Новини УАІБ
Відбулося засідання Ради УАІБ
25 вересня 2014 року відбулося чергове засідання Ради УАІБ, в якому взяв участь член НКЦПФР Михайло Назарчук.
Учасники засідання обговорили проблемні питання поточних змін законодавчого регулювання діяльності на фондовому ринку. Головуючий Ради Дмитро Леонов проінформував присутніх про небезпеки для бізнесу, які несе проект змін до Податкового кодексу, поданий Урядом до Верховної Ради України (№5079), а також про проведену Дирекцією роботу з метою блокування норм, які можуть знищити інститути спільного інвестування. Члени Ради обговорили можливі додаткові шляхи захисту інтересів інвесторів ІСІ та компаній з управління активами.
Рада також обговорила підготовлений НКЦПФР проект Програми розвитку фондового ринку на 2015-2017 рр. та доручила Дирекції зібрати пропозиції від КУА щодо цього документа і подати до Комісії зведені пропозиції УАІБ до 10 жовтня 2014 року.
Наступне засідання Ради УАІБ відбудеться 16 жовтня 2014 року.
*****
За станом на початок вересня 2014 року кількість зареєстрованих інвестиційних фондів в Україні
дорівнювала 2 044, з них 375 КІФ та 1 669 ПІФ
Згідно з даними НКЦПФР, у січні-серпні поточного року загальний обсяг інвестицій, залучених у вітчизняну економіку через інструменти ринку цінних паперів, склав 60,04 млрд. грн. або на 21,38 млрд. грн. менше показника аналогічного періоду минулого року.
За вісім місяців 2014 року Комісія зареєструвала 97 випуск акцій загальним обсягом 9,48 млрд. грн. У порівнянні із січнем-серпнем минулого року цей обсяг зменшився на 22,92 млрд. грн.
Значні за обсягом випуски акції, які суттєво вплинули на загальну структуру зареєстрованих емісій протягом зазначеного періоду, було здійснено такими банківськими установами з метою збільшення статутного капіталу, як ПАТ «Дельта Банк», «Укрсоцбанк», «Український інноваційний банк», «Банк Національний кредит», «Банк Кредит Дніпро», ПАТ «Банк Альянс», «БМ Банк», «Платинум Банк», «Піреус Банк МКБ», «Діамантбанк», «ПриватБанк», «Фінансова ініціатива» та «Державний експортно-імпортний банк України».
Разом із тим, обсяг випусків корпоративних облігацій у січні-серпні поточного року у порівнянні із січнем-серпнем минулого року збільшився на 376,81 млн. грн. та склав 23,8 млрд. грн. При цьому кількість зареєстрованих випусків цих цінних паперів дорівнювала 116.
Також у звітному періоді Комісія зареєструвала три випуски сертифікатів фондів операцій з нерухомістю на загальну суму 53 млн. грн. та 8 випусків опціонів на суму 101 тис. грн. Однак, НКЦПФР не було зареєстровано жодного випуску муніципальних облігацій.
Обсяг випусків інвестиційних сертифікатів пайових інвестиційних фондів, зареєстрованих НКЦПФР за січень-серпень поточного року, зменшився у порівнянні із аналогічним періодом 2013 року на 473,8 млн. грн. та дорівнював 22,15 млрд. грн. Обсяг випусків акцій корпоративних інвестиційних фондів збільшився на 1,64 млрд. грн. та становив 4,61 млрд. грн.
За станом на початок вересня 2014 року кількість зареєстрованих корпоративних та пайових інвестиційних фондів в Україні дорівнювала 2 044, з них 375 КІФ та 1 669 ПІФ.
На біржовому ринку цінних паперів у січні-серпні 2014 року було укладено угод на загальну суму 379,33 млрд. грн. або на 25,91% більше ніж за січень-серпень 2013 року.
Обсяг виконаних біржових контрактів з цінними паперами на організаторах торгівлі на первинному ринку становив 3,59% від загального обсягу, а на вторинному ринку - 96,41%
У звітному періоді обсяг торгів облігаціями внутрішньої державної позики становив 336,76 млрд. грн., корпоративними облігаціями - 21,87 млрд. грн., акціями - 11,12 млрд. грн., деривативами - 6,38 млрд. грн., інвестиційними сертифікатами - 2,15 млрд. грн., ощадними сертифікатами - 1 млрд. грн., опціонними сертифікатами - 45,84 млн. грн., муніципальними облігаціями - 41,54 млн. грн., іпотечними облігаціями - 10,52 млн. грн.
Загальний обсяг торгів на ФБ «Перспектива» у січні-серпні поточного року склав 303,43 млрд. грн., на ФБ ПФТС - 61,14 млрд. грн., а на «Українській біржі» - 5,49 млрд. грн.
