6 українських стартапів, які їдуть на Web Summit-2014 до Ірландії

05 листопада 2014
Сергій Мишко, Forbes, 03.11.2014

http://forbes.ua/ua/business/1381414-6-ukrayinskih-startapiv-yaki-yidut-na-web-summit-2014-do-irlandiyi

Команди під жовто-блакитним прапором позмагаються в Дубліні за увагу венчурних фондів та бізнес-ангелів. В Україну привезуть якщо не інвестиції, то найкращий зарубіжний досвід

З 4 по 6 листопада в Дубліні (Ірландія) пройде Web Summit − щорічний захід, метою якого є організувати зустріч стартаперів з усього світу з потенційними інвесторами. Зокрема, його відвідують представники великих американських венчурних фондів: Google Ventures, Maven Ventures, Sequoia Capital та інші.

Ірландія вже встигла завоювати славу головного технологічного кластера Європи. Зменшення податків сприяло тому, що тепер тут можна знайти офіси багатьох відомих IT-компаній − Facebook, Google, Intel. Остання навіть розмістила на території цієї невеликої держави на кордоні з Великобританією завод із виробництва процесорів.

Web Summit на кілька років вперед визначає важливі технологічні тренди: тут отримували «путівку в життя» такі проекти, як NEST, Uber, Vine. З моменту його проведення у 2013 році 10 найкращих стартапів зібрали $234 млн. В рамках саміту зазвичай проводиться декілька пітч-змагань, у тому числі між командами на seed-стадії.

Forbes представляє шість українських команд, які пройшли відбір для участі в Web Summit-2014, де вони презентують власні проекти і посперечаються за право отримати призові місця на пітчах.


Clickky

Засновником мобільної рекламної платформи Clickky виступає Вадим Роговський. Clickky замість звичної моделі CPI (Cost Per Install) пропонує скористатися CPE (Cost Per Engagement) з акцентом на залученні лояльних користувачів додатків. Рекламодавець сам може вибирати межу своєї участі, наприклад, платити за першу покупку всередині програми, заповнення свого профілю, бронювання квитка чи номера в готелі тощо.

Окрім того Роговський є засновником стартап-інкубатора WannaBiz і разом із партнером працює над створенням нового венчурного seed-фонду Smart Ventures. Він розрахований на seed-інвестиції ($50 000 − $500 000) в інтернет-компанії в Україні та Росії. Запланований розмір фонду − $10-20 млн. Роговський розраховує закривати характерний для нашої країни пробіл між pre-seed і раундом А, в якому вмирають багато перспективних стартапів.


izzly

Заснований Артемом Норбою та Анатолієм Степанюком сервіс є смарт-альтернативою порталам нерухомості за рахунок використання технологій розпізнавання мови. Норба раніше довго працював аналітиком в одному з провідних українських digital-агентств, а його партнер Степанюк займався ядерною фізикою в Інституті ядерних досліджень. Партнери вчасно помітили, що люди все частіше стали звертатися до голосових асистентів, таких як Siri або Cortana, для вирішення повсякденних завдань. За схожим принципом працюють логістичні та репетиторські сервіси, напрямок нерухомості виявився вільним.

izzly абсолютно не схожий на портали нерухомості. У той час як вони використовують рекламу для монетизації трафіку, izzly заробляє 20% від закритої угоди агента. Задля зручності користувачів реклами немає. Брокери й агенти з нерухомості − основні учасники аукціону, який лежить в основі алгоритму izzly. Однак проект стартує на території США. Там великий обсяг споживачів (98 млн користувачів щомісяця в сегменті Real Estate), і взагалі англійська мова − фактично найпоширеніша в світі. За оцінками засновників, тільки в США проект зможе приносити $220 млн на рік.

У перспективі izzly повинен «вивчити» ще 27 мов, це дозволить освоювати ринки Європи та Азії.


MacPaw

Компанія MacPaw, можливо, не дуже добре відома в масштабах України, однак її продуктами нерідко користуються власники комп'ютерів Apple у всьому світі. База користувачів налічує мільйони осіб, у тому числі компанії на зразок Facebook. Утиліта CleanMyMac дозволяє чистити систему Mac OS X, за це задоволення рядові споживачі мають викласти 30 євро.


Publicfast

Платформа Publicfast працює всього кілька місяців і пропонує брендам співпрацювати зі знаменитими людьми. Замовник може вибрати соціальну мережу, в якій відомі Інтернет-користувачі будуть робити пости, вибрати категорію інтересів, стать, вік, регіон тощо, після чого система запропонує на вибір лідерів думок. За результатами кампанії надається детальна аналітика.

Плата за публікацію від бренду вважається не підкупом, а винагородою за лояльність. За словами генерального директора сервісу Віталія Мальця, основна відмінність української платформи від західних конкурентів − робота на ринку СНД і в мережі «ВКонтакте».


Ringostat

Цей Інтернет-сервіс дозволяє відстежувати телефонні дзвінки з сайтів і надавати клієнтам послуги віртуальної АТС. Ringostat не просто надає статистику, на які номери на сайті телефонували і скільки разів, але і які розділи відвідували ці користувачі, яким чином вони проводили час на веб-ресурсі. Більше того, віртуальна АТС дозволяє приймати дзвінки безпосередньо з браузера. Передбачено інтеграцію з Google Analytics.


Settle

Сервіс мобільних платежів Settle стартував в еспресо-барі «Чашка» на початку серпня. Його основний заробіток − транзакційна комісія, яку оплачує мерчант (заклад). Для користувачів сервіс абсолютно безкоштовний. За словами засновника Станіслава Матвієнка, результати роботи в першому закладі перевершили планові в кілька разів. За неповний місяць роботи обіг по мобільних платежах перевищив 20 000 гривень.

У планах − розвиток програми лояльності для користувачів у мобільному додатку Settle. Заклади зможуть самостійно налаштовувати лояльність для своїх гостей, надаючи їм різні рівні знижок і бонусів.

Основні цифри
Всього компаній-членів283на 03.10.24
Кількість КУА278на 03.10.24
Кількість адміністраторів НПФ16на 03.10.24
Кількість ІСІ1815на 03.10.24
Кількість НПФ*53на 03.10.24
Кількість СК*1на 31.07.24
Активи в управлінні КУА, млн грн648 280на 31.07.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн3 112на 31.07.24