Новини УАІБ
УАІБ: Аналітичний огляд діяльності публічних ІСІ в Україні
(відкриті, інтервальні, закриті фонди) за листопад 2014 року
За підсумками листопада індекс Української Біржі знизився на 12,80%, а індекс ПФТС - на -12,62%. Таке падіння (найбільше з початку року) було обумовлене непрофесійними діями нового керівництва НБУ стосовно курсу валют.
Стрімке падіння національної валюти негативно позначилося на котируваннях українських емітентів, тож зниження доходності публічних ІСІ також було найбільшим з початку року. Найбільших втрат зазнали фонди ризикових інвестицій, на відміну від яких фонди, що орієнтовані на інструменти з фіксованою доходністю, завершили листопад у значному плюсі.
За рівнем доходності «з початку року» сектори публічних ІСІ розподілилися наступним чином: на першому місці – закриті фонди (+36,35%), на другому – відкриті (+12,65%), інтервальні ІСІ – на третьому (+4,68%).
Відкриті фонди
За даними УАІБ, ВЧА 26 відкритих ІСІ станом на 28.11.2014 р. становила 59,84 млн. грн. Відповідно до наданих на кінець попереднього місяця даних, загальне зменшення чистих активів становило -1660,24 тис. грн. (-2,88%). Чистий відтік коштів у секторі становив -322,04 тис. грн. через незначні (у порівнянні до попереднього місяця) виплати інвесторам.
За підсумками місяця лише вісім фондів зафіксували позитивну зміну ВЧА, решта ж фондів зазнали втрат. У листопаді діапазон доходності інвестфондів коливався від +8,99% до -13,99%.
За результатами листопада лідерами залучення капіталу у секторі відкритих ІСІ стали:
«УНІВЕР.УА/Ярослав Мудрий: Фонд Акцiй» (-90,93 тис. грн. (-8,36%)) – попри негативну переоцінку портфеля, завдяки додатковому розміщенню цінних паперів (+6,55% в обігу), отримав 67,64 тис. грн. чистого притоку капіталу;
«Аргентум» (-249,80 тис. грн. (-12,91%)) – так само за рахунок додаткового розміщення 241 ЦП отримав 8,46 тис. грн. чистого притоку.
Жоден інший фонд не отримав ні копійки притоку чистого капіталу через відсутність залучення коштів інвесторів.
Найбільші виплати інвесторам у листопаді зробили такі фонди:
«УНIВЕР.УА/Тарас Шевченко: Фонд Заощаджень» (+80,84 тис. грн. (+3,79%) – найбільший чистий відтік за місяць у розмірі 109,10 тис. грн. пов'язаний з бажанням інвесторів зафіксувати дохід (-4,60% в обігу);
«КІНТО-Класичний» (-656,81 тис. грн. (-3,12%) – чистий відтік становив 60,76 тис. грн. також через значні виплати інвесторам, які пред’явили до погашення 157 шт. сертифікатів;
«КІНТО-Еквіті» (-444,90 тис. грн. (-11,06%) – отримав чистий відтік капіталу у розмірі 52,92 тис. грн. через негативну переоцінку портфеля та незначні виплати інвесторам.
Список основних гравців сектору у листопаді зазнав незначних змін. Перше місце серед відкритих ІСІ за часткою ринку зайняв фонд «КІНТО-Класичний» (34,12% сукупної ВЧА (20,42 млн. грн.)), другу сходинку – фонд «Софіївський» (6,45% (3,86 млн. грн.)), третім став фонд «ОТП Класичний» (6,34% (3,79 млн. грн.)). Четверте місце посів фонд «КІНТО-Еквіті» (5,98% (3,58 млн. грн.), на почесному п’ятому - розмістився «Преміум-фонд Індексний» (5,66% (3,38 млн. грн.)).
Серед лідерів за доходністю відзначилися фонди: «УНIВЕР.УА/Тарас Шевченко: Фонд Заощаджень» (+8,99%), «УНIВЕР.УА/Михайло Грушевський: Фонд Державних Паперiв» (+6,76%) та «Альтус-Депозит» (+4,13%).
Найгірші показники за доходністю у листопаді продемонстрували фонди «УНІВЕР.УА/Ярослав Мудрий: Фонд Акцiй» (-13,99%), «Аргентум» (-13,33%) та «Надбання» (-11,81%).
