Новини УАІБ
Оподаткування не повинно підміняти регуляторну
діяльність держави на ринку капіталу
Минулого тижня Міністерство фінансів провело перше засідання Цільової команди з податкової реформи щодо системи оподаткування на вітчизняному фондовому ринку. У зустрічі взяли участь голова НКЦПФР Тимур Хромаєв, члени Комісії, Олександр Панченко та Дмитро Тарабакін, директор департаменту аналізу, стратегії та розвитку законодавства Максим Лібанов та представники фондового ринку, зокрема Української асоціації інвестиційного бізнесу.
У ході робочої зустрічі було детально проаналізовано проблеми та актуальні питання оподаткування на українському фондовому ринку, а також обговорено сучасні форми приватного інвестування, зокрема, особисті інвестиційні та особисті пенсійні рахунки тощо.
За словами Тимура Хромаєва, завдяки роботі цільової команди регулятор отримав можливість створити комплексну платформу для комунікації у напрямку реформування системи оподаткування на фондовому ринку. Спільними зусиллями потрібно розробити єдиний підхід до фундаментальних змін у правилах та структурі оподаткування на ринку, перш за все, для забезпечення сприятливих умов ведення бізнесу та залучення інвестицій в Україну.
Говорячи про концептуальні засади податкової політики на ринку капіталу, Головуючий Ради УАІБ Дмитро Леонов зазначив, що економічна, фінансова та податкова політика держави мають бути збалансованими, а залучення інвестицій повинно стати основним пріоритетом економічної політики. Він також звернув увагу, що фіскальні інтереси держави мають реалізовуватися за рахунок збільшення бази оподаткування внаслідок зростання економічної діяльності, забезпеченої інвестиційними ресурсами.
Необхідно змінити ставлення держави до інвестора не як джерела стягнення податків, а як до джерела залучення інвестицій в економіку. Режим оподаткування операцій з капіталом має бути стабільним, а однотипні доходи інвесторів мають оподатковуватися однаково за ставкою податку не вище базової, при цьому, оподаткуванню підлягають лише реальні, а не вірогідні доходи, зазначив Д.Леонов.
Головуючий Ради УАІБ привернув увагу до необхідності податкового стимулювання довгострокових накопичень та вирішення проблем забезпечення пенсіонерів, зокрема шляхом повного зняття існуючих обмежень щодо пільгового оподаткування сплати пенсійних внесків на користь працівників з боку роботодавців, а також до усунення штучних податкових перешкод подальшого розвитку накопичувальної пенсійної системи. Держава повинна без обмежень сприяти здійсненню пенсійних накопичень громадян з усіх можливих джерел, що компенсуватиме вади та фінансову неспроможність існуючої державної солідарної пенсійної системи, сприятиме детінізації доходів громадян, формуванню в державі гарантованого довгострокового інвестиційного ресурсу за рахунок внутрішніх джерел.
Він зазначив, що ключова проблема подальшого розвитку системи державного регулювання та оподаткування для ринку капіталу – існуюча практика розбудови державними регуляторами (зокрема, НБУ, НКЦПФР, Мінекономіки) системи регулювання обігу валютних, фондових та товарних об’єктів на основі норм Податкового кодексу України за відсутності відповідних норм спеціального законодавства.
На думку Д.Леонова, це призводить до викривлення системи державного регулювання відповідних ринків, позбавлення уповноважених органів державного управління реальних регуляторних функцій та безумовного пріоритету фіскальних інтересів держави. Як наслідок продовжуватиметься тінізація цілих сегментів цих ринків та відтік фінансових ресурсів з банківських та небанківських фінансових установ.
Боротися з негативними явищами на відповідних ринках, за переконанням Д.Леонова, треба за допомогою вдосконалення норм спеціального законодавства, а не спробами збільшення податкового тиску. Оподаткування не повинно підміняти регуляторну діяльність держави на ринку капіталу, наголосив він.
