секторі становив +24,14 тис. грн.

Фонди сектору завершили місяць переважно зі зниженням доходності, лише 8 фондів продемонстрували зростання. Діапазон доходності відкритих ІСІ коливався від +2,40% до -14,77%.

За результатами листопада лідерами зростання у секторі стали:

«УНIВЕР.УА/Михайло Грушевський: Фонд Державних Паперiв» (+298,90 тис. грн. (+7,54%)) – завдяки додатковому розміщенню 99 сертифікатів (збільшення в обігу на 5,64%) отримав чистий притік у розмірі 226,05 тис. грн.;

«ВСІ» (+237,51 тис. грн. (+14,07%)) – через залучення додаткових коштів інвесторів (+12,60% в обігу) отримав 208,81 тис. грн. чистого притоку;

«Альтус-Стратегічний» (+151,11 тис. грн. (+30,21%)) – значне залучення коштів інвесторів (+28,64% в обігу) дозволило фонду отримати 144,84 тис. грн. «чистими».

Найбільші виплати інвесторам у листопаді зробили такі фонди:

«Софіївський» (-321,75 тис. грн. (-17,38%)) – найбільший чистий відтік у розмірі -488,78 тис. грн. пов'язаний з викупом у інвесторів значної кількості сертифікатів (-14,57% в обігу);

«ОТП Класичний» (-42,87 тис. грн. (-3,99%)) – негативна переоцінка ВЧА та викуп у учасників фонду значної кількості інвестиційних сертифікатів (-5,38% в обігу) призвели до відтоку капіталу у розмірі -58,02 тис. грн.;

«КІНТО-Класичний» (-109,61 тис. грн. (-0,52%)) – через пред’явлення до викупу 106 інвестиційних сертифікатів фонд зазнав чистий відтік у розмірі -42,89 тис. грн.

У списку основних гравців сектору у листопаді відбулися значні зміни. Перше місце серед відкритих ІСІ за часткою ринку зайняв фонд «КІНТО-Класичний» (38,35% сукупної ВЧА (21,07 млн. грн.)), другу сходинку – фонд «УНIВЕР.УА/Михайло Грушевський: Фонд Державних Паперiв» (7,76% (4,26 млн. грн.)), третє місце - «КІНТО-Еквіті» (6,05% (3,32 млн. грн.)). Четверте місце посів фонд «Альтус-Депозит» (5,52% (3,03 млн. грн.)), через переміщення фонду «Софіївський» (5,38% (2,96 млн. грн.)) на п’яте місце.

Серед лідерів за доходністю відзначилися фонди: «Альтус-Збалансований» (+2,40%), «Альтус-Депозит» (+2,32%) та «УНIВЕР.УА/Тарас Шевченко: Фонд Заощаджень» (+1,98%).

Найгірші показники зміни вартості своїх цінних паперів у листопаді продемонстрували фонди: «УНІВЕР.УА/Ярослав Мудрий: Фонд Акцiй» (-14,77%), «Аргентум» (-8,12%) та «ОТП Фонд Акцій» (-7,97%).

Інтервальні фонди

У листопаді до огляду включено 7 інтервальних ІСІ, чисті активи яких, за даними УАІБ, дорівнювали 16,38 млн. грн. У порівнянні з показниками цього сектору на кінець попереднього місяця, сукупна ВЧА фондів зменшилася на -472,14 тис. грн. (-2,80%).

У листопаді жоден інтервальний фонд не зміг залучити кошти інвесторів.

Найбільші виплати інвесторам у листопаді зробили фонди:

«Аурум» (-112,64 тис. грн. (-6,66%)) – інвестори пред’явили до погашення 1389 цінних паперів (-2,45% в обігу), що призвело до чистого відтоку капіталу у розмірі -40,25 тис. грн.;

«Конкорд Перспектива» (-21,46 тис. грн. (-0,90%)) – виплати інвесторам (-0,70% в обігу) призвели до «вимивання» чистого капіталу у розмірі -16,67 тис. грн.

Діапазон доходності інтервальних фондів у листопаді коливався у межах від -0,20% до -4,31%.

