Новини УАІБ
Уряд подав на розгляд парламенту законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій»
Кабінет Міністрів подав на розгляд Верховної Ради проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій» (реєстраційний №2767). Його мета - створення справедливої системи пенсійного забезпечення шляхом переходу на єдиний принцип нарахування пенсій.
Як зазначається у пояснювальній записці до документа, після його ухвалення парламентом призначення усіх видів пенсій відбуватиметься за нормами єдиного закону, крім того будуть скасовані спеціальні пенсії, крім спеціальних пенсій для військовослужбовців.
Законопроектом передбачається, що з 1 січня 2016 року державним службовцям, працівникам органів місцевого самоврядування, податківцям, митникам, прокурорам, суддям, науковим та науково-технічним працівникам пенсія призначатиметься на загальних підставах.
Спеціальні пенсії, призначені до зазначеної дати, виплачуватимуться у розмірах, визначених законодавством, яке діяло до цього часу. Перелічені вище категорії осіб сплачуватимуть підвищену ставку пенсійного внеску (2,5% від їхньої зарплати), яка спрямовуватиметься до Накопичувального пенсійного фонду.
Професійна програма накопичувальної системи пенсійного страхування запроваджуватиметься для осіб, яким на 1 січня 2016 року виповниться не більше 35 років, та які зайняті на роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці, на посадах, що дають право на призначення пенсії за вислугу років. Також ця програма запроваджуватиметься для державних службовців, працівників органів місцевого самоврядування, податківців, митників, прокурорів, суддів, наукових та науково-технічних працівників незалежно від їхнього віку.
Джерелом фінансування пенсійних виплат із накопичувальної професійної пенсійної програми для вказаних категорій осіб стануть підвищені розміри страхового внеску, які сплачуватимуться:
- роботодавцями на користь працівників, зайнятих на роботах з особливо шкідливими та важкими умовами праці;
- працівниками – державними службовцями та прирівняними до них особами, а також прокурорами, суддями, науковими та науково-технічними працівниками у розмірі 2,5% від їхньої зарплати.
Підвищений розмір внеску спрямовуватиметься до Накопичувального пенсійного фонду з метою інвестування залучених коштів в економіку України.
Проект закону також передбачає запровадження з 1 січня 2017 року другого рівня системи пенсійного забезпечення. Згідно з документом, учасниками обов’язкової накопичувальної системи пенсійного страхування будуть особи, яким станом на 1 січня 2017 року виповниться не більше 35 років. Водночас особам, яким на зазначену дату виповниться не більше 55 років, надається право до 1 січня 2018 року прийняти рішення щодо добровільної участі у накопичувальній системі пенсійного страхування.
Розмір внеску у перший рік запровадження другого рівня пенсійної системи становитиме 2% від бази нарахування єдиного внеску, визначеної законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Щороку розмір внеску збільшуватиметься на 1% до досягнення 7% у 2022 році (саме такий розмір цього внеску сплачуватиметься надалі).
По мірі збільшення розміру внеску для застрахованої особи відповідно зменшуватиметься його розмір для роботодавця. Тобто відбудеться частковий перерозподіл сплати цього внеску від роботодавця до працівника.
Законопроектом пропонується звільнити солідарну систему від невластивих для неї виплат шляхом перекладення на Державний бюджет фінансування існуючих доплат до пенсій певним категоріям громадян, які визначені законодавством.
*****
Протягом 2017 року до участі у накопичувальній системі пенсійного забезпечення
будуть залучені близько 6 млн. осіб
Як заявив Міністр соціальної політики Павло Розенко на селекторній нараді з регіональними представництвами Пенсійного фонду, Мінсоцполітики прогнозує, що протягом 2017 року до участі у накопичувальній системі пенсійного забезпечення будуть залучені близько 6 мільйонів українців, інформує прес-служба Міністерства.
За рахунок їхніх страхових внесків в економіку України буде залучено до 5 млрд. грн. Це «довгі гроші», які вкладаються в економічний розвиток нашої країни щонайменше на 25 років. Вони відіграватимуть роль «подушки безпеки», яка в перспективі допоможе втримати економіку від потрясінь.
Гарантуватиме безпеку вкладених громадянами коштів, за словами Міністра, держава. Для цього буде створено Накопичувальний пенсійний фонд (НПФ), який здійснюватиме адміністрування страхових внесків українців. На конкурсній основі Фондом будуть залучені компанії з управління активами, діяльність яких контролюватиметься Радою НПФ і відповідними державними органами. При цьому пан Розенко наголосив, що держава не дасть можливості для зловживання цими коштами чи спрямування їх на сумнівні фінансові операції.
Контроль за діяльністю Накопичувального пенсійного фонду і недержавних пенсійних фондів, за повідомленням міністра, уряд пропонує покласти на один державний орган, консолідувавши для цього функції кількох існуючих державних комісій.