Інтервальні фонди
У листопаді до огляду включено 7 інтервальних ІСІ, чисті активи яких, за даними УАІБ, дорівнювали 18,54 млн. грн. У порівнянні з показниками цього сектору на кінець попереднього місяця, сукупна ВЧА зменшилася на 1103,66 тис. грн. (-5,95%).
Найбільші виплати інвесторам у листопаді зробили такі фонди:
«Аурум» (-312,09 тис. грн. (-13,47%)) – інвестори пред’явили до погашення 916 ЦП, що призвело до відтоку чистого капіталу у розмірі -32,22 тис. грн.;
«УНІВЕР.УА/Отаман: Фонд Перспективних Акцій» (-32,23 тис. грн. (-3,93%)) – чистий відтік становив 0,87 тис. грн. через незначні виплати інвесторам.
Решта фондів зафіксувала зниження вартості чистих активів через негативну переоцінку інвестиційних портфелів.
Діапазон доходності інтервальних фондів у листопаді коливався в межах від -3,82% до -12,08%.
Найгірші показники за доходністю у листопаді продемонстрували фонди «Аурум» (-12,08%), «ТАСК Український Капітал» (-7,82%) та «Платинум» (-5,79%).
Закриті фонди
Вартість чистих активів 5 закритих ІСІ, які включено до огляду, на кінець місяця склала 20,98 млн. грн. Відповідно до наданих показників, сукупна ВЧА цих фондів зменшилася на 596,99 тис. грн. (-7,43%).
За результатами листопада лідером залучення капіталу став фонд «Індекс Української Біржі» (-573,59 тис. грн. (-10,95%)) – попри негативну переоцінку портфеля, завдяки додатковому розміщенню цінних паперів (+3,23% в обігу), отримав 149,72 тис. грн. чистого притоку капіталу.
Найбільші виплати інвесторам у листопаді зробив фонд «УНІВЕР.УА/Скiф: Фонд Нерухомостi» (+44,69 тис. грн. (+2,83%)) – через пред’явлення інвесторами до погашення 2 акцій фонд отримав 3,19 тис. грн. чистого відтоку.
Діапазон доходності закритих фондів у листопаді коливався в інтервалі від +3,03% до -13,74%.
Єдиним фондом з позитивною доходністю став фонд «УНІВЕР.УА/Скiф: Фонд Нерухомостi» (+3,03%).
Найгірший показник у листопаді зафіксував фонд «ТАСК Універсал» (-13,74%).
*****
На міжнародній конференції обговорили перспективи впровадження
накопичувальної пенсійної системи в Україні
Минулого тижня у Києві відбулася міжнародна наукова конференція на тему: «Ефективне впровадження накопичувального пенсійного забезпечення як інструмент державної антикризової політики та державно-приватне партнерство у цій сфері». Її організаторами виступили Українська асоціація адміністраторів пенсійних фондів, представництво Польської академії наук в Україні та Інститут демографії та соціальних досліджень ім. М.В. Птухи НАН України.
Учасники конференції обговорили передумови та ризики впровадження накопичувальної пенсійної системи, законодавче забезпечення пенсійної реформи в Україні, досвід Польщі у реформуванні пенсійного забезпечення, світові тенденції та українські особливості формування накопичувальної складової пенсійної системи.
Як зазначив у своєму виступі на конференції Головуючий Ради УАІБ Дмитро Леонов, в Україні бракує політичної волі щодо впровадження накопичувальної пенсійної системи. Значною перепоною є й велика бюрократична система. Найбільш сприятливим для реформування пенсійної системи, на думку Д.Леонова, був період 2003-2005 рр., коли для цього існували відповідні економічні, демографічні та політичні передумови.
Необхідність реформування пенсійної системи, насамперед, обумовлена серйозними проблеми на солідарному рівні. Зокрема, внаслідок демографічних процесів відбувається звуження бази нарахування пенсійних внесків. Крім того, треба враховувати, що в Україні існують пенсійні платежі при здійсненні операцій з купівлі-продажу валюти, нерухомості, автомобілів тощо, які фактично є прихованими податками. В умовах економічної кризи їх обсяги також значно скорочуються. Все це призводить до того, що реальний дефіцит Пенсійного фонду сягає 40%. Разом із тим, розмір пенсій не зменшується, а лише заморожується.
За прогнозом Д.Леонова, у найближчі десять років не варто розраховувати на бездефіцитність Пенсійного фонду. Іншого виходу ніж зменшення у перспективі виплат із солідарної системи із паралельним запровадженням накопичувальної системи як компенсатора не існує.