Найгірші показники зміни вартості своїх цінних паперів продемонстрували фонди: «Аурум» (-4,31%), «УНІВЕР.УА/Отаман: Фонд Перспективних Акцій» (-4,22%) та «Оптімум» (-3,21%).

Закриті фонди

Вартість чистих активів 4закритих ІСІ, які включено до огляду за листопад, на кінець місяця склала 11,35 млн. грн.Відповідно до наданих показників, сукупна ВЧА цих фондів зменшилася на -308,07 тис. грн. (-2,64%).

За результатами листопада лідером із залучення коштів інвесторів став фонд «Індекс Української Біржі» (-360,63 тис. грн. (-6,84%)) – попри зниження вартості складових інвестиційного портфеля, додаткове розміщення 2 884 акцій (збільшення в обігу на 1,51%) дозволило фонду отримати чистий притік у розмірі 72,08 тис. грн.

Жоден інший фонд не зафіксував будь-яких змін чистого капіталу.

Діапазон доходності закритих фондів у листопаді коливався в інтервалі від +12,68% до -8,22%.

Лідером за доходністю став фонд «ТАСК Універсал» (+12,68%).

Найгірші показники зміни вартості своїх цінних паперів у листопаді продемонстрували фонди: «Індекс Української Біржі» (-8,22%), «УНІВЕР.УА/Скiф: Фонд Нерухомостi» (-2,88%) та «АнтиБанк» (-0,88%).

*****

Загальні чисті активи європейських інвестиційних фондів
за січень-вересень 2015 року збільшились на 6,5%

Як свідчать дані звіту Представницької асоціації європейської індустрії інвестиційного менеджменту (EFAMA) «Тренди європейської індустрії інвестиційних фондів у ІІІ кварталі 2015 року», загальні чисті активи інвестиційних фондів, зареєстрованих у Європі, за ІІІ квартал поточного року зменшились на 4,1%.

Загалом за дев’ять місяців вони збільшилися на 6,5% і, станом на початок жовтня 2015 року, складали 12 114 млрд. євро. Для порівняння, за аналогічний період минулого року сукупні активи європейських інвестиційних фондів зросли на 12,9%.

Найбільший обсяг чистих активів серед інвестфондів європейських країн на звітну дату спостерігався у фондах Люксембургу. Їхня частка у загальному обсязі активів складала 27,8% (3 367 млрд. євро). До п’ятірки лідерів за цим показником також увійшли інвестиційні фонди Ірландії (14,7% або 1 780 млрд. євро), Німеччини (13,8% або 1 672 млрд. євро), Франції (13,7% або 1 657 млрд. євро) та Великобританії (11,6% або 1 403 млрд. євро).

У більшості європейських країн у січні-вересні було зафіксовано збільшення обсягів активів інвестиційних фондів. Найбільше вони зросли в інвестфондах Чехії (на 18,5%), Польщі (на 11,7%), Швейцарії (на 10,6%), Фінляндії (на 8,9%), Люксембургу (на 8,8%). Зменшення активів спостерігалося лише у фондах Туреччини (на 10,2%), Нідерландів (на 7,3%), Греції (на 5,2%) та Португалії (на 4,4%).

Частка чистих активів фондів групи UCITS у загальному обсязі активів європейських інвестиційних фондів, станом на початок жовтня 2015 року, складала 64,3%, а фондів групи AIFs – 35,7%.

Сукупні чисті активи фондів групи UCITS за ІІІ квартал зменшились на 4,7%, а за січень-вересень у цілому збільшилися на 7,7% і, станом на 01.10.2015 р., дорівнювали 7 784 млрд. євро. Частка активів фондів акцій у загальній структурі активів інвестфондів групи UCITS складала 37%, фондів облігацій - 27%, фондів з мульти-активами – 18%, фондів грошового ринку - 14%, інших видів фондів - 4%.

Загальні активи фондів акцій за дев’ять місяців 2015 року зросли на 4,2%, фондів з мульти-активами – 16,9%, фондів облігацій – на 3,8%, фондів грошового ринку - на 10,3%, інших видів фондів – на 11,3%.

