Новини УАІБ

04 серпня 2014

Парламент прийняв закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України
та деяких інших законодавчих актів України»

Верховна Рада прийняла внесений урядом Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України», який 2 серпня 2014 року був  опублікований (№1621). Його метою є вдосконалення норм Податкового кодексу України з метою створення умов для збільшення надходжень до бюджету, забезпечення справедливості в оподаткуванні тощо.

Законопроектом, зокрема, передбачається часткова зміна режиму оподаткування податком на прибуток підприємств інститутів спільного інвестування. Згідно із підпунктом 136.1.9 Податкового кодексу відтепер не підлягатимуть оподаткуванню податком на прибуток «суми коштів спільного інвестування, а саме коштів, залучених від інвесторів інститутів спільного інвестування, доходи від проведення операцій з активами таких інститутів та доходи, нараховані за активами зазначених інститутів, а також кошти, залучені від власників сертифікатів фондів операцій з нерухомістю, доходи від проведення операцій з активами фондів операцій з нерухомістю та доходи, нараховані за активами фондів операцій з нерухомістю, створених відповідно до закону, крім доходів, отриманих у вигляді процентів, нарахованих за такими активами». Ця норма починає діяти з 03.08.2014р.

Новими змінами до Податкового кодексу також скасоване оподаткування за зниженою ставкою (10%) прибутку, отриманого від операцій з цінними паперами та деривативами.

*****

У Верховній Раді зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо удосконалення захисту прав споживачів фінансових послуг»

У Парламенті зареєстровано проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення захисту прав споживачів фінансових послуг» (реєстраційний №4391), поданий групою народних депутатів.

Метою документу є створення дієвої системи захисту прав споживачів фінансових послуг, усунення прогалин та неузгодженостей в чинній системі нормативно-правового забезпечення захисту прав споживачів.

Законопроектом передбачене встановлення повноважень державних органів щодо захисту прав споживачів фінансових послуг. Враховуючи ситуацію економії бюджетних коштів в Україні та рівень підготовки персоналу різних державних органів для здійснення функції захисту прав споживачів фінансових послуг, у проекті Закону запропоновано, щоб такі функцію здійснювали, НБУ, Нацкомфінпослуг та НКЦПФР, - кожен на відповідному ринку фінансових послуг.

Крім того, документом запроваджуються однакові правила для банків та небанківських установ (щодо реклами послуг, розкриття інформації, відповідальності за порушення прав споживачів фінансових послуг), а також інститут позовів на користь невизначеного кола осіб.

*****

НКЦПФР прийняла рішення «Про затвердження порядку розпорядження коштами, несплаченими учасникам ІСІ
(інститутів спільного інвестування), у зв’язку з непред’явленням ними в установлений строк до викупу
належних їм цінних паперів інститутів спільного інвестування, що ліквідуються»

НКЦПФР прийняла рішення «Про затвердження порядку розпорядження коштами, несплаченими учасникам ІСІ (інститутів спільного інвестування), в зв’язку з непред’явленням ними в установлений строк до викупу належних їм цінних паперів інститутів спільного інвестування, що ліквідуються», повідомляє прес-служба Комісії.

Як зазначив т. в. о. директора департаменту спільного інвестування та регулювання діяльності інституційних інвесторів НКЦПФР Віталій Дерев’янкін, регулятор тривалий час працює над розробкою та вдосконаленням даного Положення, і наразі було внесено фінальні корективи, які містять в собі всі пропозиції, побажання та зауваження, що надходили до регулятора, в тому числі й від Національного банку України, Антимонопольного комітету України. Впровадження даного документу сприятиме запобіганню порушень законодавства на ринку цінних паперів, а також захисту прав та законних інтересів учасників ІСІ, які не пред’явили до викупу належні їм цінні папери ІСІ в установлений строк.

Слід нагадати, що регуляторний акт визначає порядок депонування коштів, несплачених учасникам ІСІ, у зв’язку з непред’явленням цими учасниками до викупу в установлений термін належних їм цінних паперів ІСІ. До того ж, документом підвищено вимоги в частині забезпечення доступу до інформації про порядок депонування та виплати задепонованих коштів для всіх учасників ліквідованих ІСІ. Так, проектом передбачено, що кошти, які залишилися непред’явленими до викупу у встановлений строк, депонуються шляхом відкриття компанією з управління активами окремого поточного рахунку зі спеціальним режимом у банківській установі, або передаються у депозит нотаріуса.

