Новини УАІБ
НКЦПФР оприлюднила проекти змін до положень
про порядок припинення ПІФ та КІФ
НКЦПФР оприлюднила проект рішення «Про затвердження Змін до Положення про порядок припинення пайового інвестиційного фонду». Як зазначається у пояснювальній записці до документа, він встановлює граничний строк розрахунків з учасниками Фонду, в тому числі здійснення депонування коштів на користь учасників Фонду, які не подали заявки на викуп належних їм акцій Фонду, або які подали зазначені заявки та не звернулися для отримання розрахунку, та який не повинен перевищувати одного календарного року з дати прийняття рішення про ліквідацію Фонду.
З метою оптимізації процедури ліквідації Фонду проектом регуляторного акта знято обмеження щодо строків виконання кожного з етапів ліквідації, а також надано можливість одночасного (паралельного) виконання деяких етапів ліквідації Фонду, зокрема прийняття, опрацювання заявок на отримання розрахунків від учасників Фонду, забезпечення реалізації активів Фонду та здійснення оплати витрат за зобов’язаннями Фонду, що виникли в процесі його ліквідації тощо.
Для захисту прав та законних інтересів інвесторів Фонду, документом передбачено подання, в разі зменшення загальної вартості чистих активів Фонду понад 10 відсотків (за період від дати прийняття рішення про ліквідацію Фонду до дати початку розрахунків з його учасниками), інформаційної довідки, яка містить аналіз причин такого зменшення.
Крім того, значно скорочено перелік документів, що подаються для скасування реєстрації випуску (випусків) інвестиційних сертифікатів Фонду, проспекту (проспектів) емісії інвестиційних сертифікатів Фонду та анулювання свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) інвестиційних сертифікатів Фонду у разі його ліквідації.
Також проектом регуляторного акта виключено норму щодо скасування рішення про ліквідацію Фонду та здійснено деякі редакційні правки.
Поряд із цим, НКЦПФР оприлюднила проект рішення «Про затвердження Змін до Положення про порядок припинення корпоративного інвестиційного фонду». Згідно з інформацією, наведеною в пояснювальній записці до проекту, він узгоджує окремі норми, зокрема, щодо документального забезпечення дотримання норм закону щодо заборони розміщення та обігу акцій Фонду з моменту прийняття рішення про його ліквідацію, а також щодо строків оформлення протоколу загальних зборів, та як наслідок строків подання його до Комісії та Центрального депозитарію.
Проект регуляторного акта встановлює граничний строк розрахунків з учасниками Фонду, в тому числі здійснення депонування коштів на користь учасників Фонду, які не подали заявки на викуп належних їм акцій Фонду, або які подали зазначені заявки та не звернулися для отримання розрахунку, та який не повинен перевищувати одного календарного року з дати прийняття рішення про ліквідацію Фонду.
З метою оптимізації процедури ліквідації корпоративного фонду проектом регуляторного акта знято обмеження щодо строків виконання кожного з етапів ліквідації, а також надано можливість одночасного (паралельного) виконання деяких етапів ліквідації Фонду, зокрема прийняття, опрацювання заявок на отримання розрахунків від учасників Фонду, забезпечення реалізації активів Фонду та здійснення оплати витрат за зобов’язаннями Фонду, що виникли в процесі його ліквідації тощо.
Для захисту прав та законних інтересів інвесторів Фонду, проектом регуляторного акта передбачено подання, в разі зменшення загальної вартості чистих активів Фонду понад 10 відсотків (за період від дати прийняття рішення про ліквідацію Фонду до дати початку розрахунків з його учасниками), інформаційної довідки, яка містить аналіз причин такого зменшення.
Крім того, проектом регуляторного акта значно скорочено перелік документів, що подаються для скасування реєстрації випуску (випусків) акцій Фонду, проспекту (проспектів) емісії акцій Фонду та анулювання свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) акцій Фонду у разі його ліквідації.
Також цим проектом, як і у попередньому документі, виключено норму щодо скасування рішення про ліквідацію Фонду та здійснено деякі редакційні правки.
*****
Правління НБУ затвердило Інструкцію з бухгалтерського обліку операцій з цінними паперами та фінансовими інвестиціями в банках України
Відповідно до вимог міжнародних стандартів фінансової звітності Національний банк вдосконалює нормативно-правову базу, інформує прес-служба НБУ. Зокрема, у червні Правління Нацбанку прийняло ряд відповідних постанов. Серед них, постанова №400 від 22 червня 2015 року «Про затвердження Інструкції з бухгалтерського обліку операцій з цінними паперами та фінансовими інвестиціями в банках України».