Організаційна модель другого рівня пенсійної системи може бути трьох видів – або діятиме виключно державний фонд, або виключно недержавні пенсійні фонди, або запроваджувати змішану модель. При цьому у вітчизняному законодавстві вже містяться усі необхідні норми для запуску саме змішаної моделі. Згідно з нею, спочатку в рамках накопичувальної пенсійної системи діятиме державний фонд, створений на базі Пенсійного фонду, а через два роки громадяни за бажанням зможуть перевести свої накопичення в недержавний пенсійний фонд. Проте, на думку Д. Леонова цю відстрочку права переведення внесків треба виключити та надати право громадянам одразу вибирати НПФ для переведення обов’язкових пенсійних внесків.
Також Дмитро Леонов вказав на доцільність мінімізації інвестиційної діяльності державного накопичувального фонду шляхом надання йому права вкладати пенсійні активи лише на депозитні рахунки системоутворюючих державних банків та у спеціальні пенсійні державні облігації. Це дозволить виключити залучення компаній з управління активами на сумнівних тендерних умовах та звільнить фонд від витрат на управління активами, які фактично були б невиправданим вилученням коштів майбутніх пенсіонерів.
Крім того, на його думку, не варто обмежувати вік громадян, що сплачуватимуть внески до накопичувальної пенсійної системи. При цьому її літнім учасникам, що мають невеликі накопичення, доцільно виплачувати одноразову виплату при виході на пенсію.
За підсумками обговорення учасники конференції сформулювали рекомендації щодо запровадження накопичувальної пенсійної системи, які будуть включені до відкритого листа Президенту України, Кабінету Міністрів, Верховній Раді, Міністерству соціальної політики, Національному банку, НКЦПФР та Нацкомфінпослуг.
*****
Експерти з корпоративного управління проаналізували можливі шляхи
вдосконалення моделі управління акціонерними товариствами
Центр комерційного права спільно з Професійною асоціацією корпоративного управління провели круглий стіл на тему «Наглядова рада або рада директорів: що обираємо?». У ньому взяли участь представники органів державної влади, судді, юристи, науковці та фахівців з корпоративного управління.
Основним завданням круглого столу було з'ясувати - чи є існуюча модель корпоративного управління оптимальною для України з огляду на вітчизняну практику та світові тенденції формування рад директорів акціонерних товариств.
За словами директора Центру комерційного права Валентини Данішевської, рішення, які приймаються державними органами, мають бути виваженими, а регулювання прозорим. При цьому важливим інструментом є попередній аналіз регуляторного впливу таких рішень. В Україні цей інструмент застосовується суто формально, адже перед прийняттям правових актів не відбувається реальних досліджень. Необхідно, щоб цей аналіз був реальним і у ньому брали участь усі зацікавлені сторони – урядовці, суб’єкти, на яких розповсюджуватиметься дія регуляторного акта, представники громадськості.
Задля започаткування такої традиції Центром комерційного права спільно з Професійною асоціацією корпоративного управління був здійснений пілотний проект щодо аналізу регуляторного впливу запровадження альтернативних моделей формування та взаємодії органів акціонерного товариства, результати якого представили на круглому столі. Після його обговорення планується розпочати підготовку відповідного законопроекту.
Згідно з інформацією, наведеною, головою правління ПАКУ Олександром Окунєвим, під час формування корпоративного законодавства України була запроваджена так звана дворівнева або «німецька» модель управління АТ, що передбачає створення наглядової ради та правління, які не можуть перетинатися в частині персонального складу.
У той самий час законодавство більшості країн світу передбачає так звану однорівневу або «англо-саксонську модель», згідно з якою в АТ створюється лише рада директорів, до складу якої входять як виконавчі, так і не виконавчі директори.
Вітчизняна практика свідчить про певні проблеми в управлінні акціонерними товариствами. Зокрема, на багатьох з них відсутнє розуміння ролі та завдань наглядової ради. Реальне обговорення рішень на засіданнях таких рад підмінюється їх формальним юридичним оформленням. Замість справжніх професійних незалежних директорів у наглядових радах часто беруть участь представники конкретних акціонерів із чіткими завданнями щодо голосування з тих чи інших питань.
Деякі позитивні тенденції спостерігаються у сфері діяльності банків-акціонерних товариств. Так, банківським законодавством передбачено включення до наглядових рад банків незалежних директорів. Крім того, вже з’являється практика спільного обговорення питань діяльності АТ їх правлінням та наглядовою радою і вироблення спільних рішень.