Станом на звітну дату, найбільші обсяги активів фондів групи UCITS спостерігалися в таких країнах: Люксембург – 36,2% від загального обсягу активів усіх європейських фондів цієї групи (2 820 млрд. євро); Ірландія – 17,2% (1 342 млрд. євро); Великобританія – 13,2% (1 028 млрд. євро); Франція – 9,6% (746 млрд. євро); Швейцарія – 4,8% (377 млрд. євро).

У переважній більшості європейських країн у січні-вересні поточного року було зафіксовано зростання чистих активів інвестиційних фондів групи UCITS. Найбільше зросли активи фондів Іспанії (на 25,7%), Бельгії (на 24,6%), Угорщини (на 23,9%), Чехії (на 17,2%) та Франції (на 11,9%). Зменшення обсягів чистих активів інвестиційних фондів групи UCITS відбувалося у Туреччині (на 9%), на Мальті (8,8%) та у Греції (на 7,2%).

Сукупні чисті активи європейських інвестиційних фондів групи AIFs за ІІІ квартал поточного року зменшилися на 3%, а за січень-вересень збільшилися на 4,6% і, станом на початок жовтня, дорівнювали 4 330 млрд. євро.

У ІІІ кварталі 2015 року відбулося деяке уповільнення темпів чистих продажів цінних паперів інвестиційних фондів групи UCITS. За словами експертів, це сталося внаслідок значної волатильності європейських ринків спільного інвестування у серпні та вересні. Проте, це суттєво не вплинуло на загальні показники. Так, згідно з даними EFAMA, за ІІІ квартал ці фонди залучили 55 млрд. євро (в І кварталі 283 млрд. євро, в ІІ кварталі – 114 млрд. євро). У результаті, загальний приплив коштів до фондів цієї групи за дев’ять місяців поточного року становив 452 млрд. євро.

Такі показники виявилися кращими за результати аналогічного періоду минулого року, коли інвестиційні фонди країн Європи залучили 404 млрд. євро (у І кварталі - 148 млрд. євро, у ІІ кварталі - 126 млрд. євро, у ІІІ кварталі – 130 млрд. євро).

Лідерами за обсягом припливу коштів у січні-вересні виявилися фонди з мульти-активами – 206,6 млрд. євро. При цьому фондам облігацій вдалося залучити 91,6 млрд. євро, фондам акцій – 77,8 млрд. євро, фондам грошового ринку – 38,1 млрд. євро, а іншим видам фондів – 37,5 млрд. євро.

Найбільші обсяги залучених коштів було зафіксовано в інвестиційних фондах групи UCITS Люксембургу (234,2 млрд. євро), Франції (72,1 млрд. євро), Ірландії (38,1 млрд. євро), Іспанії (30,2 млрд. євро) та Італії (24,8 млрд. євро). Натомість в інвестиційних фондах групи UCITS Греції та Мальти відбувся незначний відтік коштів.

*****

Нацрада реформ визначила шляхи реформування
регуляторів фінансових ринків

На початку грудня відбулося засідання Національної ради реформ присвячене реформі регуляторів на ринках державних монополій та фінансових ринків, повідомляє прес-служба Ради.

Відкриваючи засідання, Президент України Петро Порошенко зазначив, що якісне державне регулювання є однією з головних передумов цивілізованого розвитку ринків. Однак, слабкою ланкою є існуюче на сьогодні правове регулювання діяльності національних комісій. Основна проблема, за твердженням міжнародних партнерів, експертів, – відсутність необхідного рівня незалежності. Дискусії про необхідність надання національним комісіям справжньої незалежності тривають вже майже 20 років. При цьому, усі доповідачі та члени Національної ради реформ погодилися, що принципи реформування усіх регуляторів, незалежно від ринку та сфери діяльності є універсальними.

Саме про такі принципи реформування незалежних регуляторів доповів заступник Глави Адміністрації Президента України Олександр Данилюк. За його словами, забезпечення незалежності регуляторів є міжнародними зобов’язаннями, які взяла на себе Україна відповідно до різних директив ЄС, Меморандуму між Україною та МВФ та іншими документами. Незалежно від сфери, міжнародні вимоги передбачають забезпечення прозорості та незалежності контролю діяльності регулятора, наявність відокремленого джерела фінансування та достатність ресурсів для забезпечення незалежної роботи інституції.