Обсяги торгів на інших біржах були такими: КМФБ - 4,95 млрд. грн.; ПФБ - 3,64 млрд. грн.; УФБ - 336,75 млн. грн.; СЄФБ - 222,32 млн. грн.; УМФБ - 95,73 млн. грн.; ФБ «ІННЕКС» - 20,31 млн. грн.; УМВБ - 0,24 млн. грн.
*****
НКЦПФР інформує про попередні результати
дематеріалізації на фондовому ринку
НКЦПФР повідомляє, що за станом на початок серпня 2014 року акції 61% акціонерних товариств існують у бездокументарній формі, тоді як за станом на кінець грудня 2013 року цей показник складав 59%.
За словами директора Департаменту корпоративного управління і корпоративних фінансів НКЦПФР Алли Папаіки, в цілому сьогодні в Державному реєстрі випусків цінних паперів обліковується 12 965 акціонерних товариств із діючими випусками акцій. З них у бездокументарній формі акції існують у 3 872 приватних акціонерних товариств, 3 041 публічного акціонерного товариства, 597 закритих акціонерних товариств та 435 відкритих акціонерних товариств. Ці показники є досить вагомими, адже певна кількість акціонерних товариств наразі перебуває у стані ліквідації, а деякі - у стані банкрутства. Крім того, певна частка АТ, на жаль, не можуть прийняти таке рішення у зв’язку з неможливістю проведення загальних зборів акціонерів. Однак, регулятор сподівається, що найближчим часом процедура дематеріалізації буде виконана усіма існуючими акціонерними товариствами відповідно до чинного законодавства ринку цінних паперів.
У повідомленні зазначається, що Комісія докладає багато зусиль для виявлення емітентів, які не забезпечили переведення випусків своїх акцій у бездокументарну форму. При цьому згідно з чинним законодавством, акціонерні товариства мали здійснити дематеріалізацію до квітня 2011 року. Щодо АТ, які не здійснили процедуру переведення акцій у бездокументарну форму існування, Комісія приймає рішення про зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів та до системи депозитарного обліку цінних паперів до моменту усунення порушення зі сторони емітента.
*****
Комісія скасовує рішення про врегулювання провадження
діяльності профучасників у Криму
НКЦПФР прийняла рішення «Про скасування рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 29 липня 2014 року №974 «Про врегулювання питань щодо провадження професійної діяльності на фондовому ринку товариствами, які зареєстровані та розташовані на території Автономної Республіки Крим і міста Севастополя», повідомляє прес-служба Комісії.
Як зазначила директор Департаменту регулювання депозитарної та клірингової діяльності НКЦПФР Ірина Курочкіна, рішення, яке скасовує Комісія, було розроблене зважаючи на закон «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», враховуючи неможливість здійснювати Комісією контроль та нагляд за діяльністю професійних учасників фондового ринку, зареєстрованими та розташованими на території Автономної Республіки Крим і м. Севастополь.
Однак, регулятор фондового ринку отримав відмову в його державній реєстрації. Згідно з висновком Міністерства юстиції, відповідно до частини п’ятої статті 19 Господарського кодексу, незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності суб’єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду забороняються. В той же час, на території України, в тому числі й на тимчасово окупованій, діють Конституція та закони України, при цьому особливості здійснення економічної діяльності на ній визначаються законом. Проте, на цей час, такі особливості законом не встановлені.
*****
Податкова реформа має стимулювати
залучення інвестицій в українську економіку
Минулого тижня відбулося засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності (Інвестиційної ради) при Державній фіскальній службі, повідомляє прес-служба відомства. Члени Інвестиційної ради, у складі якої представлені більш як 50 найбільших міжнародних і вітчизняних компаній-інвесторів, що здійснюють свою діяльність в Україні, фінансових, донорських і неурядових громадських організацій, обговорили Концепцію реформування податкової політики країни.
Як заявив на засіданні голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус, запропонована урядом податкова реформа має стати стимулом для залучення інвестицій в українську економіку та розвитку бізнесу. Україні потрібні радикальні зміни в податковій системі. Якщо їх не зробити сьогодні, українську економіку очікують великі системні проблеми.
За словами керівника ДФС, конструктивні зауваження від представників бізнесу, інвесторів, громадськості є поштовхом до подальшого пошуку оптимальних рішень та вдосконалення запропонованих законодавчих змін. Саме тому всі зауваження й пропозиції бізнесу не залишаться без уваги: одні з них уже враховуються, з інших тривають дискусії з метою пошуку компромісу.