Під час дискусії Д.Леонов також запропонував скасувати норми ПКУ, які надають фіскальним органам право готувати податкові роз’яснення, оскільки вдосконалити цей механізм за нинішніх умов він вважає неможливим.
Крім цього, Д.Леонов акцентував увагу на важливості для інвестора стабільності режиму оподаткування операцій з капіталом. Остаточний варіант проекту змін до Податкового кодексу України має бути узгоджений з бізнес-спільнотою та містити норму про мораторій на внесення змін до тексту ПКУ протягом п’яти років, окрім випадків, коли такі зміни знижують податковий тиск на платників податків, покращують систему адміністрування податків, стосуються оподаткування нових видів економічної діяльності, законодавче врегулювання яких виникло після запровадження мораторію на зміни до ПКУ (але лише в одному пакеті законопроектів разом з такими змінами), сказав він.
*****
Голова НКЦПФР окреслив основні напрямки реформування фондового ринку
Голова НКЦПФР Тимур Хромаєв минулого тижня провів прес-брифінг в Українському кризовому медіа-центрі, де окреслив стратегічно важливі напрямки щодо євроінтеграції та впровадження міжнародних стандартів на вітчизняному фондовому ринку.
Нещодавно регулятору вітчизняного ринку цінних паперів виповнилося двадцять років, а чотири місяці тому було призначено новий склад Комісії. При цьому, зауважив Т.Хромаєв, підходи до роботи нових керівників кардинально відрізняються від діяльності їх попередників.
В Україні, на жаль, досі немає реального ринку капіталу, зазначив Голова НКЦПФР. Враховуючи це, основними завданнями Комісії є сприяння його повноцінному розвитку, а також інтеграції у світові фінансові ринки. Вже розроблено план підготовки відповідних законопроектів, які будуть запропоновані на розгляд парламенту.
Насамперед, вони стосуватимуться підвищення рівня захисту прав міноритарних акціонерів та рівня корпоративного управління загалом. Важливим кроком має стати реалізація норм нового Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав інвесторів», який нещодавно був прийнятий Верховною Радою і набуде чинності з 1 травня 2016 року.
Поряд із цим, необхідно серйозно вдосконалити інфраструктуру фондового ринку - повністю змінити систему депозитарного обліку цінних паперів, яка не відповідає міжнародним стандартам та не гарантує прав власності, реорганізувати біржову систему. При цьому нові законодавчі зміни мають відразу бути адаптовані до міжнародних стандартів.
На думку Т. Хромаєва, двадцять років регулятор фондового ринку в Україні існував фактично формально. Зараз у Комісії нема інструментів оперативного реагування на події на ринку, як у регуляторів інших країн. Тому пріоритетом має стати інституційний розвиток Комісії, забезпечення її фінансової та операційної незалежності, щоб вона мала змогу реально реалізовувати свої функції. З цією метою регулятор також готує відповідний законопроект.
У Комісії вже запроваджена нова організаційна структура - більше уваги приділено пруденційному нагляду, аудиту, розкриттю інформації та розвитку міжнародних відносин.
Окремим питанням для НКЦПФР сьогодні є співпраця з регуляторами фондових ринків розвинених країн, зокрема, США та Німеччини, та з міжнародними організаціями. Головні напрямки такої співпраці – це сприяння у вдосконаленні законодавства, підготовці кадрів, технічному забезпеченні Комісії. У цьому році НКЦПФР планує підписати меморандум з IOSCO, який дозволить здійснювати обмін інформацією з регуляторами фондових ринків всіх країн світу.
Як зауважив Тимур Хромаєв, зараз фондовий ринок України – це фактично ринок маніпуляцій. Він не має нічого спільного з фондовими ринками розвинених країн. На такий ринок не можна допускати незахищених дрібних інвесторів, а також іноземних капіталовкладників. Новий ринок цінних паперів має передбачати ефективні механізми захисту капіталу, прозоре ціноутворення та існування сильного регулятора. Процес його формування буде складним, проте реформи конче потрібні.