*****
У Верховній Раді зареєстровано ряд законопроектів щодо облігацій,
забезпечених відокремленими активами
У парламенті зареєстровано проекти законів «Про облігації, забезпечені відокремленими активами» (реєстраційний №2784) та «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (щодо оподаткування операцій з облігаціями, забезпеченими відокремленими активами) (реєстраційний №2785), подані народним депутатом М. Довбенко.
Основною метою першого документа є:
- запровадження фінансового механізму випуску забезпечених відокремленими активами боргових цінних паперів (забезпечених облігацій);
- захист інвесторів через відокремлення та незалежне управління активами, що знаходяться в складі забезпечувального покриття;
- диверсифікація інструментів залучення ресурсів;
- управління активами в інтересах кредиторів ліквідованих банків.
Другим законопроектом регламентується ефективний процес оподаткування операцій, пов’язаних із запровадженням фінансового механізму випуску забезпечених відокремленими активами боргових цінних паперів (забезпечених облігацій).
*****
Нацкомфінпослуг оприлюднила проект розпорядження щодо нагляду
на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами
Нацкомфінпослуг оприлюднила проект розпорядження «Про затвердження Положення про порядок нагляду на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами, переважна діяльність у яких здійснюється фінансовими установами, нагляд за якими здійснює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг».
Регуляторний акт розроблено з метою визначення небанківських фінансових груп в Україні та забезпечення здійснення нагляду за ними на консолідованій основі.
Документ, зокрема, визначає:
- порядок надання інформації про створення небанківської фінансової групи;
- порядки визнання Нацкомфінпослуг небанківської фінансової групи на підставі відомостей, поданих відповідальною особою, та на підставі інформації, отриманої під час здійснення нагляду за діяльністю на ринках фінансових послуг;
- особливості визначення підгруп небанківської фінансової групи;
- порядок визначення небанківською фінансовою групою відповідальної особи, зокрема вимоги до такої особи;
- порядок погодження Нацкомфінпослуг відповідальної особи;
- процедуру заміни відповідальної особи;
- вимоги щодо подання інформації до Нацкомфінпослуг у разі зміни структури власності небанківської фінансової групи та видів діяльності її учасників;
- порядок припинення визнання Нацкомфінпослуг небанківської фінансової групи;
- вимоги до регулятивного капіталу небанківської фінансової групи, які включають порядок розрахунку регулятивного капіталу небанківської фінансової групи, порядок розрахунку необхідного розміру регулятивного капіталу небанківської фінансової групи, вимоги до достатності регулятивного капіталу небанківської фінансової групи;
- вимоги щодо складання та подання звітності небанківською фінансовою групою.
Крім того, проектом встановлюються форми, згідно з якими контролер та/або відповідальна особа небанківської фінансової групи подає інформацію та звітність, передбачену цим документом.
*****
Загальний обсяг торгів на біржовому ринку цінних паперів України
у квітні 2015 року склав 30,55 млрд. грн.
За інформацією НКЦПФР, загальний обсяг торгів на організованому фондовому ринку України у квітні поточного року склав 30,55 млрд. грн., що виявилося у 1,44 раза більше показника квітня 2014 року (21,1 млрд. грн.).
Серед фінансових інструментів лідерами за обсягами торгів у квітні стали облігації внутрішньої державної позики. З ними було укладено угод на загальну суму 27,2 млрд. грн. Обсяг угод з корпоративними облігаціями становив 1,2 млрд. грн., з деривативами - 1,03 млрд. грн., з акціями - 0,57 млрд. грн., з інвестиційними сертифікатами - 0,51 млрд. грн., з опціонними сертифікатами - 38,97 млн. грн., з муніципальними облігаціями - 3,98 млн. грн.
*****
У квітні 2015 року на ФБ «Перспектива» було укладено
7,6 тис. договорів на суму 24,11 млрд. грн.
У квітні 2015 року на ФБ «Перспектива» було укладено 7,6 тис. договорів на суму 24,11 млрд. грн. При цьому обсяг торгів ОВДП становив 22,97 млрд. грн., інвестиційними сертифікатами - 0,46 млрд. грн., деривативами - 0,36 млрд. грн., корпоративними облігаціями - 0,25 млрд. грн., опціонними сертифікатами - 38,68 млн. грн., акціями - 25,2 млн. грн., муніципальними облігаціями - 3,98 млн. грн.
За станом на кінець квітня 2015 року кількість цінних паперів та інших фінансових інструментів у Біржовому списку ФБ «Перспектива» дорівнювала 610. З них, 222 цінних папери перебувало у першому рівні лістингу, 60 - у другому рівні лістингу та 328 - у списку позалістингових цінних паперів. При цьому структура біржового списку Біржі була такою: 209 акцій; 222 ОВДП; 35 інвестиційних сертифікатів; 111 корпоративних облігацій; 3 муніципальні облігації; 2 іпотечні облігації; 8 опціонних сертифікатів; 19 ф’ючерсних контрактів; 1 депозитний сертифікат НБУ.