На думку О. Окунєва, подальший розвиток корпоративного управління в Україні може відбуватися як шляхом запровадження однорівневої моделі управління АТ, так і шляхом паралельного існування однорівневої та дворівневої моделей. Також на рівні законодавства можна дозволити акціонерним товариствам приймати певні рішення спільно правлінням та наглядовою радою, або передбачити можливість включення представників правління до складу комітетів наглядової ради.
На думку директора департаменту аналізу, стратегії та розвитку законодавства НКЦПФР Максима Лібанова, запропонований аналіз регуляторного впливу досить корисний. Треба враховувати, що існуюча система корпоративного управління в Україні є наслідком обраної моделі приватизації. Вона призвела до того, що акціонерами стала значна частина громадян країни, які практично не розуміють своїх прав та не впливають на процеси управління АТ. Останнім часом внаслідок процесів концентрації власності їхня кількість зменшилася до 9 млн., однак «свідомими» акціонерами є лише 0,5 млн. з них. Поряд із цим, на багатьох АТ з’явилися акціонери з великими контрольними пакетами.
З врахуванням того, що Україна рухається до ЄС, доцільно вдосконалювати законодавство в частині управління акціонерними товариствами, що сприятиме залученню ними інвестиційних ресурсів. Відповідні заходи передбачені новою Програмою розвитку фондового ринку, яку розробила Комісія.
*****
У Верховній Раді зареєстровано законопроект «Про внесення змін до статті 41 Закону України
«Про акціонерні товариства» (щодо кворуму загальних зборів акціонерних товариств
з мажоритарними корпоративними правами держави)
Група народних депутатів подала на розгляд Парламенту проект закону «Про внесення змін до статті 41 Закону України «Про акціонерні товариства» (щодо кворуму загальних зборів акціонерних товариств з мажоритарними корпоративними правами держави) (реєстраційний №1310). Документом, зокрема, передбачається, що загальні збори акціонерного товариства, у статутному капіталі якого є корпоративні права держави і в якому держава є власником 50 і більше відсотків простих акцій товариства, мають кворум за умови реєстрації для участі у них акціонерів, які сукупно є власниками більше ніж 50 відсотків акцій, які беруть участь у голосуванні.
*****
До Парламенту подано проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»
(щодо збільшення привабливості інвестиційної діяльності та поліпшення стану платіжного балансу України)
У Верховній Раді під №1365 зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо збільшення привабливості інвестиційної діяльності та поліпшення стану платіжного балансу України), розроблений народними депутатами А. Шкурм та О. Рябчиним. Ним пропонується врегулювати на законодавчому рівні механізм переведення інвесторами своїх зобов’язань в акції, частку в статутному капіталі, пай чи інші корпоративні права товариства.
*****
НКЦПФР інформує про проміжні результати роботи
щодо приведення діяльності АТ до норм законодавства
НКЦПФР повідомляє про підсумки своєї роботи щодо приведення діяльності емітентів у відповідність до закону «Про акціонерні товариства». Зокрема, це стосується тих товариств, які не подавали річну звітність до регулятора протягом останніх років, не провели дематеріалізацію своїх цінних паперів і не внесли необхідні зміни до статуту, інформує прес-служба Комісії.
За словами директора Департаменту корпоративного управління та корпоративних фінансів НКЦПФР Алли Папаіки, досить тривалий час Комісія проводить активну роботу з АТ, які не привели свою діяльність у відповідність до чинного законодавства з метою не лише забезпечення дотримання норм закону, а й захисту прав інвесторів.
За станом на початок листопада 2014 року в Державному реєстрі випусків цінних паперів обліковувалося 12 848 акціонерних товариств із діючими випусками акцій, серед яких 5 910 ЗАТ та ВАТ. Так, наразі Комісією зупинено внесення змін до системи депозитарного обліку 3 965 емітентів ВАТ та ЗАТ. Ця робота регулятора направлена на ефективний розвиток фондового ринку, і в Комісії сподіваються, що порушники незабаром виконають всі необхідні норми та зможуть повноцінно продовжувати свою діяльність.
Зазначимо, що серед загальної чисельності нині діючих відкритих, закритих, публічних та приватних акціонерних товариств 7 902 емітента зареєстровані у бездокументарній формі існування та 4 946 у документарній. При цьому відповідно до законодавства, акціонерні товариства мали здійснити дематеріалізацію до 12.10.2013 р.