В України є колосальні можливості та потенціал для здійснення значного стрибка, насамперед, це кадровий потенціал, який треба використати належним чином і ринок, подолавши всі труднощі, почне працювати по-новому.
Основним орієнтиром для подальших змін є Комплексна програма розвитку фінансового ринку України на 2015-2020 роки, яка була розроблена спільно фахівцями НКЦПФР, НБУ, Мінфіну, Нацкомфінпослуг та ФГВФО, які входять до Цільового комітету реформ.
Голова НКЦПФР повідомив, що Комісія детально аналізує ринок, виявляє цінні папери, які є предметом маніпуляцій та виключає їх з обігу, позбавляє ліцензії учасників фондового ринку, які допустили порушення. Зокрема, за останній час було зупинено обіг трьох десятків цінних паперів та позбавлено ліцензій близько 40-50 учасників ринку та одну біржу. При цьому у майбутньому регулятор очікує на значне зменшення кількості професійних учасників ринку цінних по всіх видах діяльності з паралельним підвищенням стандартів їхньої роботи.
*****
УАІБ: Аналітичний огляд діяльності публічних ІСІ в Україні
(відкриті, інтервальні, закриті фонди) за травень 2015 року
У травні основні українські індикатори фондового ринку стали свого роду антигероями, оскільки за результатами місяця зафіксували найбільше падіння: індекс Української біржі втратив 6,16%, а індекс ПФТС знизився на 6,28%. Проте, попри від’ємну доходність, сектору відкритих ІСІ вдалося залучити кошти інвесторів. Насамперед попитом користувалися фонди, які орієнтовані на інструменти з фіксованою доходністю.
Відкриті інвестфонди продовжили очолювати список за рівнем доходності «з початку року» зі значенням +6,47% (-1,28% за травень), друге місце посіли інтервальні фонди (+0,35% (-2,33% за місяць)), сектор закритих ІСІ залишився на третьому місці з показником -2,84% (-2,24%).
Відкриті фонди
За даними УАІБ, ВЧА 24 відкритих ІСІ станом на 29.05.2015 р. становила 63,46 млн. грн. Відповідно до показників на кінець попереднього місяця, загальне збільшення чистих активів становило +450,22 тис. грн. (+0,73%). Загальний чистий притік коштів у секторі становив +839,77 тис. грн. через доволі значні «вливання» коштів інвесторів.
Фонди сектору завершили місяць переважно зі зниженням доходності портфелів, лише 5 фондів продемонстрували зростання. У травні діапазон доходності відкритих ІСІ коливався від +1,24% до -6,54%.
За результатами травня лідерами зростання у секторі стали:
«ОТП Фонд Облігаційний» (+866,89 тис. грн. (+160,00%)) – завдяки додатковому розміщенню сертифікатів (збільшення в обігу на 167,15%) отримав чистий притік у розмірі 880,65 тис. грн.;
«Альтус-Стратегічний» (+181,16 тис. грн. (+36,60%)) – отримав 174,55 тис. грн. чистого притоку за рахунок зростання активів фонду та збільшення кількості сертифікатів в обігу на 73 шт.;
«УНIВЕР.УА/Михайло Грушевський: Фонд Державних Паперiв» (+62,44 тис. грн. (+1,63%)) – так само, переважно за рахунок залучення коштів інвесторів (+2,05% в обігу) отримав 78,58 тис. грн. «чистими».
Найбільші виплати інвесторам у травні зробили такі фонди:
«УНIВЕР.УА/Тарас Шевченко: Фонд Заощаджень» (-199,96 тис. грн. (-6,71%)) – найбільший чистий відтік у розмірі -194,71 тис. грн. пов'язаний з викупом у інвесторів значної кількості сертифікатів (-6,54% в обігу);
«КІНТО-Класичний» (+8,54 тис. грн. (+0,04%)) – попри зростання інвестпорфеля, чистий відтік становив -68,85 тис. грн. також через викуп 167 інвестиційних сертифікатів (-0,32% в обігу);
«УНІВЕР.УА/Ярослав Мудрий: Фонд Акцiй» (-60,07 тис. грн. (-5,66%)) – через пред’явлення до викупу 30 інвестиційних сертифікатів отримав чистий відтік у розмірі -20,80 тис. грн.
