Новини УАІБ

21 вересня 2015

Відбулося засідання Ради УАІБ

17 вересня 2015 року відбулося чергове засідання Ради УАІБ. Члени Ради заслухали інформацію про поточний стан законотворчої діяльності у сфері функціонування фінансового ринку та визначилися з позицією Асоціації щодо законопроектів, які стосуються розвитку фінансового ринку.

Головуючий Ради Д.Леонов проінформував про хід реалізації ініціатив з розвитку фінансових інструментів для аграрного ринку (електронних складських свідоцтв).

Рада виключила зі складу членів УАІБ ТОВ «КУА «ФІНКОНСУЛ» (м.Одеса) на   підставі постанова НКЦПФР про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів та анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку – діяльності з управління активами інституційних інвесторів.

У зв’язку з анулюванням НКЦПФР ліцензії на провадження професійної діяльності з управління активами інституційних інвесторів, Рада виключила зі складу членів УАІБ ТОВ «КУА «УКРЕНЕРДЖІ РЕСОУРСЕС ІНВЕСТМЕНТ ХАУС» (м.Київ).

Наступне засідання Ради відбудеться 15 жовтня 2015 року.

*****

НКЦПФР здійснила організаційні зміни в діяльності
своїх територіальних органів

З метою приведення граничної чисельності НКЦПФР у відповідність до вимог закону «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» №76-VIII від 28.12.2014 р. та указу Президента України №199/2015 від 03.04.2015 р. «Про скорочення граничної чисельності працівників Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», Комісію здійснено заходи щодо оптимізації системи НКЦПФР, а саме структури центрального апарату та територіальних органів, їх чисельності, перегляду повноважень та завдань делегованих територіальним органам, передає прес-служба регулятора.

Згідно з рішенням Комісії №1021 від 14.07.2015 р. Східне територіальне управління здійснює державне регулювання у Донецькій, Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Полтавській, Сумській та Харківській областях.

Рішенням Комісії від №1022 14.07.2015 р. затверджено реалізацію повноважень Центрального територіального департаменту у місті Києві, Київській, Вінницькій, Житомирській, Черкаській та Чернігівській областях.

Західне територіальне управління реалізує завдання та повноваження, покладені на нього Комісію та затверджені рішенням №1023 від 14.07.2015 р. у Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській, Рівненській, Тернопільській, Хмельницькій та Чернівецькій областях.
У Кіровоградській, Миколаївській, Одеській та Херсонській областях державне регулювання здійснює Південно-Українське територіальне управління, відповідно до рішення Комісії №1024 від 14.07.2015 р.

Також Комісією прийнято рішення №1025 від 14.07.2015 р. «Щодо припинення Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» та рішення №1026 від 14.07.2015 р. «Щодо припинення Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку».

Територіальні управління Комісії відповідно до покладених на них повноважень здійснюють контроль за діяльністю депозитарної системи України, за дотриманням ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку, здійснюють нагляд за реєстрацією, проведенням, голосуванням та підбиттям підсумків загальних зборів акціонерних товариств, здійснюють видачу дублікатів свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, облігацій підприємств, випуски яких були зареєстровані, приймають рішення про заміну свідоцтва (відмову в заміні свідоцтва) про реєстрацію випуску акцій, облігацій підприємств, а також розглядають звернення та скарги щодо порушення чинного законодавства про цінні папери та акціонерні товариства, здійснюють нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення за діяльністю відповідних суб’єктів первинного фінансового моніторингу, зокрема, шляхом проведення планових та позапланових перевірок, у тому числі безвиїзних та ін.

*****

Комісія зменшила розмір біржового збору при проведенні
приватизаційних аукціонів з 1 % до 0,1 %

НКЦПФР прийняла рішення зменшити розмір з поточного фіксованого 1 % до 0,1 % від вартості придбаних акцій, але не менше 0,5 та не більше 60 розмірів мінімальних заробітних плат, повідомляє прес-служба Комісії.

Перш за все, кардинальне зменшення розміру біржового збору сприятиме посиленню конкуренції між фондовими біржами при наданні послуг з проведення приватизаційних аукціонів, а за рахунок зменшення остаточної вартості активів підвищить зацікавленість інвесторів до заходів приватизації.

Фондові біржі будуть позбавлені можливості отримувати надприбутки, які не корелюються з вартістю обслуговування таких послуг, як проведення аукціонів, а сам біржовий збір буде приведено до середньоринкового рівня.