Досвід успішної реорганізації регулятора представила голова НБУ Валерія Гонтарева. Взявши за приклад Банк Англії, було сформовано нову сучасну структуру НБУ, яка відповідає міжнародним стандартам організаційних структур центральних банків світу. При цьому у Нацбанку було скорочено близько 340 працівників керівної ланки і 45% працівників не лише в Києві, але і в регіонах. За словами В. Гонтаревої, реорганізація Нацбанку відбувається за принципами проектного менеджменту, який довів свою ефективність. Інструментом для забезпечення трансформації стало прийняття Верховною Радою законів щодо інституційної спроможності та фінансової незалежності НБУ.

У межах ініційованого процесу консолідації функцій з державного регулювання ринків фінансових послуг та розформування Нацкомфінпослуг, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має отримати більше повноважень та можливостей для незалежної діяльності. Говорячи про це, голова НКЦПФР Тимур Хромаєв окреслив основні складові реформи, а саме: операційну і фінансову незалежність Комісії; отримання повноважень з розслідування правопорушень на фінансових ринках; доступ до конфіденційної інформації тощо. Усі ці позиції було зазначено у звіті Міжнародного валютного фонду за результатами технічної місії у липні 2015 року. Крім того, реформування НКЦПФР дозволить Україні скористатися з усіх переваг приєднання Комісії до Міжнародної організації комісій з цінних паперів (IOSCO).

Реформа фінансового сектору та регуляторів, зокрема, була розроблена відповідно до Стратегії сталого розвитку «Україна - 2020», Меморандуму про співпрацю з МВФ та Угоди про Асоціацію з ЄС та іншими установчими документами.

*****

Комітет з питань фінансової політики ВРУ рекомендував парламенту підтримати законопроект про регульовані ринки та деривативи

Члени Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності на засіданні, яке відбулося минулого тижня, розглянули проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо регульованих ринків та деривативів) (реєстраційний №3498), поданий групою народних депутатів, та рекомендували прийняти його за основу, передає прес-служба НКЦПФР.

Цей проект розроблявся в тому числі Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку разом з Європейським банком реконструкції і розвитку із залученням Міністерства фінансів, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Міністерства аграрної політики та продовольства, Національного банку, МВФ та USAID.

У своєму виступі на засіданні Комітету голова НКЦПФР Тимур Хромаєв зауважив, що розробники документа врахували побажання учасників ринку щодо забезпечення безперервності функціонування інфраструктури ринків капіталу.

З цією метою «Прикінцеві та перехідні положення» доповнили пунктом, згідно з яким норми щодо «центрального контрагента» наберуть чинності з моменту видачі регулятором першої ліцензії «на провадження професійної діяльності на ринках капіталу та регульованих ринках – клірингової діяльності центрального контрагента».

Крім того, законопроект не передбачатиме необхідності переліцензування для всіх учасників ринку. «Прикінцеві та перехідні положення» проекту містять перелік ліцензій, які будуть вважатися автоматично переоформленими з дня прийняття закону. Ця норма стосуватиметься ліцензій на види діяльності, що існували раніше, а нові види діяльності потребуватимуть ліцензування.

*****

Кабінет Міністрів вніс до Верховної Ради проект закону
«Про Державний бюджет України на 2016 рік»

Уряд вніс до парламенту проект закону «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (реєстраційний №3000). Документом, зокрема, передбачаються доходи Держбюджету у 2016 році на рівні 601,43 млрд. грн. і видатки – на рівні 674,08 млрд. грн. У тому числі пропонується встановити доходи загального фонду Держбюджету в сумі 564,57 млрд. грн. і доходи спецфонду – у сумі 36,86 млрд. грн. Видатки загального фонду Держбюджету в наступному році пропонується встановити в розмірі 635,35 млрд. грн., спецфонду – у сумі 38,74 млрд. грн.

