Михайло Довбенко: «Якщо з проекту будуть виключені найбільш суперечливі правки, то буду голосувати «за»
https://www.stockworld.com.ua/ru/news/mikhail-dovbienko
Перший заступник голови профільного Комітету Парламенту – про дискусійний законопроект.
Поки Проект Закону України про регульовані ринки і деривативи (№3498) не проголосовано Верховною Радою України, наша редакція публікує текст бесіди з Михайлом Довбенком, Членом депутатської фракції ПАРТІЇ «БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА», однією із перших осіб Комітету Парламенту з питань фінансової політики і банківської діяльності.
StockWorld.com.ua: Чи знайомі Ви з усіма доказами – як ЗА, так і ПРОТИ прийняття законопроекту?
Михайло Довбенко: Враховуючи комплексність змін, що пропонуються, я приділив достатньо уваги всебічному аналізу запропонованих норм, як первинних, так і тих, що виникли в процесі доопрацювання проекту. Окрім обговорень на засіданнях нашого Комітету, я мав можливість окремо поспілкуватись як з представниками НКЦПФР, так і з учасниками ринку. Окрім цього, враховуючи те, що мною було подано правки до другого читання, мої помічники приймали активну участь в діяльності робочої групи, яка готувала доопрацьований проект. Тому – так, в мене достатньо інформації стосовно аргументів ЗА та ПРОТИ законопроекту.
SW: Як Ви думаєте, чому представники ринку виступають проти новацій, передбачених документом, і чому Комісія його підтримує?
МД: Перш за все, мені б хотілося б зауважити, що представники ринку не виступали (наскільки мені це відомо) проти прийняття всього законопроекту – більшою мірою їх турбують лише деякі, відносно не чисельні, норми, зокрема щодо розширення повноважень регулятора (що є природнім для будь-якого бізнесу). Що стосується Комісії, я цілком згоден з позицією пана Хромаєва щодо необхідності оновлення інфраструктури фондового та суміжних ринків і розвитку похідних фінансових інструментів, в тому числі з огляду на необхідність приведення регулювання у відповідність з європейським досвідом.
SW: Як буде голосувати за законопроект Ваша фракція? А Ви особисто?
МД: Рішення щодо позиції фракції щодо законопроектів приймається на засіданні фракції, якого по даному законопроекту ще не було, відповідно офіційної позиції поки не сформовано. Що стосується моєї власної позиції по голосуванню – в цілому я повністю підтримую необхідність оновлення профільного законодавства, але в даному випадку мене турбує намагання в одному проекті закону охопити не охоплюване, бо так званий «проект про деривативи» (як його умовно називали) наразі стосується дуже багатьох питань поза первинно декларованою метою.
Одним з таких питань є підвищення інституціональної спроможності Комісії, яке, на мій погляд, повинно розглядатися окремо від змін інфраструктури ринку та інструментів – за аналогією з подібними змінами щодо Національного банку, які ми розглядали та прийняли (після ґрунтовної дискусії та доопрацювання норм) в 2015 році. Окрім цього, як депутату, мені також важливий висновок Головного юридичного управління парламенту, в яку висловлено досить значна кількість зауважень до поточної редакції законопроекту. Якщо з проекту будуть виключені найбільш суперечливі правки, то буду голосувати «за», якщо ні – буду підтримувати направлення на повторне друге читання на доопрацювання та узгодження.
Резюмуючи, я підтримую прийняття 95 % норм проекту, які не викликають запитань ні у кого, але ті 5 % спірних моментів, що залишаються, треба продискутувати окремо, задля знаходження компромісу між інтересами держави (з урахуванням вимог Меморандуму про співробітництво з МВФ, який планується підписати найближчим часом), учасників ринку та споживачів послуг ринку.
Всього компаній-членів | 283 | на 08.10.24 |
Кількість КУА | 278 | на 08.10.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 08.10.24 |
Кількість ІСІ | 1815 | на 08.10.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 08.10.24 |
Кількість СК* | 1 | на 31.07.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 648 280 | на 31.07.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 112 | на 31.07.24 |