Як зазначив голова НКЦПФР Тимур Хромаєв, зменшення розміру біржового збору позитивно вплине на результати проведення таких аукціонів в цілому. По-перше, від цього безпосередньо виграють потенційні покупці, а по-друге, це опосередковано вплине на вартість лоту в бік збільшення остаточної ціни, що є позитивним для нашої держави.

Зазначимо, що ці зміни були внесені до «Положення про порядок продажу в процесі приватизації на фондових біржах пакетів акцій акціонерних товариств», затвердженого наказом Фонду державного майна, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та Антимонопольного комітету №2141/297/9 від 16 листопада 1998 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції за №798/3238 17 грудня 1998 року (із змінами).

Документ розроблено з метою приведення його у відповідність до законів «Про депозитарну систему України», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» та на підставі закону «Про приватизацію державного майна». 

*****

Регулятор підвищує вимоги до бенефіціарів профучасників фондового ринку

НКЦПФР схвалила зміни до «Порядку погодження набуття особою істотної участі у професійному учаснику фондового ринку або збільшення її таким чином, що зазначена особа буде прямо чи опосередковано володіти або контролювати 10, 25, 50 і 75 відсотків статутного капіталу такого учасника чи права голосу придбаних акцій (часток) в його органах управління», інформує прес-служба Комісії.

Так, принципи набуття істотної участі у професійному учаснику фондового ринку були синхронізовані з тими принципами, які запроваджені у банківській системі України. Більша прозорість структури власників професійних учасників фондового ринку сприятиме підвищенню прозорості ринку загалом. 

Змінами до Порядку посилені також вимоги щодо фінансового стану осіб, які набувають істотну участь. Зокрема, майбутній бенефіціар повинен мати не менший капітал, ніж його доля у капіталі професійного учасника.

Як зауважив член НКЦПФР Дмитро Тарабакін, Комісія буде враховувати фінансово-майновий стан набувача істотної участі. Якщо в регулятора виникатимуть підозри щодо майбутніх бенефіціарів - їх фінансовий стан буде незадовільний чи проти бенефіціарів скажімо порушені справи щодо зловживань на фінансовому ринку за межами України, - Комісія матимеме змогу відмовити таким особам у набутті істотної участі. Раніше ми не мали таких повноважень.

У випадку відмови НКЦПФР у набутті істотної участі у професійному учаснику, така особа не зможе розпоряджатися цим пакетом.

*****

За перше півріччя 2015 року загальні активи НПФ
України зменшилися на 12,6%

Як свідчать дані нового звіту Нацкомфінпослуг, за станом на початок липня 2015 року до Державного реєстру фінансових установ було внесене 72 недержавних пенсійних фонди та 23 адміністратори НПФ. На початку року кількість цих установ дорівнювала 76 та 24 відповідно.

Найбільше недержавних пенсійних фондів зосереджено у м. Києві - 53 або 73,6% від загальної кількості. При цьому дані установи зареєстровано у дев’яти областях України.

За станом на звітну дату адміністраторами НПФ було укладено 56,5 тис. пенсійних контрактів (на 2,5% більше показника початку року) з 50,2 тис. вкладниками, з яких 2,3 тис. вкладників (або 4,6%) - це юридичні особи, а 48,1 тис. вкладників (або 95,4%) - фізичні особи.

Кількість учасників недержавних пенсійних фондів за укладеними пенсійними контрактами за перше півріччя поточного року зменшилася на 0,01% та на початку липня становила 833,5 тис. осіб. Переважну більшість серед учасників НПФ складали особи віком від 25 до 50 років (63,6%) та особи віком від 50 до 60 років (25,8%). Частка учасників НПФ вікової групи старше 60 років дорівнювала 7,1%, а вікової групи до 25 років - 3,5%.

Більшість учасників недержавних пенсійних фондів є чоловіками. Причому у віковій групі старше 60 років їхня кількість перевищує кількість жінок майже у 2,9 раза.

Загальний обсяг сплачених пенсійних внесків за січень-червень 2015 року збільшився на 2,1% і за станом на звітну дату дорівнював 1 845,6 млн. грн.

Обсяг пенсійних виплат з НПФ (одноразових та на визначений строк) на початку липня становив 502,2 млн. грн., збільшившись на 19,2% у порівнянні з початком року. При цьому одноразові виплати збільшилися на 15,4%, а виплати на визначений строк - на 60%. В цілому, за станом на початок другого півріччя недержавними пенсійними фондами було здійснено пенсійних виплат (одноразових та на визначений строк) 79,7 тис. учасникам, що склало 9,6% від їх загальної кількості.