*****
У квітні 2015 року Індекс ПФТС знизився на 10,31%
У квітні 2015 року загальна кількість угод на Фондовій Біржі ПФТС становила 3,31 тис., а їх обсяг - 3,9 млрд. грн. Обсяг угод з ОВДП склав 3,42 млрд. грн., з корпоративними облігаціями - 0,42 млрд. грн., з акціями - 46,35 млн. грн., з цінними паперами ІСІ - 6,23 млн. грн.
Індекс ПФТС протягом квітня знизився на 10,31% з 413,84 до 371,15 пункту, а з початку року - на 4,07% з 386,92 до 371,15 пункту.
За станом на кінець квітня 2015 року у Біржовому списку ПФТС перебувало 1 560 цінних паперів, з них, 791 акція, 297 корпоративних облігацій, 267 ОВДП, 170 цінних паперів ІСІ, 5 муніципальних облігацій, 27 депозитних сертифікатів НБУ та 3 ОЗДП. До першого рівня лістингу було включено 267 цінних паперів, до другого - 195, а до списку позалістингових цінних паперів - 1 098.
*****
Індекс українських акцій у квітні 2015 року зріс на 5,36%
Згідно з даними «Української біржі» у квітні 2015 року на ній було укладено 30,03 тис. угод на загальну суму 0,72 млрд. грн. При цьому обсяг угод з цінними паперами становив 0,42 млрд. грн., а їхня кількість - 20,6 тис. В свою чергу, на строковому ринку «Української біржі» у квітні зафіксовано 9,43 тис. угод на загальну суму 0,3 млрд. грн.
Індекс українських акцій протягом місяця зріс на 5,36% з 1 022,82 до 1 077,6 пункту, а з початку року - на 4,29% з 1 033,3 до 1 077,6 пункту.
*****
ІА Cbonds оприлюднило ренкінги торговців цінними паперами - операторів ринку
ОВДП за підсумками І кварталу 2015 року
Інформаційне агентство Cbonds оприлюднило ренкінги торговців цінними паперами - операторів ринку облігацій внутрішньої державної позики України за підсумками І кварталу 2015 року.
До ренкінгів було включено тридцять провідних торговців ОВДП на біржовому та позабіржовому ринку цінних паперів, на частку яких припадає 99,85% від загального обсягу угод та 99,22% від їх загальної кількості.
Першу сходинку ренкінгу торговців за обсягом угод з ОВДП на біржовому та позабіржовому ринках у звітному періоді посів «Ощадбанк» з ринковою часткою 23,54%, другу - компанія ICU (21,98%), третю - «Укргазбанк» (10,29%), четверту - «Сбербанк Росії» (7,89%), п’яту - «Фідобанк» (6,43%).
Лідером ренкінгу за кількістю угод, укладених на біржовому та позабіржовому ринках, виявилася компанія ICU. У І кварталі 2015 року її ринкова частка склала 20,65%. «Сбербанк Росії» з ринковою часткою 16,13% посів другу сходинку, третя належала «Фідобанку» (10,08%), четверта - ПУМБ (9,81%), п’ята - «ОТП Банку» (6,03%).
Ренкінг торговців за обсягами угод з ОВДП на біржовому ринку у січні-березні очолила компанія ICU, де її частка становила 24,08%. В свою чергу, першу сходинку ренкінгу за обсягами угод з ОВДП на позабіржовому ринку посів «Ощадбанк» з ринковою часткою 35,44%.
Лідером ренкінгу торговців за кількістю угод з ОВДП на біржовому ринку була компанія ICU з ринковою часткою 21,6%, а ренкінгу торговців за кількістю угод з ОВДП на позабіржовому ринку - «Фідобанк» (25,27%).
*****
За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 6,91 пункту,
а Індекс українських акцій - на 8,78 пункту
Обсяг торгів, грн. | Індекс ПФТС |
88 171 725,94 | 364,24 |
Обсяг торгів, грн. | Індекс українських акцій |
19 792 184 | 1 068,82 |
*****
Індекс споживчих цін в Україні у квітні 2015 року дорівнював 114%,
а у січні-квітні - 137,1%
Згідно з повідомленням Державної служби статистики у квітні 2015 року Індекс споживчих цін в Україні дорівнював 114% (з початку року - 137,1%). Індекс цін виробників промислової продукції становив 104% (з початку року - 123,2%). При цьому у добувній промисловості та розробленні кар’єрів у квітні ціни зросли на 11,5% (з початку року - на 33%), у переробній промисловості - на 1,3% (з початку року - на 22,9%), а у постачанні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря - на 7,9% (з початку року - на 19,6%).
Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією
Всього компаній-членів | 284 | на 25.11.24 |
Кількість КУА | 278 | на 25.11.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 25.11.24 |
Кількість ІСІ | 1819 | на 25.11.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 25.11.24 |
Кількість СК* | 1 | на 30.09.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 660 220 | на 30.09.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 087 | на 30.09.24 |