*****

Комісія пропонує оновити правила ідентифікації цінних паперів на фондових біржах

НКЦПФР схвалила проект рішення «Про затвердження Змін до Положення про функціонування фондових бірж», повідомляє прес-служба Комісії.

Як зазначила директор департаменту регулювання діяльності торговців цінними паперами та фондових бірж НКЦПФР Ірина Устенко, проектом пропонується ввести критерії ліквідності цінного папера та встановити вимогу до бірж визначати її рівень (перший, другий чи третій) кожного торговельного дня й оприлюднювати на власному веб-сайті. Також передбачається, що фондова біржа зможе або у певних випадках буде зобов’язана зупинити торги цінними паперами залежно від ступеня зміни поточної ціни від ціни закриття попереднього торговельного дня цього фінансового інструменту.

Змінами пропонується надати Комісії можливість на основі адміністративних даних, що надають фондові біржі, окремим рішенням встановлювати значення критеріїв (кількість укладених біржових контрактів, кількість торговельних днів, обсяг торгів та кількість осіб, в інтересах яких укладались біржові контракти за цим цінним папером), які застосовуються при визначенні кожного зі ступенів ліквідності. При цьому фондова біржа у власних правилах може встановлювати додаткові вимоги для визначення ліквідності цінного папера.

Крім того, згідно з документом, фондовим біржам надана можливість не використовувати при розрахунку біржового курсу біржові договори, які мають ознаки маніпулювання, а також встановлено вимогу визначати біржовий курс цінного папера без урахування угод, в яких центральний контрагент виступає як покупець цінного папера. При цьому заборонено укладати біржовий контракт за заявками, які подають різні учасники біржових торгів в інтересах одного і того ж клієнта.

Варто зазначити, що у випадку, якщо цей проект Положення пройде експертизу у Секретаріаті урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції на відповідність Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, а потім буде затверджений Комісією та прийнятий на державну реєстрацію в Міністерстві юстиції, він набере чинності з дня опублікування в офіційних виданнях. Але фондовим біржам буде надана можливість привести свою діяльність у відповідність до вимог Змін протягом трьох місяців, а стосовно деяких окремо узятих нововведень Положення - протягом року. Зокрема, торговельним майданчикам доведеться оновити програмно-технічне забезпечення біржової торгівлі для впровадження визначення ліквідності цінних паперів.

*****

НКЦПФР затвердила зміни до процедури нагляду за реєстрацією
акціонерів та проведенням їх загальних зборів

НКЦПФР схвалила проект рішення «Про затвердження змін до Порядку нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах АТ (акціонерних товариств)», повідомляє прес-служба регулятора.

За словами директора департаменту контрольно-правової роботи НКЦПФР Олега Мисюри, дана ініціатива Комісії у сфері державного контролю матиме ефективний результат як для представників фондового ринку, так і для його регулятора, і для ринку в цілому. Адже зазначеними змінами Комісія в черговий раз вдосконалила процедуру нагляду за проведенням загальних зборів АТ та реєстрацією акціонерів.

Зокрема, згідно з документом, протокол складатиметься і підписуватиметься у день завершення проведення відповідного нагляду робочої групи. При цьому не надання всіх необхідних документів для представників Комісії може стати підставою для проведення позапланової перевірки акціонерного товариства.

*****

Регулятор відкоригує ліцензійні умови провадження діяльності з організації торгівлі
на фондовому ринку та діяльності з торгівлі цінними паперами

НКЦПФР схвалила проекти двох рішень: «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку» та «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з торгівлі цінними паперами», повідомляє прес-служба Комісії.

Як зазначила директор департаменту регулювання діяльності торговців цінними паперами та фондових бірж НКЦПФР Ірина Устенко затвердження запропонованих змін сприятиме оптимізації та удосконаленню окремих положень, що регулюють діяльність фондових бірж та торговців цінними паперами. Регулятор розраховує, що оновлення стимулюватимуть розвиток прозорого, ліквідного та конкурентоспроможного фондового ринку.