*****
Комісія урегульовує діяльність торговців цінними паперами,
КУА і КІФ у зоні проведення антитерористичної операції
НКЦПФР схвалила проект рішення «Щодо запобігання порушень прав інвесторів та вжиття заходів з уникнення ризиків при провадженні професійної діяльності на території проведення антитерористичної операції», інформує прес-служба регулятора.
Як зазначила директор Департаменту регулювання діяльності торговців цінними паперами та фондових бірж НКЦПФР Ірина Устенко, Комісія провела дослідження законодавства України щодо заходів для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення АТО (антитерористичної операції) у Донецькій та Луганській областях. За результатами такого дослідження регулятор розробив документ, який урегульовує норми здійснення діяльності торговцями цінними паперами, КУА (компаніями з управління активами), КІФ (корпоративними інвестиційними фондами) та координує роботу як самої Комісії, так і інших профучасників фондового ринку у частині співпраці з ліцензіатами з зони АТО.
Зокрема, документ передбачає створення регулятором відкритого та доступного для ознайомлення усіма зацікавленими особами електронного Переліку учасників фондового ринку із зони АТО, на яких поширюватиметься дія цього рішення у разі його схвалення і набрання чинності. Передбачено, що такий перелік Комісія після прийняття відповідного рішення має опублікувати на власному офіційному сайті та в офіційних друкованих виданнях. При цьому торговцям цінними паперами та КУА, які не змінили свого місцезнаходження із зони АТО на підконтрольну українській владі територію, заборонятиметься вчиняти будь-які правочини щодо цінних паперів та інших фінансових інструментів до тих пір, поки вони не змінять своєї реєстрації та не нададуть Комісії відповідні документи, які це засвідчать. При цьому КІФ, які провадять свою діяльність на території проведення АТО, забороняється вчиняти будь-які правочини, крім тих, що пов’язані зі зміною місцезнаходження.
Торговцям цінними паперами з території поза межами зони АТО, АР Крим і м. Севастополя, а також фондовим біржам, Розрахунковому центру і депозитарним установам пропонується заборонити провадити діяльність за участі профучасників з підготовленого комісією Переліку.
*****
В Україні має запрацювати трьохрівнева пенсійна система
Як зазначив Міністр соціальної політики Павло Розенко, одним із важливих розділів Програми діяльності уряду є реформування соціальної політики в цілому, й пенсійного забезпечення, зокрема, інформує прес-служба Мінсоцполітики. За його словами, ті норми, які діють зараз щодо трьохрівневої моделі пенсійного страхування, все таки, повинні починати працювати. Йдеться і про створення умов для запровадження другого рівня накопичувальної системи, і, про розвиток та підтримку недержавного пенсійного страхування.
Павло Розенко наголосив, що зараз необхідно спрямовувати молодь на те, що солідарна система в майбутньому буде забезпечувати приблизно єдиний рівень нарахування пенсії. Все інше обраховуватиметься в умовах накопичувальної системи та недержавного пенсійного страхування.
У 2015 році планується розробити нову редакцію закону «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», де будуть враховані всі зазначені норми.
*****
За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 19,25 пункту,
а Індекс українських акцій - на 55,17 пункту
Обсяг торгів, грн. | Індекс ПФТС |
161 888 499,14 | 368,6 |
Обсяг торгів, грн. | Індекс українських акцій |
20 662 155 | 934,86 |
*****
У листопаді 2014 року обсяг грошової маси в Україні
збільшився на 1,3%, а монетарної бази - зменшився на 1,2%
Згідно з даними Національного банку, у листопаді порівняно з попереднім місяцем обсяг депозитів у національній валюті зменшився на 1,4% (з початку року - на 14,1%) до 362,9 млрд. грн. Залишки на депозитних рахунках юридичних осіб зменшилися протягом місяця на 1,2% (з початку року - на 4,9%) до 160,5 млрд. грн., фізичних осіб - на 1,5% (з початку року - на 20,2%) до 202,5 млрд. грн.
Обсяг депозитів в іноземній валюті за місяць зменшився на 8,6% (з початку року - на 29,6%) до $21,7 млрд. (у доларовому еквіваленті), у тому числі юридичних осіб - на 17,5% (з початку року - на 4,8%) до $7,4 млрд. , фізичних осіб - на 3,2% (з початку року - на 38,0%) до $14,2 млрд.