Учасники засідання Інвестиційної ради окреслили найважливіші питання, які потребують детального обговорення. Зокрема, вони підтримали дії ДФС із активізації боротьби з тіньовою економікою та виступили за посилення захисту інтересів національних виробників та експортерів.
Представники бізнесу також наголосили на необхідності обов’язкового застосування реєстраторів розрахункових операцій для роздрібних продажів. З цією пропозицією погоджуються й фахівці ДФС, однак, на їхню думку, на поточному етапі це правило не повинно поширюватися на підприємців, які працюють на ринках та займаються виїзною торгівлею.
Окрім того, найбільш актуальними питаннями, які турбують національний бізнес, стали законодавчі пропозиції щодо запровадження акцизного податку на роздрібний продаж підакцизних товарів та мораторію на перевірки, під який підпадають 95% підприємств. Представники Міністерства фінансів, присутні на засіданні, і фахівці ДФС запевнили підприємців, що ці норми будуть додатково опрацьовані, триватимуть дискусії й з інших суперечливих питань.
Для довідки: проект закону «Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших Законів України» (щодо податкової реформи) (реєстраційний №5079) із правками, які надійдуть від учасників ринку, планується внести на наступне засідання Парламенту, яке заплановане на 14 жовтня.
*****
Міністерство фінансів у серпні 2014 року
здійснило розміщення ОВДП на суму 4,5 млрд. грн.
За інформацією Національного банку у серпні 2014 року Міністерство фінансів здійснило розміщення облігацій внутрішньої державної позики на суму 4,5 млрд. грн. В цілому, за січень-серпень 2014 року було здійснено розміщення ОВДП у національній валюті на суму 38,2 млрд. грн. та в іноземній валюті на суму $0,65 млрд.
Середньозважена дохідність за ОВДП у національній валюті під час первинного розміщення у серпні у національній валюті становила 17,54% річних. За січень-серпень 2014 року середньозважена дохідність за ОВДП у національній валюті дорівнювала 14,64%, в іноземній валюті - 5,14%.
Також у поточному році Міністерство фінансів здійснило випуск ОВДП для збільшення статутного капіталу НАК «Нафтогаз України» (згідно з відповідною постановою Кабінету Міністрів) на загальну суму 70,07 млрд. грн. з дохідністю 13,63% річних. Безпосередньо у серпні було здійснено випуск ОВДП для збільшення статутного капіталу НАК «Нафтогаз України» на суму 46,7 млрд. грн. із дохідністю 13,3 % річних.
У серпні також було здійснено випуск ОВДП-ПДВ для відшкодування сум податку на додану вартість на суму 0,95 млрд. грн. із дохідністю 9,5 % річних (відповідно до постанови Кабінету Міністрів «Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість»). Протягом 2014 року в цілому було здійснено випуск ОВДП-ПДВ для відшкодування сум податку на додану вартість на загальну суму 6,7 млрд. грн. із дохідністю 9,5% річних.
Погашення та сплата доходу за ОВДП здійснювалися своєчасно та в повному обсязі, який з початку року становив 59,03 млрд. грн., у тому числі основний борг - 40,07 млрд. грн., сплата доходу - 18,96 млрд. грн.
За станом на кінець серпні 2014 року загальний обсяг ОВДП за сумою основного боргу, які знаходилися у обігу, дорівнював 364,61 млрд. грн. З них, облігації обсягом 236,72 млрд. грн. перебували у власності НБУ, обсягом 90,82 млрд. грн. - у власності банків, обсягом 20,26 млрд. грн. - у власності нерезидентів, обсягом 16,81 млрд. грн. - у власності інших структур.
*****
За минулий тиждень Індекс ПФТС зріс на 14,47 пункту,
а Індекс українських акцій - на 46,17 пункту
Обсяг торгів, грн. | Індекс ПФТС |
436 664 083,56 | 429,71 |
Обсяг торгів, грн. | Індекс українських акцій |
34 335 909 | 1 090,5 |
*****
Рада Національного банку схвалила «Основні засади
грошово-кредитної політики на 2015 рік»
Рада Національного банку схвалила «Основні засади грошово-кредитної політики на 2015 рік». Вони визначають завдання та показники діяльності НБУ у середньостроковій перспективі для забезпечення стабільності національної валюти і враховують тенденції та прогноз розвитку економіки, бюджетної сфери та грошово-кредитного ринку.
Як зазначається у документі, пріоритетною метою грошово-кредитної політики є досягнення цінової стабільності в державі шляхом підтримання в середньостроковій перспективі (від 3 до 5 років) низьких стабільних темпів інфляції, що вимірюються Індексом споживчих цін у межах 3%-5% на рік. Для цього вживатимуться заходи щодо стабілізації та збалансованого розвитку валютного ринку.