У першому із схвалених документів з метою дерегуляції та уникнення дублювання інформації, яка подається до Комісії, передбачено виключення вимоги щодо подачі протягом двадцяти робочих днів з дати виникнення змін, довідки про такі зміни в складі членів фондової біржі. Також з метою уникнення помилок з боку організатора торгівлі при складанні фінансової звітності за підсумком року, подовжено до 1 травня термін подання до Комісії довідки про склад активів з розкриттям інформації щодо структури фінансових інвестицій за звітний квартал (рік) та копії фінансової звітності за звітний рік, яка відображає баланс та фінансові результати ліцензіата.

У другому документі визначено, що у разі надання об’єднанню професійних учасників фондового ринку статусу СРО за певним видом діяльності на ринку цінних паперів, професійні учасники фондового ринку, які є членами інших зареєстрованих НКЦПФР профоб’єднань за цим видом діяльності, повинні у тримісячний строк стати членами такої СРО й бути ними протягом всього строку наявності у такої організації статусу СРО. Також встановлено відповідні вимоги до осіб, на яких покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата, зокрема, передбачена подача регулятору копії кваліфікаційного посвідчення такого фахівця. Крім того, документ доповнено нормою щодо необхідності повідомлення НКЦПФР про зміни у графіку роботи ліцензіата протягом наступного робочого дня. При цьому у разі створення нової веб-сторінки торговець цінними паперами має подати до Комісії інформацію про це протягом п’ятнадцяти робочих днів.

*****

Нацкомфінпослуг оприлюднила проект розпорядження «Про затвердження Змін до Порядку погодження
набуття або збільшення істотної участі у фінансовій установі»

Нацкомфінпослуг на своєму офіційному сайті оприлюднила проект розпорядження «Про затвердження Змін до Порядку погодження набуття або збільшення істотної участі у фінансовій установі»

Проект розпорядження розроблено з метою уточнення вимог до документів про майновий стан заявників - фізичних осіб, наявність у таких осіб достатньої кількості власних коштів та джерела їх походження, для набуття або збільшення істотної участі у фінансовій установі.

Проектом розпорядження визначається, що документами, які дають змогу зробити висновок про майновий стан фізичної особи, наявність у такої особи достатньої кількості власних коштів та джерела їх походження, для набуття або збільшення істотної участі у фінансовій установі, є:
- довідка контролюючого органу про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату податку на доходи фізичних осіб та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку) або довідка уповноваженого органу країни проживання іноземця про його доходи та про стан виконання ним своїх обов'язків як платника податків (подається іноземцями);
- довідка банку про наявність коштів на рахунку.

У разі відсутності одного або всіх вищезазначених документів, фізична особа - заявник подає до Нацкомфінпослуг копії інших документів, що підтверджують майновий стан, наявність власних коштів та джерела походження коштів, засвідчені підписом фізичної особи.

Прийняття акта має сприяти виконанню завдань та функцій, покладених на Нацкомфінпослуг, щодо погодження набуття або збільшення істотної участі у фінансовій установі, надасть можливість заявникам - фізичним особам подавати до Нацкомфінпослуг усі важливі документи про свій майновий стан, наявність достатньої кількості власних коштів та джерела їх походження.

У свою чергу, Нацкомфінпослуг матиме змогу враховувати ці документи під час прийняття рішення щодо погодження набуття або збільшення істотної участі у фінансовій установі.

*****

Уряд оприлюднив Перелік об’єктів права державної власності, що підлягають
приватизації у 2014 році

Кабінет Міністрів оприлюднив Розпорядження 667-р від 17 липня 2014 року «Про затвердження переліку об’єктів права державної власності, що підлягають приватизації у 2014 році». Згідно із затвердженим переліком, на продаж, зокрема, планується виставити 99,567% «Одеського припортового заводу», цілісний майновий комплекс «Іллічівського судноремонтного заводу», 25,1% статутного фонду «Торговий флот Донбасу», 99,5% СФ «Київтехсервіс», 100% СФ «Донбасшахтобуд», 100% «Дніпрометробуд», 100% СФ «Укрвуглепромтранс».

На приватизаційні торги також потраплять ряд об'єктів енергетики, а саме 78,29% СФ «Центренерго», по 25% СФ «ДТЕК Дніпроенерго», «Київенерго», «ДТЕК Дніпрообленерго», «ДТЕК Західенерго», «ДТЕК Донецькобленерго», «Вінницяобленерго», «Чернівціобленерго», «Закарпаттяобленерго», «Донбасенерго», «Сумиобленерго», а також 60,248% СФ «Запоріжжяобленерго», 70% СФ «Миколаївобленерго», 25,006% СФ «Одесаоблэнерго», 50,999% СФ «Тернопільобленерго», 65,001% СФ «Харківобленерго», 46% СФ «Черкасиобленерго», 70,009% СФ «Хмельницькобленерго».