Граничний обсяг дефіциту Держбюджету-2016 встановлюється в розмірі 83,69 млрд. грн., у тому числі граничний обсяг дефіциту загального фонду Держбюджету - 68,89 млрд. грн., спецфонду - 14,8 млрд. грн.

Згідно з документом, граничний обсяг державного боргу у 2016 році становитиме 1,5 трлн. грн., а граничний обсяг гарантованого державою боргу - 444,8 млрд. грн.

*****

НКЦПФР повідомила про накладення санкцій

З 30 листопада по 4 грудня 2015 року, уповноваженими особами Центрального апарату НКЦПФР (без врахування територіальних органів регулятора) було винесено 21 постанову про накладення санкцій за правопорушення, інформує прес-служба регулятора.

Як і раніше, найбільш поширеним правопорушенням на ринку було неподання інформації до Комісії, подання недостовірної інформації або несвоєчасно розкриття. Крім того, на минулому тижні два професійних учасника були оштрафовані регулятором на 350 тис. грн кожний за умисні дії, що мають ознаки маніпулювання на фондовому ринку. В цілому ж на поточний момент Комісією порушено 106 справ з маніпулювання цінами акцій / облігацій / інвестиційних сертифікатів.

Протягом звітного періоду регулятором застосовані такі санкції до професійних учасників фондового ринку, емітентів, юридичних та фізичних осіб:

- за умисні дії, що мають ознаки маніпулювання на фондовому ринку – 2;

- за неподання інформації до Комісії – 4;

- за повторне неподання інформації до Комісії – 2;

- за не розміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - 1;

- за подання недостовірної інформації до Комісії – 1;

- за несвоєчасне розкриття інформації на фондовому ринку – 2;

- за порушення порядку подання спеціально уповноваженому органу інформації – 1;

- за ненадання інвестору в цінні папери (у тому числі акціонеру) на його письмовий запит інформації про діяльність емітента в межах, передбачених законом – 1;

- за порушення вимог законодавства щодо цінних паперів – 2;

- за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери – 3;

- за ухилення від виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери – 1;

- за відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом ліцензування – 1.

В цілому з початку поточного року, станом на 4.12.2015 р., (за даними лише Центрального апарату НКЦПФР):

- розглянуто справ про правопорушення на ринку цінних паперів – 540 (21 за звітний період);

- накладено фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів – 344 на суму 3,45 млн. грн.;

- винесено попереджень – 130 (1 за звітний період);

- закрито справ про правопорушення на ринку цінних паперів – 34;

- зупинена дія ліцензії – 1;

- анульована ліцензія – 31 (3 за звітний період);

- сплачено штрафів – 180 на суму 1,21 млн грн.

*****

На «Українській біржі» відбулися перші угоди з державними деривативами

На «Українській біржі» відбулися перші угоди з державними деривативами - VRI (Value Recovery Instrument), повідомляє прес-служба УБ. Як зазначив голова правління «Української біржі» Олег Ткаченко, новий вид інструментів, включений до біржового списку, зможе стати досить популярним серед інвесторів. Перші угоди, проведені у день запуску, є гарним підтвердженням того, що ВВП-варанти викликають інтерес і здатні посісти гідне місце в інвестиційних портфелях учасників ринку.

За словами керуючого партнера "Капітал Таймс" Еріка Наймана, державні деривативи на ВВП України – це фінансовий інструмент, ціна якого повністю залежить від економічної ситуації в країні. По суті це опціон на українську економіку. Деривативи мають валютну базу, оскільки номіновані в доларах, а майбутні виплати проводитимуться у валюті. Вже спостерігається інтерес до інструменту з боку професійних учасників ринку. Крім того, банки та приватні інвестори також будуть зацікавлені в торгівлі державними деривативами, враховуючи поточні валютні обмеження, відсутність нових розміщень валютних держоблігацій і дефіцит ліквідних цінних паперів на фондовому ринку України.

Начальник департаменту торгівлі цінними паперами "Капітал Таймс" Віктор Сизоненко повідомив, що "Капітал Таймс" виступатиме маркет-мейкером по державних деривативах на "Українській біржі" з метою підтримки ліквідності ринку. У майбутньому можна розраховувати на зростання пропозиції по VRI з боку інших компаній зі своїми пакетами паперів .

