Новини УАІБ

15 вересня 2014

УАІБ: Аналітичний огляд діяльності публічних ІСІ в Україні
(відкриті, інтервальні, закриті фонди) за серпень 2014 року

Весь серпень українські фондові індекси перебували у низхідному тренді. Насамперед, настроями інвесторів володіло очікування повномасштабного вторгнення військ Росії.

Крім того, втрати особового складу ВСУ та добровольчих батальйонів під Іловайськом, нахабний перетин Державного кордону так званим «гуманітарним конвоєм» призвели до найбільшого падіння індексів з початку року. Тож за підсумками серпня, індекс Української Біржі втратив 10,71%, а індекс ПФТС знизився на 6,58%.

Цілком закономірним стало падіння доходності всіх секторів публічних ІСІ. Найбільших втрат – за ВЧА та відтоком коштів інвесторів – зазнали фонди, які орієнтовані на ризикові інструменти (акції). На противагу їм фонди, які інвестують у інструменти з фіксованим прибутком, отримали позитивну доходність та «прихильність» інвесторів.

За рівнем доходності «з початку року» сектори публічних ІСІ розподілилися наступним чином: на першому місці – закриті фонди (+22,28%), на другому – відкриті (+12,44%), інтервальні ІСІ – на третьому (+9,89%).

Відкриті фонди

За даними УАІБ, ВЧА 29 відкритих ІСІ станом на 29.08.2014 р. становила 74,05 млн. грн. Відповідно до наданих на кінець попереднього місяця даних, загальне зменшення чистих активів становило -1755,42 тис. грн. (-2,48%). Чистий відтік коштів у секторі становив -164,69 тис. грн.  через значні виплати інвесторам.

Сектор завершив місяць зі значним «просіданням» доходності портфелів, лише 10 фондів спромоглися не вийти з негативної зони. У серпні діапазон доходності інвестфондів коливався від +3,41% до -21,49%.

За результатами серпня лідерами зростання у секторі відкритих ІСІ стали:
«УНIВЕР.УА/Михайло Грушевський: Фонд Державних Паперiв» (+283,09 тис. грн. (+12,63%)) – завдяки додатковому розміщенню 130 шт. сертифікатів (збільшення в обігу на 9,10%) отримав чистий притік у розмірі 211,24 тис. грн.;
«УНIВЕР.УА/Тарас Шевченко: Фонд Заощаджень» (+264,67 тис. грн. (+10,65%) – отримав 195,80 тис. грн. чистого притоку за рахунок збільшення кількості сертифікатів в обігу на 7,60% та за рахунок збільшення вартості активів портфеля;
«Аргентум» (-241,69 тис. грн. (+6,95%)) – попри зменшення вартості активів інвестпортфеля, за рахунок залучення коштів інвесторів (+0,03% в обігу) отримав 0,83 тис. грн. чистого притоку капіталу.

Найбільші виплати інвесторам у серпні зробили такі фонди:
«ОТП Фонд Акцій» (-335,84 тис. грн. (-10,85%) – найбільший чистий відтік у розмірі 162,53 тис. грн. пов'язаний з викупом у інвесторів значної кількості сертифікатів (-5,45% в обігу); «УНІВЕР.УА/Ярослав Мудрий: Фонд Акцiй» (-203,06 тис. грн. (-16,07%) – чистий відтік становив 88,31 тис. грн. також через падіння вартості активів та значні виплати інвесторам, які пред’явили до погашення 112 сертифікатів;
«КІНТО-Класичний» (-1870,20 тис. грн. (-99,82%) – так само, у зв’язку із закриттям фонду, отримав чистий відтік у розмірі 1858,32 тис. грн.

Список основних гравців сектору у серпні зазнав незначних змін. Перше місце серед відкритих ІСІ за часткою ринку зайняв фонд «КІНТО-Класичний» (27,79% сукупної ВЧА (20,58 млн. грн.)), другу сходинку – фонд «Спарта Збалансований» (12,28% (9,09 млн. грн.)), на третю  - піднявся фонд «Софіївський» (5,35% (3,96 млн. грн.)). Четверте місце посів фонд «КІНТО-Еквіті» (5,32% (3,94 млн. грн.), на почесному п’ятому місці розмістився «Преміум-фонд Індексний» (4,60% (3,41 млн. грн.)).