Документ розроблено з метою забезпечення відображення в бухгалтерському обліку операцій з цінними паперами та фінансовими інвестиціями в банках України відповідно до принципів Міжнародних стандартів фінансової звітності».
При цьому передбачається, що правила бухгалтерського обліку операцій з цінними паперами та фінансовими інструментами в банках зміняться з 1 грудня 2015 року.
*****
Мінекономрозвитку оприлюднило законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про інвестиційну діяльність» (щодо державних інвестиційних проектів)
Міністерство економічного розвитку і торгівлі оприлюднило проект закону «Про внесення змін до Закону України «Про інвестиційну діяльність» (щодо державних інвестиційних проектів). Як зазначається у пояснювальній записці до документа, його розроблено з метою приведення у відповідність положень закону «Про інвестиційну діяльність» із законом «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державних інвестиційних проектів», а також удосконалення проведення оцінки, відбору і моніторингу інвестиційних проектів, для реалізації яких може бути надана державна підтримка.
Законопроектом, зокрема, передбачається:
- розмежування таких понять, як «державне інвестування» та «державна підтримка»;
- децентралізація прийняття рішень щодо інвестування шляхом введення понять «державне інвестування» та «місцеве інвестування»;
- спрощення процедури отримання державної підтримки для реалізації інвестиційних проектів шляхом зміни ролі Державного реєстру інвестиційних проектів з дозвільної на інформативну;
- внесення проектів, яким надано державну підтримку, та державних інвестиційних проектів до Державного реєстру інвестиційних проектів з метою ведення моніторингу їх реалізації.
Прийняття зазначеного закону дозволить спростити механізм оцінки, відбору і надання державної підтримки для реалізації інвестиційних проектів, забезпечити гармонізацію з бюджетним законодавством процесу відбору державних інвестиційних проектів та моніторинг реалізації зазначених інвестиційних проектів.
*****
Загальний обсяг торгів на біржовому ринку цінних
паперів України у червні 2015 року склав 22,8 млрд. грн.
За інформацією НКЦПФР, загальний обсяг торгів на організованому фондовому ринку України у червні поточного року склав 22,82 млрд. грн., що виявилося у 1,6 раза менше показника червня 2014 року (36,6 млрд. грн.).
Серед фінансових інструментів лідерами за обсягами торгів у червні стали облігації внутрішньої державної позики. З ними було укладено угод на загальну суму 20,55 млрд. грн. Обсяг угод з деривативами становив 0,98 млрд. грн., з корпоративними облігаціями - 0,76 млрд. грн., з акціями - 0,48 млрд. грн., з опціонними сертифікатами - 32,95 млн. грн., з інвестиційними сертифікатами - 25,7 млн. грн., з муніципальними облігаціями - 0,49 млн. грн.
*****
У червні 2015 року на ФБ «Перспектива» було укладено
4,66 тис. договорів на суму 20,15 млрд. грн.
У червні 2015 року на ФБ «Перспектива» було укладено 4,66 тис. договорів на суму 20,15 млрд. грн. Обсяг торгів ОВДП становив 19,71 млрд. грн., деривативами - 0,37 млрд. грн., опціонними сертифікатами - 32,95 млн. грн., акціями - 15,42 млн. грн., інвестиційними сертифікатами - 9,32 млн. грн., корпоративними облігаціями - 5,39 млн. грн., муніципальними облігаціями - 0,49 млн. грн.
Базовий індекс українських акцій UA-EI, що розраховується ФБ «Перспектива», за місяць знизився на 0,02% з 798,5 до 798,33 пункту, а з початку року - на з 8,03% з 868,04 до 798,33 пункту.
За станом на кінець червня 2015 року кількість цінних паперів та інших фінансових інструментів у Біржовому списку ФБ «Перспектива» дорівнювала 617. З них, 204 цінних папери перебувало у першому рівні лістингу, 56 - у другому рівні лістингу та 357 - у списку позалістингових цінних паперів. При цьому структура біржового списку Біржі була такою: 242 акції; 204 ОВДП; 34 інвестиційні сертифікати; 101 корпоративна облігація; 3 муніципальні облігації; 2 іпотечні облігації; 8 опціонних сертифікатів; 15 ф’ючерсних контрактів; 8 депозитних сертифікатів НБУ.