Керуючий активами ІГ "Універ" Андрій Вилегжанін відзначив, що пройшов дуже короткий проміжок часу після реструктуризації зовнішнього боргу, як на "Українській біржі" з'явилися перші інструменти, якими торгують інвестори в усьому світі. Ці державні деривативи мають досить специфічні базові умови, а методика виплат за VRI прив'язана до динаміки ВВП України з 2019 по 2038 роки. Це знакова подія, оскільки на ринку практично відсутні інструменти, ціна яких прив'язана не до гривні, а до долара.

*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 3 пункти,
а Індекс українських акцій - на 1,79 пункту

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 11.12.2015 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

ПФТС

4 975 051,34

241,81

Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»
за 11.12.2015 р.

Обсяг торгів,

грн.

Індекс

українських акцій

15 676 250

694,89

*****

У 2016 році в Україну планується залучити
$5 млрд. прямих іноземних інвестицій

За словами міністра економічного розвитку і торгівлі Айвараса Абромавичуса, на наступний рік Мінекономрозвитку визначило для себе такі пріоритети: дерегуляція; реформа державних підприємств; поширення електронної системи держзакупівель; залучення інвестицій; активний розвиток експорту, передає прес-служба Міністерства. Говорячи про конкретні завдання, міністр зазначив, що у наступному році Україна повинна обов'язково увійти в 50-ку кращих країн за версією Doing Business, а ще через рік, можливо, і в 20-ку. Перегляд понад 10 тис. регуляторних документів у 5 ключових секторах забезпечить економічний ефект у мільярди гривень на рік.

Критичною є приватизація державних підприємств. Міністр вважає, що не можна відкладати приватизацію. Ті підприємства, які залишаться у державній власності, повинні управлятися прозоро та професійно, потрібно ізолювати їх від політичного впливу. Для цього буде створено державну управляючу холдингову компанію. При цьому міністерства мають формувати політику, а не управляти компаніями.

Мінекономрозвитку ставить собі за мету залучити в 2016 році не менше 3 великих іноземних інвесторів і не менше $5 млрд. прямих іноземних інвестицій.

А. Абромавічус зауважив, що у наступному році запрацює ЗВТ з Європейським Союзом. Це історична подія для нашої країни і економіки, яка відкриває великі можливості не тільки для просування експорту, а й для залучення інвестицій, торгових представництв.

*****

У листопаді 2015 року обсяг монетарної бази в Україні
збільшився на 0,9%, а грошової маси – на 1%

Згідно з даними Національного банку у листопаді 2015 року обсяг монетарної бази в Україні збільшився на 0,9% (з початку року зменшився на 3,6%) до 321,2 млрд. грн., а готівки поза банками зменшився на 0,6% (з початку року – на 3,4%) до 273,2 млрд. грн.

Обсяг грошової маси в листопаді зріс на 1% (з початку року – на 1,3%) до 969,1 млрд. грн. Це стало можливим завдяки зростанню залишків на рахунках фізичних осіб у національній валюті на 0,7% (з початку року зафіксовано їх зменшення на 10,3%) до 175,9 млрд. грн. та на рахунках юридичних осіб у національній валюті на 0,4% (з початку року – на 10,7%) до 188,1 млрд. грн. Обсяг депозитів фізичних осіб у національній валюті без урахування коштів у банках, які визнано неплатоспроможними та перебувають у стадії ліквідації, у листопаді збільшився на 1,8% до 169,6 млрд. грн. Обсяг депозитів фізичних та юридичних осіб у національній валюті за місяць збільшився на 0,6% (з початку року зменшився на 0,5%) до 364 млрд. грн.

Обсяг депозитів в іноземній валюті за листопад зменшився на 1,4% (з початку року – на 28,6%) до $13,9 млрд. (у доларовому еквіваленті), у тому числі фізичних осіб – на 2,3% (з початку року – на 33,1%) до $9,2 млрд., юридичних осіб збільшився на 0,5% (з початку року зменшився на 17,7%) до $4,7 млрд. Обсяг депозитів фізичних осіб в іноземній валюті без урахування коштів у банках, які визнано неплатоспроможними та перебувають у стадії ліквідації, у листопаді зменшився на 0,7% до $8,6 млрд.