Серед лідерів за доходністю відзначилися фонди: «Альтус-Депозит» (+3,41%), «Альтус-Збалансований» (+3,30%) та «Альтус-Стратегічний» (+2,26%).

Найгірші показники за доходністю у серпні продемонстрували фонди «Дельта-Фонд збалансований» (-21,49%), «Аргентум» (-10,09%) та «УНІВЕР.УА/Ярослав Мудрий: Фонд Акцiй» (-9,55%).

Інтервальні фонди

У серпні до огляду включено 8 інтервальних ІСІ, чисті активи яких, за даними УАІБ, дорівнювали 21,9 млн. грн. У порівнянні з показниками цього сектору на кінець попереднього місяця, сукупна ВЧА зменшилася на 2153,01 тис. грн. (-8,97%).

У серпні лідером із залучення коштів у секторі інтервальних ІСІ став фонд «Платінум» (-1147,91 тис. грн. (-9,32%)) – попри зменшення вартості активів інвестпортфеля, за рахунок залучення коштів інвесторів (+0,02% в обігу) отримав 1,9 тис. грн. чистого притоку капіталу.

Найбільші виплати інвесторам у серпні зробили фонди:
«Оріон» (-454,33 тис. грн. (-22,82%)) – інвестори пред’явили до погашення 294 ЦП (-21,78% в обігу), що призвело до чистого відтоку капіталу у розмірі -427,99 тис. грн.; «Аурум» (-264,99 тис. грн. (-10,31%)) – чистий відтік становив 74,67 тис. грн. через пред’явлення інвесторами до погашення 1384 ЦП (-2,39% в обігу);«Конкорд Перспектива» (-38,19 тис. грн. (-1,52%)) – виплати інвесторам призвели до чистого відтоку капіталу у розмірі 33,30 тис. грн.

Діапазон доходності інтервальних фондів у серпні коливався в межах від -0,20% до -9,33%.

Найгірші показники за доходністю у серпні продемонстрували фонди «Платинум» (-9,33%), «Аурум» (-8,12%) та «УНІВЕР.УА/Отаман: Фонд Перспективних Акцій» (-6,21%).

Закриті фонди

Вартість чистих активів 5 закритих ІСІ, які включено до серпневого огляду, на кінець місяця склала 13,38 млн. грн. Відповідно до наданих показників, сукупна ВЧА цих фондів зменшилася на 913,63 тис. грн. (-6,39%).

У серпні жоден фонд не отримав притоку чистого капіталу.

Найбільші виплати інвесторам у серпні зробив фонд «УНІВЕР.УА/Скiф: Фонд Нерухомостi» (-9,93 тис. грн. (-0,63%)) – через пред’явлення інвесторам до погашення ЦП (-3,29% в обігу) фонд отримав 52,09 тис. грн. чистого відтоку.

Діапазон доходності закритих фондів у серпні коливався в інтервалі від +2,75% до -11,67%. Серед лідерів за доходністю відзначився фонд «УНІВЕР.УА/Скiф: Фонд Нерухомостi» (+2,85%) та «Центавр» (+0,05%).

Найгірші показники у серпні зафіксував фонд «Індекс Української Біржі» (-11,67%).

Детальніша інформація на сайті: www.uaib.com.ua.

*****

Протягом 2008-2013 років сукупні активи 300 найбільших
пенсійних фондів світу збільшилися на 42,5%

Згідно з даними нового дослідження компанії The Towers Watson, сукупні активи найбільших 300 пенсійних фондів світу у 2013 року зросли на 6,2% до $14,86 трлн. (у 2012 році - на 9,8%). У результаті, на їх частку припало 46,5% від загальних активів усіх світових пенсійних фондів.

У цілому протягом 2008-2013 років сукупні активи 300 найбільших пенсійних фондів світу збільшилися на 42,5%. При цьому сукупні активи пенсійних фондів країн Європи за цей період зросли на 76,4%, Північної Америки - на 31,4%, Азійсько-Тихоокеанського регіону - на 24,4%, а пенсійних фондів інших регіонів світу - на 111%.

Лідером за кількістю пенсійних фондів у Рейтингу ТОП-300 є США, представлене 126 фондами. На другому місці - Великобританія - 26 фондів, а на третьому Австралія - 16 фондів.