Обсяг загальних активів недержавних пенсійних фондів за звітний період зменшився на 12,6% з 2 469,2 млн. грн. до 2 157,1 млн. грн.

Структура загальних активів НПФ за станом на початок липня була такою: банківські депозити - 34,8%; облігації внутрішньої державної позики - 24,5%; корпоративні облігації - 20,8%; акції - 10,3%; нерухомість - 3,3%; банківські метали - 0,7%; інші активи - 5,6%.

Загальна сума інвестиційного доходу недержавних пенсійних фондів за станом на звітну дату дорівнювала 1 014,6 млн. грн., або на 19,9% менше показника початку року. Витрати, що відшкодовуються за рахунок пенсійних активів, становили 192 млн. грн. (8,9% від загальної суми активів НПФ).

Переважна частина таких витрат припадала на оплату послуг з управління активами пенсійного фонду - 127,1 млн. грн. або 66,2% від загальної суми витрат. Витрати на оплату послуг з адміністрування пенсійного фонду становили 48,3 млн. грн. (25,1%), а на оплату послуг зберігача, який здійснює зберігання активів пенсійного фонду, - 10,1 млн. грн. (5,3%).

Витрати на оплату послуг, пов’язаних зі здійсненням операцій з пенсійними активами, які надаються третіми особами, складали 2,7 млн. грн. (1,4%), послуг, з проведення планових аудиторських перевірок НПФ - 2,1 млн. грн. (1,1%), а на оплату інших послуг - 1,7 млн. грн. (0,9%).

*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 12,12 пункту,
а Індекс українських акцій - на 38,55 пункту

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 18.09.2015 р.
Обсяг торгів - 89 460 908,81 грн.
Індекс ПФТС - 326,16 

Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»  
за 18.09.2015 р.
Обсяг торгів - 30 504 623 грн.
Індекс - 950,06 українських акцій

*****

Уряд затвердив проект закону «Про Державний бюджет на 2016 рік»
та подав його до Верховної Ради

Згідно з вимогами Конституції та Бюджетного кодексу України, за пропозицією Міністерства фінансів, 14 вересня Кабінет Міністрів на своєму засіданні затвердив проект закону «Про Державний бюджет України на 2016 рік» та подав його на розгляд Верховної Ради (реєстраційний №3000), повідомляє прес-служба Мінфіну.

У повідомленні зазначається, що Міністерство фінансів активно працює над оздоровленням системи державних фінансів, зокрема через проведення пруденційної бюджетної політики та поступове зниження дефіциту Державного бюджету України, з одночасним забезпеченням захисту найбільш вразливих верств населення, а також достатнього фінансування потреб національної безпеки та оборони.

Проект закону «Про державний бюджет на 2016 рік» розраховано на базі сценарію макроекономічного прогнозу, що було узгоджено з Міжнародним валютним фондом та який передбачає зростання реального ВВП у 2016 році на 2%, збільшення номінального ВВП до 2 262 млрд. грн. та Індекс споживчих цін на рівні 112%.

Водночас, Міністерство фінансів зауважує, що цей проект закону розроблено на основі діючого податкового та бюджетного законодавства. Але з урахуванням законодавчих процесів, що наразі відбуваються в Україні, вже найближчим часом дохідна та видаткова частина Держбюджет на 2016 рік може зазнати суттєвих змін.

Зокрема, на неї будуть впливати такі чинники.
По-перше, ухвалення Верховною Радою нової податкової реформи. На початку вересня Міністерство фінансів презентувало на засіданні Національної ради реформ свій проект Податкової реформи. За результатами публічного обговорення проекту реформи з українським суспільством, Міністерство фінансів очікує на ухвалення нового податкового законодавства, що вступить у дію з 1 січня 2016 року та може мати значний вплив на дохідну частину державного та місцевих бюджетів України.

По-друге, ухвалення Верховною Радою законопроектів, необхідних для завершення процесу реструктуризації боргу України, а також ухвалення умов реструктуризації власниками кожної з 14 серій єврооблігацій, включених до угоди з реструктуризації під час проведення окремих юридичних процедур, що мають розпочатися лише після ухвалення відповідного законодавства. До завершення процесу реструктуризації у Міністерства фінансів не має фінальних розрахунків щодо прогнозованих потреб Державного бюджету в обслуговуванні державного та гарантованого державою боргу України у 2016 році.