У листопаді залишки за кредитами в національній валюті збільшилися на 0,1% (з початку року зменшилися на 14,9%) до 462,2 млрд. грн. за рахунок зростання кредитів, наданих юридичним особам, на 0,1% (з початку року зменшилися на 12,3%) до 382,4 млрд. грн. та кредитів, наданих фізичним особам, на 0,3% (з початку року зменшилися на 25.4%) до 79,8 млрд. грн.

Залишки за кредитами в іноземній валюті за місяць не змінилися (з початку року зменшилися на 19,8%) і становили $24 млрд. (у доларовому еквіваленті), у тому числі юридичних осіб зменшилися на 0,1% (з початку року на 15,9%) до $19,9 млрд., фізичних осіб збільшилися на 0,8% (з початку року зменшилися на 34,7%) до $4,1 млрд.

Обсяг коррахунків банків у Національному банку в листопаді збільшився на 20,4% (з початку року зменшився на 1,1%) до 26,9 млрд. грн. Cума обов’язкових резервів, що підлягає формуванню згідно з установленими нормативами, на період утримання з 11.10.2015 р. до 10.11.2015 р. становила 37,4 млрд. грн., з 11.11.2015 р. до 10.12.2015 р. становить 39 млрд. грн.

У листопаді сальдо (різниця) між обсягами наданих Національним банком банкам України та Фонду гарантування вкладів фізичних осіб кредитів та обсягами повернення раніше наданих їм кредитів виявилося від’ємним та становило (-3,2) млрд. грн. Середньозважена процентна ставка за операціями з підтримання ліквідності банків у листопаді становила 23,68% річних.

Сальдо (різниця) між обсягом залучених коштів через розміщення депозитних сертифікатів Національним банком та обсягом погашення раніше розміщених депозитних сертифікатів Національним банком України також було від’ємним та дорівнювало (–2,6) млрд. грн. Середньозважена процентна ставка за операціями з мобілізації коштів становила 18,71% річних.

Національний банк України протягом листопада набув у власність державні облігації України, номінальна вартість яких становить 5,5 млрд. грн. (з початку року –74,6 млрд. грн.). Обсяг продажу цінних паперів України з портфеля Національного банку України в листопаді за номінальною вартістю становив 0,07 млрд. грн. (з початку року – 1,59 млрд. грн.).

Протягом листопада порівняно із жовтнем cередньозважена вартість коштів зменшилася: в національній валюті за наданими кредитами – з 20,78% до 20,73% річних; за залученими депозитами – з 12,95% до 12,39%; на міжбанківському кредитному ринку – з 19,59% до 19,50%. Водночас відбулося збільшення відсоткових ставок в іноземній валюті за наданими кредитами – з 8,37% до 9,71% та за залученими депозитами – з 5,81% до 5,96%.

*****

Індекс споживчих цін в Україні у листопаді 2015 року
дорівнював 102%, а у січні-листопаді - 142,3%

Згідно з повідомленням Державної служби статистики у листопаді 2015 року Індекс споживчих цін в Україні дорівнював 102% (з початку року - 142,3%). Індекс цін виробників промислової продукції становив 100,1% (з початку року – 125%). При цьому у добувній промисловості та розробленні кар’єрів у листопаді ціни знизилися на 1,9% (з початку року – зросли на 22,8%), у переробній промисловості – зросли на 0,4% (з початку року – на 24%), а у постачанні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря - зросли на 0,3% (з початку року – на 28,9%).

Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

 

Основні цифри
Всього компаній-членів284на 03.07.24
Кількість КУА279на 03.07.24
Кількість адміністраторів НПФ17на 03.07.24
Кількість ІСІ1791на 03.07.24
Кількість НПФ*53на 03.07.24
Кількість СК*1на 30.04.24
Активи в управлінні КУА, млн грн626 224на 30.04.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 948на 30.04.24