Сполученим Штатам також належить перше місце за обсягом активів пенсійних фондів. На частку пенсійних установ США припало 36% від загального обсягу усіх активів фондів ТОП-300. За ними йдуть Японія (13%) та Нідерланди (7%).

Згідно з рейтингом ТОП-300, п’ятьма найбільшими пенсійними фондами світу (за обсягом активів) у 2013 році були Government Pension Investment (Японія) – $1 221 млрд., Government Pension Fund (Норвегія) – $858 млрд., ABP (Нідерланди) - $416 млрд., National Pension (Південна Корея) - $406 млрд. та Federal Retirement Thrift (США) - $375 млрд.

Структура 300 пенсійних фондів за їх типами була такою: суверенні пенсійні фонди (28% від загального обсягу активів та 9% від загальної кількості фондів); пенсійні фонди державних установ та підприємств (39% та 38%); корпоративні пенсійні фонди (19% та 33%); приватні пенсійні фонди (14% та 20%).

Відповідно, структура активів фондів за видами пенсійних схем була такою: пенсійні фонди з визначеними виплатами (DB) - 66,7%; пенсійні фонди з визначеними внесками (DC) - 21%; резервні фонди - 11,6%; змішані фонди - 0,8%.

Торік активи фондів зі схемами DB зросли лише на 2,6%, водночас як зі схемами DC збільшилися на 9,4%. При цьому активи резервних фондів збільщилися на 15%, змішаних фондів - на 8,2%.

Пенсійні фонди зі схемами DB превалюють у країнах Північної Америки (де частка їх активів становить 78,5% від загального обсягу активів усіх пенсійних фондів регіону), Азійсько-Тихоокеанського регіону (70,4%) та Європи (53,7%). В інших країнах світу, насамперед, у Латинській Америці превалюють пенсійні схеми DC. Разом із тим, останнім часом в Європі поступово зміцнюють свої позиції резервні фонди.

У дослідженні компанії The Towers Watson окремо було проаналізовано діяльність 20 найбільших пенсійних фондів світу. Згідно з Рейтингом, у 2013 року їх сукупні активи зросли на 6,2% до $5,83 трлн. (у 2012 року - на 8,6%). У результаті, на частку ТОП-20 припало 39,3% від загальних активів усіх світових пенсійних фондів.

У цілому протягом 2008-2013 роках сукупні активи 20 найбільших пенсійних фондів світу зросли майже на 40%. Аналіз напрямків інвестування активів цих установ свідчить, що 40,6% з них було вкладено в облігації, 42,7% - в акції, а решта 16,7% інвестовано в альтернативні фінансові інструменти або знаходилися у вигляді готівки.

*****

НКЦПФР презентувала проект Програми розвитку
фондового ринку України на 2015-2017 роки

НКЦПФР презентувала проект Програми розвитку фондового ринку України на 2015-2017 роки на XVII Міжнародному Форумі Учасників Ринку Капіталу, який відбувся 11-14 вересня 2014 року в Одесі за організації АРІФРУ та Фондової біржі «ПФТС», повідомляє прес-служба Комісії.

 За словами Голови НКЦПФР Дмитра Тевелєва, найважливішим завданням, описаним в документі, для Комісії залишається стимулювання припливу інвестицій в економіку України через інтеграцію фондового ринку в світові ринки капіталу та імплементацію найкращих європейських стандартів та практик, а також принципів, рекомендованих IOSCO (International Organization of Stockmarket Commissions, Міжнародною організацією регуляторів ринків цінних паперів). Але регулятор розуміє, що це має бути не єдиним орієнтиром, адже ключовим аспектом для Комісії при підготовці Програми є реакція учасників ринку. Тому НКЦПФР очікує отримати коментарі від профучасників щодо його змісту та ключових принципів.

Зауважимо, що проект Програми розроблявся у відповідності до західних норм та стандартів, до яких прагне не лише законодавча та виконавча влада в контексті підписання угоди про асоціацію з Європейським Союзом, а й українське бізнес-середовище. Зокрема, документом передбачається підвищення ролі ринку цінних паперів у процесах перерозподілу фінансових ресурсів, їх акумуляції для вирішення пріоритетних державних задач, зміцнення фінансового стану організацій та розширення їхніх інвестиційних можливостей. Крім того, регулятор прагне до створення цілісної та ефективної системи ринку цінних паперів та фінансових інститутів, сталого зростання капіталізації фондового ринку та розширення практики залучення інвестицій з використанням фінансових інструментів.