Економічні, соціальні та політичні виклики, які спостерігаються в Україні у 2014 році, зумовлюють значні ризики та невизначеності щодо подальшого розвитку економіки та фінансового ринку. У січні-серпні поточного року умови проведення грошово-кредитної політики надзвичайно ускладнилися. Рецесія, яка спостерігалася у минулі роки, посилилася різким погіршенням соціально-політичної ситуації. Обмежені фінансові ресурси державного та приватного секторів зумовлювали звуження внутрішнього попиту, а несприятлива міжнародна конюнктура - зовнішнього попиту. В результаті, реальний ВВП України за І та ІІ квартали поточного року знизився на 1,1% та 4,7% відповідно.
Накопичені зовнішні дисбаланси, пов’язані із значним дефіцитом поточного рахунку платіжного балансу в попередні роки, створюють значний девальваційний тиск. Крім того, підвищені ризики соціально-політичної ситуації спричиняють відплив капіталу з країни та депозитів з банківської системи.
Для посилення спроможності економіки та фінансової системи протистояти зовнішнім шокам Національним банком було запроваджено перехід до системи гнучкого обмінного курсу. В результаті цього курс гривні до доллара США за останні місяці різко знизився.
Це поряд із підвищенням адміністративно-регульованих цін і тарифів внаслідок проведення назрілих економічних реформ, а також погіршенням ринкових очікувань позначилося на ціновій динаміці. У серпні 2014 року приріст Індексу споживчих цін у річному вимірі збільшився до 14,2% порівняно з 0,5% у грудні 2013 року. Очікується, що за станом на кінець поточного року цей Індекс у річному вимірі зросте на 19%.
Заходи з відновлення макроекономічної та фінансової стабільності в державі, а також продовження проведення економічних і соціальних реформ у короткостроковому періоді можуть зумовлювати збереження підвищеного інфляційного тиску.
За таких умов проведення грошово-кредитної політики впродовж найближчих років передбачатиме необхідність сприяння поступовому зниженню темпів інфляції у 2015 році - до 9%, у 2016 році - до 7%, у 2017 році - до 5%. Досягненню такої динаміки сприятиме перехід з другого півріччя 2015 р. до монетарного режиму інфляційного таргетування. Цьому передуватиме реалізація комплексу заходів, спрямованих на створення відповідних макроекономічних, інституційних, організаційних та технічних передумов.
Відповідно до законодавства України грошово-кредитна політика також спрямовуватиметься на підтримання стабільності банківської системи та стійких темпів економічного зростання.
Головні ризики щодо досягнення цілей та орієнтирів грошово-кредитної політики у короткостроковій перспективі повязані із розвитком подій на сході України, а у довгостроковій перспективі - з можливою несприятливою динамікою на світових фінансових та товарних ринків, а також з ефективнісю здійснення економічних реформ в Україні.
НБУ планує взаємодіяти з урядом щодо узгодження грошово-кредитної та фінансової політики, у тому числі в частині впливу емісії державних боргових зобов’язань на стан грошово-кредитного ринку, а також забезпечення стабільності та стійкості фінансової системи, удосконалення її механізмів та інструментів. Також спільно з усіма гілками влади вживатимуться заходи щодо макроекономічної стабілізації, удосконалення законодавства щодо захисту прав кредиторів і споживачів фінансових послуг, покращення інвестиційного клімату.
*****
Середня заробітна плата в Україні у серпні 2014 року дорівнювала 3 370 грн.
За інформацією Державної служби статистики у серпні 2014 року в Україні середня номінальна заробітна плата, нарахована на одного штатного працівника, склала 3 370 грн., що виявилося на 4,7% менше показника липня 2014 року. Реальна заробітна плата у порівнянні з попереднім місяцем зменшилася на 7,1%. У серпні 2014 року у порівнянні із серпнем 2013 року середня номінальна заробітна плата зросла на 1,5%, а реальна - зменшилася на 12,7%.
У січні-серпні 2014 року середня номінальна заробітна плата становила 3 399 грн., що виявилося на 4,9% більше показника січня-серпня 2013 року. Реальна заробітна плата у порівнянні із аналогічним періодом минулого року зменшилася на 3,1%.
Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією
Всього компаній-членів | 284 | на 25.11.24 |
Кількість КУА | 278 | на 25.11.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 25.11.24 |
Кількість ІСІ | 1819 | на 25.11.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 25.11.24 |
Кількість СК* | 1 | на 30.09.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 660 220 | на 30.09.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 087 | на 30.09.24 |