Список основних гравців сектору у травні зазнав незначних змін. Перше місце серед відкритих ІСІ за часткою ринку зайняв фонд «КІНТО-Класичний» (34,3% сукупної ВЧА (21,77 млн. грн.)), другу сходинку – фонд «Софіївський» (6,53% (4,14 млн. грн.)). Третє місце посів фонд «УНIВЕР.УА/Михайло Грушевський: Фонд Державних Паперiв» (6,12% (3,88 млн. грн.), змістивши фонд «КІНТО-Еквіті» (5,95% (3,78 млн. грн.)) на четверте місце. На почесному п’ятому місці розмістився фонд «Преміум-фонд Індексний» (5,11% (3,24 млн. грн.)).
Серед лідерів за доходністю відзначилися фонди: «Альтус-Стратегічний» (+1,24%), «ОТП Класичний» (+1,13%) та «Альтус-Депозит» (+1,10%).
Найгірші показники у травні продемонстрували фонди: «Аргентум» (-6,54%), «УНІВЕР.УА/Ярослав Мудрий: Фонд Акцiй» (-3,75%) та «Надбання» (-3,60%).
Інтервальні фонди
У травні до огляду включено 7 інтервальних ІСІ, чисті активи яких, за даними УАІБ, дорівнювали 19,66 млн. грн. У порівнянні з показниками цього сектору на кінець попереднього місяця, сукупна ВЧА зменшилася на -387,94 тис. грн. (-1,94%).
У травні жоден фонд не зміг залучити кошти інвесторів, весь сектор зазнав загального падіння ВЧА.
Найбільші виплати інвесторам у травні зробили фонди:
«Аурум» (-119,87 тис. грн. (-5,59%)) – інвестори пред’явили до погашення 155 цінних паперів (-0,27% в обігу), що призвело до чистого відтоку капіталу у розмірі -5,77 тис. грн.;
«Конкорд Перспектива» (-5,42 тис. грн. (-0,22%)) – так само, через пред’явлення до викупу 100 інвестиційних сертифікатів, отримав чистий відтік у розмірі -5,35 тис. грн.
Решта фондів не зафіксувала будь-яких змін чистого капіталу. Діапазон доходності інтервальних фондів у травні коливався в межах від -1,11% до -5,33%.
Найгірші показники у травні продемонстрували фонди «Аурум» (-5,33%), «УНІВЕР.УА/Отаман: Фонд Перспективних Акцій» (-3,89%) та «ТАСК Український Капітал» (-3,28%).
Закриті фонди
Вартість чистих активів 4 закритих ІСІ, які включено до травневого огляду, на кінець місяця склала 12,28 млн. грн. Відповідно до наданих показників, сукупна ВЧА цих фондів зменшилася на 464,52 тис. грн. (-3,64%).
Лідерами зростання у секторі став фонд «УНІВЕР.УА/Скiф: Фонд Нерухомостi» (+14,35 тис. грн. (+0,88%)) – збільшення ВЧА відбулося за рахунок зростання вартості складових портфеля.
Лідером падіння став фонд «Індекс Української Біржі» (-391,32 тис. грн. (-6,34%)) – негативні зміни вартості чистих активів сталися за рахунок падіння біржових курсів.
Жоден фонд не зафіксував будь-яких змін чистого капіталу. Діапазон доходності закритих фондів у травні коливався в інтервалі від +0,88% до -6,34%.
Лідером за доходністю став фонд «УНІВЕР.УА/Скiф: Фонд Нерухомостi» (+0,88%).
Найгірші показники у травні продемонстрували фонди: «Індекс Української Біржі» (-6,34%), «АнтиБанк» (-1,79%) та «ТАСК Універсал» (-1,70%).