Для виконання регламентованих цілей до 2017 року регулятор передбачає зосередитись на продовженні корпоративної реформи, підвищенні ефективності регулювання емітентів та розширенні інструментарію фондового ринку. При цьому Комісія планує стимулювати збільшення ліквідності фондового ринку через створення потужного свідомого індивідуального та інституційного інвестора, а також удосконалити діяльність ринкових посередників, забезпечивши також надійне і ефективне функціонування ринкової інфраструктури. Не менш важливим для регулятора залишається забезпечення функціонування єдиної державної політики стимулювання покращення інвестиційного клімату.

*****

За підсумками першого півріччя 2014 року переважна більшість КУА
відповідає встановленим критеріям пруденційного нагляду

НКЦПФР підбила підсумки аналізу профучасників на відповідність пруденційним нормативам за перше півріччя 2014 року, повідомляє прес-служба Комісії.

Як зазначила начальник Управління пруденційного та консолідованого нагляду НКЦПФР Тетяна Тисмінецька, починаючи з 1 липня 2014 року діяльність професійних учасників фондового ринку повинна відповідати нормативним значенням пруденційних показників, встановлених регулятором. Комісією проаналізовано інформацію щодо пруденційних показників, яку професійні учасники подавали до регулятора протягом тестового періоду, тобто протягом першого півріччя 2014 року. У звітному періоді спостерігалось поступове покращення значень показників учасників ринку цінних паперів. Однак, є частка професійних учасників, які протягом всього моніторингового періоду не відповідали нормативним значенням, встановленим Комісією. Проте, й такі учасники, які на кінець першого півріччя поточного року змогли досягти визначених пруденційних нормативів та показали високі результати.

Загалом, вимогам, встановленим до розміру регулятивного капіталу, за станом на кінець другого кварталу 2014 року відповідали 75% торговців цінними паперами та майже 67% депозитарних установ.

Переважна більшість КУА також відповідає встановленим критеріям пруденційного нагляду. Так, станом на кінець другого кварталу 2014 року понад 94% таких компаній виконує вимоги, визначені регулятором в частині пруденційного нагляду.

Т.Тисмінецька підкреслила, що за результатами проведеного аналізу існуючої методики розрахунку пруденційних показників та їх значень, а також базуючись на опрацьованих нормах законодавства Європейського Союзу, Комісією ведеться робота щодо удосконалення як переліку пруденційних показників, так і методики їх розрахунку. Адже всі показники, що використовуються у пруденційному нагляді, можна охарактеризувати як оцінку ймовірності настання кризових подій у діяльності фінансової установи.

*****

НКЦПФР схвалила Положенням про іпотечні облігації

НКЦПФР прийняла рішення «Про затвердження Положення про порядок реєстрації випуску звичайних іпотечних облігацій, проспекту емісії, звіту про результати розміщення іпотечних облігацій, погашення та скасування реєстрації випуску іпотечних облігацій», повідомляє прес-служба регулятора.

Як зазначила директор Департаменту корпоративного управління та корпоративних фінансів НКЦПФР Алла Папаіка,у зв’язку із набранням чинності законом «Про депозитарну систему», а також низкою інших змін, які вносились у вітчизняне законодавство, виникла необхідність приведення норм Положення у відповідність до оновленої законодавчої бази. Так, ключовою новацією цього документа є запровадження механізму, яким передбачено, що після розміщення іпотечних облігацій зміни до проспекту емісії можуть вноситися лише за згодою їх власників або управителя», – розповіла.

За словами А.Папаіки, Комісія приділяє значну увагу розвитку інструментарію фондового ринку, і окреме місце у цьому процесі посідають саме іпотечні облігації. Адже цей інструмент може бути досить ефективним для розвитку ринку цінних паперів і появи на ньому «довгих» грошей.

*****

НКЦПФР внесла зміни до Положення про здійснення
емісії та обігу облігацій підприємств та МФО

НКЦПФР схвалила проект рішення «Про затвердження Змін до Положення про порядок здійснення емісії облігацій підприємств, облігацій міжнародних фінансових організацій та їх обігу», інформує прес-служба регулятора.