По-третє, розгляд Радою національної безпеки та оборони оборонних потреб країни на 2016 рік, що впливатиме на видаткову частину проекту державного бюджету на 2016 рік.

Таким чином, проект закону «Про Державний бюджет на 2016 рік» буде підлягати подальшому доопрацюванню відповідно до можливих законодавчих змін до Податкового та Бюджетного кодексів, прийняття законопроектів щодо реструктуризації боргових зобов'язань, а також з урахуванням рішень РНБО щодо потреб фінансування національної оборони.

З урахуванням цих чинників, Кабінет Міністрів відкликав проект зазначеного закону з Верховної Ради для подальшого доопрацювання.

*****

У ІІ кварталі 2015 року падіння ВВП України склало 14,6%

Номінальний валовий внутрішній продукт України за II квартал 2015 року становив 449 575 млн. грн., повідомляє Державна служба статистики. Реальний ВВП за ІI квартал 2015 року порівняно з ІI кварталом 2014 року (у постійних цінах 2010 року) склав 85,4%, а порівняно з І кварталом  2015 року, з урахуванням сезонного фактору, - 99,5%

*****

Позитивне сальдо зовнішньої торгівлі товарами в Україні
у січні-липні 2015 року становило $1 412,1 млн.

За інформацією Державної служби статистики, січень-липень 2015 року експорт товарів з України становив $21 679,6 млн., а імпорт в Україну - $20 267,5 млн. Порівняно із січнем-липнем 2014 року експорт скоротився на 34,8%, імпорт - на 37,8% Позитивне сальдо зовнішньої торгівлі товарами у звітному періоді становило $1 412,1 млн. (у січні-липні 2014 року також було зафіксоване позитивне сальдо розміром $673,7 млн.). Коефіцієнт покриття експортом імпорту склав 1,07 (за сім місяців 2014 року - 1,02).

Зовнішньоторговельні операції проводились із партнерами із 209 країн світу. Обсяг експорту товарів до країн ЄС становив $7 156,3 млн., або 33% від загального обсягу експорту, та зменшився порівняно із січнем-липнем 2014 року на 33,9%. Імпорт товарів із країн ЄС склав $8 588,1 млн., або 42,4% від загального обсягу, та зменшився порівняно із січнем-липнем 2014 року на 27,2%.

*****

Індекс промислового виробництва в Україні у серпні 2015 року
склав 94,2%, а у січні-серпні - 82%

Згідно з даними Державної служби статистики у серпні 2015 року у порівнянні з відповідним періодом минулого року Індекс промислового виробництва в Україні становив 94,2% (у січні-серпні - 82%). При цьому у серпні поточного року у порівнянні із червнем спостерігалося падіння промислового виробництва на 4,2%

У добувній промисловості та розробленні кар’єрів у серпні 2015 року у порівнянні із серпнем 2014 року обсяги промислового виробництва зросли на 0,9% (з початку року - зменшилися на 20,9%), у переробній промисловості - зменшилися на 8,3% (з початку року - на 17,4%), а у постачанні і розподіленні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря - зменшилися на 7,5% (з початку року - на 14,5%).

*****

У січні-серпні 2015 року підприємствами України було виконано будівельних робіт на суму 29,6 млрд. грн.,
що виявилося на 24,6% менше обсягів будівництва у відповідному періоді 2014 року

У січні-серпні 2015 року підприємствами України було виконано будівельних робіт на суму 29,6 млрд. грн., що на 24,6% менше обсягів будівництва у відповідному періоді 2014 року, повідомляє Державна служба статистики.

По будівлях Індекс будівельної продукції у січні-серпні становив 81,5% (по житлових будівлях - 96,4%, по нежитлових будівлях - 68,2%), а по інженерних спорудах - 69,7%. У січні-серпні поточного року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року зростання обсягів будівництва було зафіксовано лише в Волинській, Миколаївській, Львівській, Закарпатській та Хмельницькій областях.

Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

Основні цифри
Всього компаній-членів284на 03.07.24
Кількість КУА279на 03.07.24
Кількість адміністраторів НПФ17на 03.07.24
Кількість ІСІ1791на 03.07.24
Кількість НПФ*53на 03.07.24
Кількість СК*1на 30.04.24
Активи в управлінні КУА, млн грн626 224на 30.04.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 948на 30.04.24