*****
За І квартал 2015 року загальні активи НПФ України зменшилися на 4,95%
За інформацією Нацкомфінпослуг, за станом на початок квітня 2015 р., до Державного реєстру фінансових установ було внесено 76 недержавних пенсійних фондів та 23 адміністратори НПФ. На початку року кількість цих установ дорівнювала 76 та 24 відповідно.
Недержавні пенсійні фонди зареєстровано у дев’яти регіонах України. Найбільше їх зосереджено у м. Києві - 57 або 75% від загальної кількості.
Адміністраторами НПФ, за станом на звітну дату, було укладено 55,7 тис. пенсійних контрактів (на 1% більше показника початку року) з 49,5 тис. вкладниками, з яких 2,3 тис. вкладників (або 4,6%) - це юридичні особи, а 47,2 тис. вкладників (або 95,4%) - фізичні особи.
За січень-березень 2015 року кількість учасників недержавних пенсійних фондів за укладеними пенсійними контрактами зменшилася на 0,01% та на початок квітня становила 833,6 тис. осіб. Серед учасників НПФ переважну більшість становили особи віком від 25 до 50 років (63,7%) та особи віком від 50 до 60 років (25,6%). Частка учасників НПФ вікової групи старше 60 років дорівнювала 6,9%, а вікової групи до 25 років – 3,8%.
Як і раніше, більшість учасників недержавних пенсійних фондів є чоловіками. Причому у віковій групі старше 60 років їхня кількість перевищує кількість жінок у 2,9 раза.
Важливим показником, що характеризує систему недержавного пенсійного забезпечення, є сплачені пенсійні внески. Загальний обсяг таких внесків за перші три місяці збільшився на 0,3% і, за станом на початок квітня 2015 року, дорівнював 1 813,1 млн. грн.
Пенсійні виплати (одноразові та на визначений строк) на звітну дату становили 467,4 млн. грн., збільшившись майже на 11% у порівнянні з початком року.
У цілому, за станом на початок квітня 2015 року, недержавними пенсійними фондами було здійснено пенсійних виплат (одноразово та на визначений строк) 78,1 тис. учасникам, що склало 9,4% від їх загальної кількості.
Обсяг загальних активів недержавних пенсійних фондів за І квартал зменшився на 4,95% з 2 469,2 млн. грн. до 2 352,7 млн. грн.
З огляду на це, структура загальних активів НПФ, за станом на звітну дату, була такою: банківські депозити - 40,5%; корпоративні облігації - 23,8%; облігації внутрішньої державної позики - 16,4%; акції - 10%; нерухомість - 3%; банківські метали - 0,8%; інші активи - 5,5%.
Загальна сума інвестиційного доходу недержавних пенсійних фондів, за станом на початок квітня 2015 р., дорівнювала 1 185 млн. грн., що виявилося на 6,4% менше показника початку року. Витрати, що відшкодовуються за рахунок пенсійних активів, становили 182,8 млн. грн. або 7,8% від загальної суми активів НПФ.
Основна частина таких витрат припадала на оплату послуг з управління активами пенсійних фондів - 121,8 млн. грн. або 66,7% від загальної суми витрат. Витрати на оплату послуг з адміністрування пенсійних фондів становили 45,2 млн. грн. (24,7%), а на оплату послуг зберігача, який здійснює зберігання активів пенсійного фонду, - 9,5 млн. грн. (5,2%).
Витрати на оплату послуг, пов’язаних зі здійсненням операцій з пенсійними активами, які надаються третіми особами, складали 2,6 млн. грн. (1,4%), послуг, з проведення планових аудиторських перевірок НПФ - 2 млн. грн. (1,1%), а на оплату інших послуг - 1,7 млн. грн. (0,9%).