Директор Департаменту корпоративного управління та корпоративних фінансів НКЦПФР Алла Папаіка повідомила, що цей документ встановлює порядок реєстрації випуску та проспекту емісії облігацій міжнародних фінансових організацій, порядок реєстрації звіту про результати розміщення облігацій та перелік необхідних для цього документів. Цими новаціями передбачено певне спрощення вимог до акціонерних товариств. Так, для реєстрації випуску та проспекту емісії облігацій вони мають надавати фінансову звітність лише за останній завершений звітний рік, а не за три, як було зазначено у попередній редакції.

*****

За станом на початок серпня 2014 року кількість зареєстрованих
інвестиційних фондів в Україні дорівнювала 2 043, з них 375 КІФ та 1 668 ПІФ

Загальний обсяг інвестицій, залучених в економіку України через інструменти фондового ринку, упродовж січня-липня 2014 року склав 51,58 млрд. грн. У порівнянні із січнем-липнем 2013 р. цей показник зменшився на 13,96 млрд. грн.

НКЦПФР за звітний період зареєструвала 91 випуск акцій загальним обсягом 7,12 млрд. грн., що виявилося на 16,51 млрд. грн. менше, ніж в аналогічному періоді минулого року.

Значні за обсягом випуски акції, які суттєво вплинули на загальну структуру зареєстрованих емісій протягом зазначеного періоду, було здійснено такими банківськими установами з метою збільшення статутного капіталу, як ПАТ «Дельта Банк», «Укрсоцбанк», «Український інноваційний банк», «Банк Національний кредит», «Банк Кредит Дніпро», ПАТ «Банк Альянс», «БМ Банк», «Платинум Банк», «Піреус Банк МКБ» «Діамантбанк».

Кількість випусків корпоративних облігацій, зареєстрованих НКЦПФР у січні-липні 2014 року, становила 111, а їх обсяг - 23,03 млрд. грн., що на 4,06 млрд. грн. перевищило показник січня-липня 2013 року.

Крім того, у звітному періоді Комісія зареєструвала три випуски сертифікатів фондів операцій з нерухомістю на загальну суму 53 млн. грн. та 8 випусків опціонів на суму 101 тис. грн. При цьому не було зареєстровано жодного випуску муніципальних облігацій.

Обсяг випусків інвестиційних сертифікатів пайових інвестиційних фондів, зареєстрованих НКЦПФР за січень-липень поточного року, склав 16,83 млрд. грн., що виявилося на 4,03 млрд. грн. менше показника січня-липня 2013 року. При цьому обсяг випусків акцій корпоративних інвестиційних фондів збільшився на 2,52 млрд. грн. та становив 4,6 млрд. грн.

За станом на початок серпня 2014 року кількість зареєстрованих корпоративних та пайових інвестиційних фондів в Україні становила 2 043, з них 375 КІФ та 1 668 ПІФ.

На організованому ринку цінних паперів у січні-липні 2014 р. було укладено угод на загальну суму 250,77 млрд. грн. або на 4,44% більше ніж за аналогічний період минулого року.

Обсяг виконаних біржових контрактів з цінними паперами на організаторах торгівлі на первинному ринку становив 6,75% від загального обсягу виконаних біржових контрактів, а на вторинному ринку - 93,25%.

*****

Нацкомфінпослуг оприлюднила проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення наглядових і регулятивних повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг»

Нацкомфінпослуг оприлюднила проекту закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення наглядових і регулятивних повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг».

Законопроект розроблено з метою наділення Нацкомфінпослуг повноваженнями, необхідними для більш ефективного впливу на процеси, які можуть загрожувати стабільності фінансового ринку, а також удосконалення функціонування тимчасових адміністрацій на ринках небанківських фінансових послуг.