У листопаді зафіксовано зменшення залишків за кредитами, наданими в національній валюті, на 1,3% (з початку року - на 9,5%) до 540,3 млрд. грн. Це відбулося за рахунок зменшення залишків за кредитами, наданими як юридичним особам - на 1,1% (з початку року - на 9,3%) до 430,9 млрд. грн., так і фізичним особам - на 2,2% (з початку року - на 10,2%) до 109,4 млрд. грн.
Залишки за кредитами в іноземній валюті скоротилися за місяць на 4,9% (з початку року - на 17,9%) до $31,6 млрд. (у доларовому еквіваленті), у тому числі юридичних осіб - на 5,1% (з початку року - на 16,8%) до $25,1 млрд., фізичних осіб - на 4% (з початку року - на 21,6%) до $6,5 млрд.
У листопаді обсяг готівки поза банками зріс на 0,3% (з початку року - на 18,8%) до 282,4 млрд. грн. Обсяг грошової маси за місяць збільшився на 1,3% (з початку року - на 6,9%) до 971,8 млрд. грн. Монетарна база за цей період скоротилася на 1,2% (з початку року зросла на 6,9%) до 328,4 млрд. грн.
Обсяг коррахунків банків у Національному банку у листопаді зменшився на 9% (з початку року - на 23,9%) до 25,1 млрд. грн. Обсяг обов’язкових резервів, що підлягав формуванню згідно з встановленими нормативами, становив у листопаді 38 млрд. грн., із них на окремому рахунку в Національному банку знаходилося 0,3 млрд. грн.
Обсяг рефінансування банків Національним банком у листопаді становив 27,2 млрд. грн. (із них кредит овернайт - 23,3 млрд. грн., кредити, надані на тендерах з підтримання ліквідності банків, - 3,9 млрд. грн.). Загальний обсяг рефінансування, наданого з початку року, дорівнював 179,3 млрд. грн.
Середньозважена процентна ставка за операціями з підтримання ліквідності банків у листопаді становила 17,82% (у тому числі за кредитами овернайт - 17,5%, кредитами, наданими на тендерах з підтримання ліквідності банків, - 19,76%). За січень-листопад 2014 року середньозважена ставка за операціями з підтримання ліквідності банків становила 15% річних.
Водночас протягом місяця НБУ набув у власність державні облігації України, номінальна вартість яких становить 8 млрд. грн. (з початку року - 147,35 млрд. грн. та $5 млн. ). Продаж цінних паперів України зі свого портфеля Національний банк в поточному році не проводив.
У 2014 році НБУ здійснював операції з купівлі та продажу державних облігацій України через механізм двостороннього котирування. Номінальна вартість придбаних цінних паперів становить 1,03 млрд. грн., проданих - 1 млрд. грн. Операції з купівлі/продажу державних облігацій України через механізм двостороннього котирування у листопаді не проводилися.
З метою абсорбування ліквідності Національний банк проводив операції з мобілізації коштів - їх обсяг у листопаді становив 133 млрд. грн. (з початку року - 1 317,2 млрд. грн.). Переважна більшість цих операцій були операціями овернайт. Середньозважена процентна ставка за операціями з мобілізації коштів у листопаді становила 8,18% річних (з початку року - 5,36%).
Вартість ресурсів для юридичних та фізичних осіб протягом листопада порівняно з жовтнем зменшилася за наданими кредитами в іноземній валюті - з 8,33% до 7,94% та за залученими депозитами в національній валюті - з 10,64% до 10,45%. Натомість за наданими кредитами в національній валюті вона зросла з 16,13% до 16,65%, а за залученими депозитами в іноземній валюті - з 6,54% до 6,92%. Середньозважена ставка за кредитами, наданими в національній валюті на міжбанківському кредитному ринку, збільшилася з 14,43% до 16,5% річних.
*****
Падіння ВВП України у ІІІ кварталі 2014 року склало 5,3%
За інформацією Державної служби статистики, номінальний валовий внутрішній продукт України за III квартал 2014 року становив 428 163 млн. грн.
Реальний ВВП за ІII квартал поточного року порівняно з ІII кварталом минулого року (у постійних цінах 2010 року) склав 94,7%, а порівняно з ІI кварталом 2014 року, з урахуванням сезонного фактору, - 97,7%
Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією
Всього компаній-членів | 284 | на 25.11.24 |
Кількість КУА | 278 | на 25.11.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 25.11.24 |
Кількість ІСІ | 1819 | на 25.11.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 25.11.24 |
Кількість СК* | 1 | на 30.09.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 660 220 | на 30.09.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 087 | на 30.09.24 |