*****
Нацкомфінпослуг оприлюднила проект розпорядження «Про внесення змін до Положення про інвестиційну
декларацію недержавного пенсійного фонду»
Нацкомфінпослуг оприлюднила проект розпорядження «Про внесення змін до Положення про інвестиційну декларацію недержавного пенсійного фонду». Документ розроблено з метою уточнення строків повернення на доопрацювання документів, поданих недержавним пенсійним фондом до Комісії для реєстрації інвестиційної декларації або змін до неї.
Нормативним актом усуваються невідповідності між строком реєстрації інвестиційної декларації недержавного пенсійного фонду або змін до неї та строком повернення поданих документів до Нацкомфінпослуг на доопрацювання.
*****
ФДМУ спільно з НКЦПФР розробили проект змін до
Положення про порядок продажу в процесі приватизації
на фондових біржах пакетів акцій акціонерних товариств
ФДМУ спільно з НКЦПФР розробили проект змін до Положення про порядок продажу в процесі приватизації на фондових біржах пакетів акцій акціонерних товариств. Основними цілями документу є:
- проведення єдиної державної політики щодо упорядкованості функціонування фондового ринку;
- приведення у відповідність до існуючих нормативно-правових вимог;
- встановлення конкурентоспроможного та справедливого підходу до вимог до біржового збору;
- встановлення більш привабливих умов для інвесторів, які можуть прийняти участь у заходах приватизації шляхом проведення їх на аукціонах фондових бірж у спосіб зменшення надмірних тарифних бар’єрів, та збільшення часу для реєстрації та приймання замовлень;
- підвищення якості відповідних послуг, шляхом встановлення прозорої конкурентоспроможності;
- підвищення прозорості при проведенні аукціонів приватизації на фондових біржах.
*****
Фонд держмайна оприлюднив план-графік виставлення
об’єктів груп В, Г на продаж в 2015 році
В офіційному виданні Фонду держмайна «Відомості приватизації» минулого тижня було оприлюднено наказ ФДМУ №829 від 8 червня 2015 року «Про затвердження плану-графіка виставлення об’єктів груп В, Г на продаж в 2015 році». Документом, зокрема, передбачено виставлення об’єктів зазначених груп як на продаж за конкурсом з відкритим пропонуванням ціни за принципом аукціону, так і спрямування держпакетів акцій на фондові біржі й відкриті грошові регіональні аукціони.
При цьому наказом затверджено перелік об’єктів, що підлягають виставленню на продаж у 2015 році після прийняття Кабінетом Міністрів рішення про їх приватизацію та передачу відповідних пакетів акцій до Фонду держмайна.
Згідно з документом у поточному році, зокрема, планується продати на приватизаційних торгах держпакети акцій таких підприємств як «Миколаївобленерго», «Хмельницькобленерго», «Тернопільобленерго», «Харківобленерго», «Одеський припортовий завод», «Запоріжжяобленерго», «Сумихімпром», «Одеський припортовий завод» та інші.
*****
За минулий тиждень Індекс ПФТС зріс на 3,81 пункту,
а Індекс українських акцій - на 17,76 пункту
Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 12.06.2015 р.
Обсяг торгів - 152 854 257,93 грн.
Індекс ПФТС - 351,89
Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі» за 12.06.2015 р.
Обсяг торгів 16 804 714 грн.
Індекс українських акцій - 1 009,89
*****
У травні 2015 року обсяг монетарної бази в Україні
зменшився на 0,2%, а обсяг грошової маси - на 1,3%
Згідно з даними НБУ, у травні 2015 року обсяг монетарної бази в Україні зменшився на 0,2% (з початку року на 1,1%) до 329,6 млрд. грн., обсяг готівки поза банками - на 0,9% (з початку року збільшився на 0,1%) до 283,4 млрд. грн., а обсяг грошової маси зменшився на 1,3% (з початку року зріс на 1,1%) до 967,6 млрд. грн.