Документом пропонується внести зміни до таких законодавчих актів України:
- Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запровадження адміністративної відповідальності за протидію тимчасовій адміністрації небанківської фінансової установи;
- Кодексу адміністративного судочинства України щодо заборони забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення судом рішень Нацкомфінпослуг про тимчасове зупинення або анулювання ліцензії чи введення тимчасової адміністрації;
- закону «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” щодо: визначення підстав для застосування Нацкомфінпослуг до фінансової установи таких заходів впливу, як тимчасове зупинення або анулювання ліцензії на право здійснення діяльності з надання фінансових послуг; встановлення заборони фінансовим установам, яким Нацкомфінпослуг анулювала або тимчасово зупинила дію ліцензії, укладати нові договори про надання фінансових послуг та визначення обов’язку таких фінансових установ виконувати свої зобов’язання за укладеними договорами; доповнення закону положеннями про безстроковість дії ліцензії на право здійснення діяльності з надання фінансових послуг та про нікчемність договорів про надання фінансових послуг, укладених без наявності відповідної ліцензії (у тому числі, укладених у період дії рішення про тимчасове зупинення ліцензії або укладених після її анулювання); розширення повноважень Нацкомфінпослуг у частині надання їй ряду додаткових прав;
- Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» щодо спрощення процедури внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо керівника фінансової установи у випадку введення тимчасової адміністрації;
- закону «Про виконавче провадження» щодо визначення рішення Нацкомфінпослуг про запровадження тимчасової адміністрації виконавчим документом, який підлягає виконанню державною виконавчою службою;
- закону «Про судовий збір» щодо звільнення від сплати судового збору тимчасової адміністрації небанківської фінансової установи у справах, пов’язаних із здійсненням тимчасової адміністрації.

*****

Держінвестпроект готує потужні маркетингові інструменти
для залучення іноземних інвестицій

Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами готує два потужні маркетингові інструменти для залучення іноземних інвестицій в економічний розвиток регіонів України, повідомляє прес-служба Держінвестпроекту. По-перше, це пошук партнерів для українських компаній за допомогою віртуальних інвестиційних місій (роуд-шоу). Йдеться про те, що компанії, зацікавлені в пошуку цільового інвестора, зможуть на базі регіональних центрів із інвестицій та розвитку проводити онлайн-презентації власних проектів для потенційних інвесторів із усього світу. Важливо, що при цьому їм не доведеться здійснювати жодних фінансових затрат, а регіональні центри всіляко сприятимуть їм в організації таких роуд-шоу.

Другим дієвим ресурсом для залучення інвестицій стане електронна інвестиційна карта, яка впроваджується за підтримки проекту МЕРМ, що фінансує канадський уряд. Така карта включатиме два блоки: перший міститиме всі актуальні дані про інвестиційний потенціал регіону (природні, людські, виробничі, науково-технічні ресурси тощо), другий - інформацію про наявні в ньому пропозиції для інвестування та інфраструктуру (земельні ділянки, об’єкти промислової нерухомості, логістику тощо).

Зазначені інструменти посилять конкурентоспроможність регіонів, а отже, підвищать результативність залучення інвестицій. Крім того, для належного розвитку регіонів необхідне розширення повноважень органів місцевого самоврядування щодо надання інвестиційних пільг, адже це питання часом може бути вирішальним при виборі інвестором регіону для інвестування. Важливо, щоб інвестиційні стимули виходили з пріоритетів, стратегії розвитку регіонів, і були спрямовані на сфери, де слід очікувати першочергово на економічний прорив.

*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 9,46 пункту,
а Індекс українських акцій - на 35,82 пункту

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 12.09.2014 р.
Обсяг торгів, грн.
Індекс ПФТС
1 295 095 391,82
433,16
 
 Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі» за 12.09.2014 р.
Обсяг торгів, грн.
Індекс українських акцій
28 584 283
1 125,73


*****

У ІІ кварталі 2014 року у порівнянні із ІІ кварталом минулого року ВВП України знизився на 4,6%

Номінальний валовий внутрішній продукт України за II квартал 2014 рік становив 372 770 млн. грн., інформує Державна служба статистики. При цьому реальний ВВП за ІI квартал 2014 року у порівнянні з ІI кварталом 2013 року (у постійних цінах 2010 року) склав 95,4%, а порівняно з І кварталом 2014 року, з урахуванням сезонного фактору, - 96,8% (без урахування тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя).

Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

Основні цифри
Всього компаній-членів284на 03.07.24
Кількість КУА279на 03.07.24
Кількість адміністраторів НПФ17на 03.07.24
Кількість ІСІ1791на 03.07.24
Кількість НПФ*53на 03.07.24
Кількість СК*1на 30.04.24
Активи в управлінні КУА, млн грн626 224на 30.04.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 948на 30.04.24