Член ради директорів AGAMA communications: «В Україну можна інвестувати»

10 березня 2015
Сергій Мишко, Forbes, 09.03.2015

http://forbes.ua/ua/business/1389864-chlen-radi-direktoriv-agama-communications-v-ukrayinu-mozhna-investuvati

Рік Міленталь, засновник цифрового маркетингового агентства Engauge, вважає, що треба лише зуміти пережити політичну нестабільність, і тоді найстійкіші неминуче отримають свої дивіденди

Міленталь – інвестор і міжнародний експерт зі створення маркетингових компаній, які охоплюють роздрібні та цифрові медіаіндустрії. 2013 року четвертий за величиною світовий холдинг Publicis Groupе придбав його бізнес, за різними оцінками, за $60–70 млн.

Сьогодні Міленталь є співзасновником і головою The Shipyard, компанії із залучення клієнтів, а також співзасновником та генеральним директором Loyalty Commerce – відомого гравця на ринку взаємодії e-commerce та покупців. Через NCT Ventures він є інвестором у DoMedia – платформи для прямої медіазакупівлі зовнішньої реклами.

Тепер підприємець долучився до команди AGAMA communications (є частиною комунікаційного холдингу Atlantic Group), оскільки бачить потенціал для українського бізнесу. Міленталь має великий досвід та особисті кейси створення успішного бізнесу під час рецесії. Він працював не тільки на ринку США, а й також Китаю та інших країн.

– Чому ви вважаєте, що в нинішній непростий час можна залучати інвестиції в український бізнес?

– З моменту здобуття Україною незалежності її маркетингові та рекламні компанії активно зростають. Нині загальний стан речей штучний через політику. Звичайно, ми не знаємо, коли все вирішиться. Деякий ризик, безперечно, є, але ж будь-які інвестиції так чи інакше пов'язані з ризиком. Гадаю, зрештою ситуація владнається, і Україна стане одним із ринків у світі, які швидко зростають. Виграє той, хто буде в змозі пережити політичну нестабільність.

– Посилення недовіри до банківського сектору в Україні не стане серйозною перешкодою на шляху розвитку електронної комерції?

– Частково схожа ситуація була в Китаї. Свого часу там сегмент e-commerce повільно розвивався через побоювання щодо безпеки кредитних карт в онлайні. Тепер, як ви знаєте, найприбутковіший e-commerce у світі – якраз у Китаї. Згадаймо хоча б Alibaba.

Точно так само і тут: поки що політична ситуація негативно впливає на ринок, але врешті-решт e-commerce розростеться до величезних масштабів. Об'єктивних причин для мого оптимізму достатньо. Це передусім великий відсоток освічених людей і високий рівень грамотності населення.

– Alibaba на сьогодні – великий бізнес. А от підприємцям-початківцям є сенс намагатися розвивати свої проекти в умовах падаючого ринку чи краще перечекати важкі часи на розвинених ринках?

– Нужда – мати всіх винаходів. Це якраз той час, коли молодь може завдяки інноваційним ідеям захопити уяву громадськості. Якщо тут немає ринку, отже, ми живемо у час великих інновацій. Поки не залагоджено політичний конфлікт, великі інвестиційні компанії не вкладатимуть гроші в Україну, що дає шанс підприємцям-початківцям.

Сьогодні Польща – центр Східної Європи, який успішно розвивається, і немає причин думати, що в майбутньому Київ, одне з найбільших міст Європи, не повторить шляху свого сусіда.

– У чому відмінність ринку реклами, який розвивається в Україні, від Сполучених Штатів, де ви працювали?

– В Україні досі ще не повністю задіяні цифрові ресурси та Інтернет, і в цьому якраз спостерігається відставання від США. Тут більшість рекламодавців надто сильно залучена в телебачення.

– Нині, хочемо ми того чи ні, у нашому житті дуже багато політики. Можливо, у зв'язку з цим комунікаційним компаніям є сенс переорієнтуватися на політичні проекти?

– Так, гадаю, в Україні протягом найближчих 5–10 років політика стане великим прибутковим бізнесом.

– Швидке впровадження 3G-зв'язку в нашій країні зможе дати додатковий імпульс для розвитку e-commerce?

– Так, ми знаємо, як це працює в інших країнах, і є формула успіху, яку можна сміливо запозичувати в США, Китаю, Західної Європи. Ринок мобільних технологій розвивається, і в найближчі 10 років не зупиниться. Інвестувати в нього навіть менш ризиковано, ніж в e-commerce. Не потрібно винаходити велосипед.

– Багато хто вважає, що український ринок відстає від американського на декілька років. Достатньо подивитися на проекти, які вистрілили в Америці, і просто починати їх клонувати в нас із розрахунком на успіх через кілька років. Ця стратегія правильна? Вона може працювати?

– На мій погляд, це все ж не так. Український ринок, як і будь-який інший, унікальний.

Перелітаючи із США, я зупинився в Ізраїлі. Це країна, яка здобула незалежність 50–60 років тому, ми всі в курсі їхніх суперечностей зі своїми сусідами. Усі молоді люди – у військовій формі. І там дедалі більше молоді пов'язує своє життя зі збройними силами. Вони повинні діяти, щоб вижити. Мені здається, що в Україні спостерігатиметься щось подібне.

– Наостанок запитання про продаж вашого бізнесу. Навіщо ви пішли на угоду з Publicis Groupе?

– Заради грошей. (Сміється.) Але якщо ви щось будуєте, чимось пишаєтеся, не можна робити ставку на продаж. Ніколи не можна допускати цього в культурі бізнесу. По-перше, ваші люди це знатимуть і не відчуватимуть майбутнього, вони думатимуть, що все робиться тільки заради грошей. Потрібно будувати те, чим можна буде пишатися. Одного прекрасного дня через ситуацію на ринку чи брак ресурсів це можна буде продати.

Основні цифри
Всього компаній-членів283на 04.10.24
Кількість КУА278на 04.10.24
Кількість адміністраторів НПФ16на 04.10.24
Кількість ІСІ1815на 04.10.24
Кількість НПФ*53на 04.10.24
Кількість СК*1на 31.07.24
Активи в управлінні КУА, млн грн648 280на 31.07.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн3 112на 31.07.24