Обсяг депозитів у національній валюті в травні збільшився на 0,1% (з початку року зменшився на 4,9%) до 348,1 млрд. грн., що відбулося за рахунок збільшення залишків на рахунках юридичних осіб на 1,5% (з початку року вони зменшилися на 0,2%) до 169,6 млрд. грн. Водночас вклади фізичних осіб зменшилися на 1,2% (з початку року на 8,9%) до 178,5 млрд. грн. Обсяг депозитів фізичних осіб у національній валюті без урахування коштів у банках, які визнано неплатоспроможними та перебувають у стадії ліквідації, у травні збільшився на 2% до 163 млрд. грн.
Обсяг депозитів в іноземній валюті за місяць зменшився на 3% (з початку року на 17,9%) до $16 млрд. (у доларовому еквіваленті), у тому числі юридичних осіб на 1% (з початку року на 12,5%) до $5 млрд., фізичних осіб на 3,9% (з початку року на 20,2%) до $10,9 млрд. Обсяг депозитів фізичних осіб в іноземній валюті без урахування коштів у банках, які визнано неплатоспроможними та перебувають у стадії ліквідації, у травні зменшився на 1,5% до $9,8 млрд.
У травні залишки за кредитами в національній валюті зменшилися на 2,8% (з початку року на 8,1%) до 499,2 млрд. грн., у тому числі юридичних осіб на 3,3% (з початку року на 9,2%) до 395,9 млрд. грн., фізичних осіб на 0,9% (з початку року на 3,4%) до 103,3 млрд. грн.
Залишки за кредитами в іноземній валюті скоротилися за місяць на 1,5% (з початку року на 8,7%) до $27,4 млрд. (у доларовому еквіваленті), у тому числі юридичних осіб на 1,7% (з початку року на 9%) до $21,5 млрд., фізичних осіб на 0,9% (з початку року на 7,2%) до $5,9 млрд.
Обсяг коррахунків банків у Національному банку в травні збільшився на 10,4% (з початку року зменшився на 5,8%) до 25,6 млрд. грн. Сума обов’язкових резервів, що підлягає формуванню згідно з установленими нормативами, на період утримання з 11.04.2015 р. до 10.05.2015 р. становила 42,7 млрд. грн., а з 11.05.2015 р. до 10.06.2015 р. -41,8 млрд. грн.
У травні сальдо (різниця) між обсягами наданих Національним банком банкам України та Фонду гарантування вкладів фізичних осіб кредитів та обсягами повернення раніше наданих їм кредитів виявилося від’ємним та становило 4,7 млрд. грн. Середньозважена процентна ставка за операціями з підтримання ліквідності банків у травні дорівнювала 32,59%.
Сальдо (різниця) між обсягом залучених коштів через розміщення депозитних сертифікатів Національним банком та обсягом погашення раніше розміщених депозитних сертифікатів НБУ становило 2,8 млрд. грн. Середньозважена процентна ставка за операціями з мобілізації коштів склала 21,71% річних.
Національний банк протягом травня набув у власність державні облігації України, номінальна вартість яких становить 8,3 млрд. грн. (з початку року - 42,6 млрд. грн.). Номінальна вартість проданих цінних паперів України з портфеля Національного банку в поточному році становила 0,26 млрд. грн.
Протягом травня cередньозважена вартість коштів у національній валюті за наданими кредитами зменшилася з 23,90% до 23,56%, а за залученими депозитами зросла з 15,43% до 15,51%.
Cередньозважена вартість коштів в іноземній валюті зросла як за наданими кредитами - з 8,32% до 8,63%, так і за залученими депозитами - з 7,33% до 7,91%.
На міжбанківському кредитному ринку середньозважена ставка за наданими кредитами в національній валюті зменшилася з 26,88% до 24,84% річних.
Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією
Всього компаній-членів | 284 | на 25.11.24 |
Кількість КУА | 278 | на 25.11.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 25.11.24 |
Кількість ІСІ | 1819 | на 25.11.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 25.11.24 |
Кількість СК* | 1 | на 30.09.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 660 220 | на 30.09.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 087 | на 30.09.24 |