УАІБ: без доопрацювання законопроект «Про фонди банківського управління» може мати негативні соціальні наслідки та порушує конкурентні умови ведення бізнесу
Українська асоціація інвестиційного бізнесу підготувала зауваження до законопроекту «Про фонди банківського управління» (реєстраційний №9093 від 2.09.2011 р.) та направила їх на адресу Голови Комітету з питань фінансів та банківської діяльності, податкової та митної політики з пропозицією залучити до його обговорення ширше коло експертів та громадськість.
Перш за все УАІБ звертає увагу парламентарів на те, що цей законопроект фактично звільняє діяльність банків зі створення і управління фондів банківського управління (ФБУ) від державного нагляду та контролю: не передбачена їхня державна реєстрація, єдина методика розрахунку вартості чистих активів, тощо. Згідно з положеннями законопроекту «банк – управитель ФБУ» здійснює управління ФБУ на підставі самостійно розроблених правил, положень, інструкцій, методик та інших внутрішніх документів, які не підлягають додатковому погодженню та реєстрації в будь-яких державних органах. Все це створює підгрунтя для зловживань у таких соціальних сферах як пенсійне забезпечення, освіта дітей та будівництво житла.
На думку експертів УАІБ, законопроект не створює механізмів захисту громадян від зловживань з боку недобросовісних банків. Неврегульованим є також питання контролю за збереженням та належним використанням активів фондів, відповідальності ФБУ та його посадових осіб, тощо.
У листі також наголошується, що діяльність таких суб’єктів, як НПФ, АНПФ, КУА, ФОН, ФФС та ін. повністю врегульована чинним законодавством у сфері недержавного пенсійного забезпечення та фінансування будівництва житла. В той час як прийняття законопроекту «Про фонди банківського управління» у запропонованому вигляді надасть невиправдані конкурентні переваги банкам, що проводитимуть діяльність в вищеозначених галузях, але фактично не будуть регулюватися державою, що суперечить вимогам антимонопольного законодавства.
Крім того, законопроект містить значну кількість статей неврегульованих між собою та з чинним законодавством.
Якщо цей законопроект має бути прийнятий на заміну Закону України «Про проведення експерименту у житловому будівництві на базі холдингової кампанії «Київміськбуд», то, на думку експертів Асоціації, було б доцільним детально проаналізувати результати експерименту і, враховуючи проведений аналіз, відповідним чином змінити законопроект, зазначається у листі.
Всього компаній-членів | 284 | на 23.11.24 |
Кількість КУА | 278 | на 23.11.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 23.11.24 |
Кількість ІСІ | 1819 | на 23.11.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 23.11.24 |
Кількість СК* | 1 | на 30.09.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 660 220 | на 30.09.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 087 | на 30.09.24 |