Крім того, буде виставлено на продаж цього року 38 блокуючих держпакетів акцій газопостачальних і розподільчих компаній (облгазів).

*****

У першому півріччі 2014 року регіональні центри з інвестицій та розвитку
Держінвестпроекту залучили понад 50 млн. грн. інвестицій

Згідно з даними Держінвестпроекту, у всіх регіонах України він представлений місцевим регіональним центром з інвестицій та розвитку. Кожен із них має конкретні цілі та завдання, визначені напрямки роботи, які відповідають як стратегії діяльності Агентства, так і інтересам певного регіону.

Діяльність регіональних центрів з інвестицій та розвитку зосереджується по чотирьом основним напрямкам, а саме: реалізація національних, регіональних та інших інвестиційних проектів; супровід потенційних інвесторів за принципом «єдиного вікна»; інформаційно-ресурсне забезпечення інвестиційного розвитку регіону; маркетинг інвестиційної привабливості регіону.

Слід зазначити, що 2012 році за допомогою РЦІР в економіку України було залучено $68 млн. інвестицій. В свою чергу, у 2013 році завдяки регіональним центрам з інвестицій та розвитку Україна отримала інвестицій на загальну суму $89 млн.

Як зазначають у Держінвестпроекті, у поточному році, коли в нашій країні спостерігається досить складна політична та економічна ситуація, ряду РЦІР все ж таки вдалося продемонструвати позитивну динаміку співпраці з інвесторами та залучити інвестиційні ресурси.

Найкращий результат у цій сфері продемонструвала Львівська область, де у першому півріччі було залучено $2,42 млн. У Закарпатську область надійшло $1,58 млн., у Полтавську – $0,12 млн., у Рівненську – $0,1 млн., у Запорізьку – $0,05 млн. Як підсумок, у перерахунку на національну валюту вказані РЦІР в цілому залучили понад 50 млн. грн. інвестицій.

Згідно з даними Агентства, після підписання економічної частини Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом та початку активної співпраці з міжнародними фінансовими установами макроекономічна ситуація в державі дещо покращилась і це є позитивним сигналом для інвесторів.

Крім того, ряд розвинених держав активно розглядають можливість надати Україні довгострокові кредитні ресурси за зниженими ставками. Разом із тим, ситуація на Сході України змушує інвестиційний процес дещо уповільнитись.

У поточному році Держінвестпроект планує здійснити низку заходів для просування інвестиційної привабливості певних галузей промисловості та комунікації з інвесторами. Зокрема, Агентство запустить унікальний продукт для інвесторів — інвестиційну online-карту. За її допомоги інвестори зможуть швидко отримати всю необхідну інформацію про можливості роботи в Україні, починаючи від питань наявності придатних для створення виробництва земельних ділянок, закінчуючи географічними, кліматичними та інфраструктурними особливостями регіонів, які їх цікавлять.

*****

За минулий тиждень Індекс ПФТС зріс на 6,98 пункту,
а Індекс українських акцій - на 12,49 пункту

Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 01.08.2014 р.
Обсяг торгів, грн.
Індекс ПФТС
108 416 583,49
472,19
 
 Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі» за 01.08.2014 р.
Обсяг торгів, грн.
Індекс українських акцій
38 430 627
1 318,36


*****

У ІІ кварталі 2014 року ВВП України зменшився на 4,7%

Державна служба статистики оприлюднила інформацію щодо динаміки валового внутрішнього продукту України у ІІ кварталі поточного року. Згідно з її даними, за квітень-червень 2014 року порівняно з відповідним періодом минулого року (у постійних цінах 2007 року) ВВП становив 95,3%.


Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією

 

 

Основні цифри
Всього компаній-членів284на 03.07.24
Кількість КУА279на 03.07.24
Кількість адміністраторів НПФ17на 03.07.24
Кількість ІСІ1791на 03.07.24
Кількість НПФ*53на 03.07.24
Кількість СК*1на 30.04.24
Активи в управлінні КУА, млн грн626 224на 30.04.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 948на 30.04.24