*****
У червні 2015 року Індекс ПФТС зріс на 0,86%
У червні 2015 року загальна кількість угод на Фондовій Біржі ПФТС становила 2,91 тис., а їх обсяг - 1,45 млрд. грн. Обсяг угод з ОВДП склав 0,83 млрд. грн., з корпоративними облігаціями - 0,57 млрд. грн., з акціями - 53,07 млн. грн., з інвестиційними сертифікатами - 0,8 млн. грн.
Індекс ПФТС протягом червня зріс на 0,86% з 347,86 до 350,84 пункту, а з початку року - знизився на 9,3% з 386,92 до 350,84 пункту.
За станом на кінець червня 2015 року у Біржовому списку ПФТС перебувало 1 548 цінних паперів, з них, 783 акції, 286 корпоративних облігацій, 267 ОВДП, 173 цінні папери ІСІ, 5 муніципальних облігацій, 31 депозитний сертифікат НБУ та 3 ОЗДП. До першого рівня лістингу було включено 267 цінних папери, до другого - 178, а до списку позалістингових цінних паперів - 1 105.
*****
Індекс українських акцій у червні 2015 року зріс на 1,48%
Згідно з даними «Української біржі» у червні 2015 року на ній було укладено 22,94 тис. угод на загальну суму 0,58 млрд. грн. При цьому обсяг угод з цінними паперами становив 0,34 млрд. грн., а їхня кількість - 16,34 тис. На строковому ринку «Української біржі» у червні зафіксовано 4,86 тис. угод на загальну суму 0,23 млрд. грн.
Індекс українських акцій протягом місяця зріс на 1,48% з 1 011,22 до 1 026,16 пункту, а з початку року - знизився на 0,7% з 1 033,3 до 1 026,16 пункту.
*****
Нацкомфінпослуг оприлюднила дані щодо діяльності
небанківських фінустанов у І кварталі 2015 року
Нацкомфінпослуг оприлюднила дані щодо діяльності небанківських фінустанов у І кварталі 2015 року. Так, згідно них, кількість страхових компаній в Україні за І квартал поточного року збільшилася з 382 до 385. Натомість, загальний обсяг їхніх активів зменшився на 9,7% з 70,26 млрд. грн. до 63,45 млрд. грн.
Обсяг сплачених статутних капіталів страхових компаній, за станом на початок квітня 2015 р., дорівнював 14,4 млрд. грн., а обсяг сформованих страхових резервів – 16,58 млрд. грн. Обсяг валових страхових премій, отриманих з усіх видів страхування, становив 6,09 млрд. грн. При цьому сума чистих страхових премій складала майже 5 млрд. грн. Обсяг валових страхових виплат дорівнював 1,56 млрд. грн., а чистих страхових виплат – 1,54 млрд. грн.
Кількість кредитних установ (кредитних спілок, інших кредитних установ, юридичних осіб публічного права), інформація про які міститься в Державному реєстрі фінансових установ, протягом минулого року збільшилася з 711 до 712.
Кількість кредитних спілок залишилася такою самою як і на початку року – 589, натомість кількість їхніх членів за січень-березень 2015 р. збільшилася до 0,83 млн. осіб. Загальний обсяг активів КС зменшився на 5,5% з 2,34 млрд. грн. до 2,21 млрд. грн. Крім того, погіршилися й усі інші основні показники їх діяльності. Зокрема, обсяг залучених депозитів - зменшився до 0,97 млрд. грн., обсяг виданих кредитів – до 1,97 млрд. грн., а обсяг сукупного капіталу КС - до 0,97 млрд. грн.
Кількість інших кредитних установ протягом звітного періоду збільшилася з 92 до 93. При цьому загальний обсяг їхніх активів зріс на 1,3% з 12,66 млрд. грн. до 12,83 млрд. грн. Сукупний капітал цих установ на початку квітня 2015 року становив 2,27 млрд. грн., а обсяг виданих кредитів – 5,51 млрд. грн.
Кількість юридичних осіб публічного права за І квартал 2015 р. не змінилася і дорівнювала 30. Загальний обсяг їхніх активів збільшився майже на 2% з 7,11 млрд. грн. до 7,25 млрд. грн. Сукупний капітал юридичних осіб публічного права на звітну дату складав 1,52 млрд. грн., а обсяг виданих кредитів - 2,66 млрд. грн.
Розвиток ломбардів характеризувався такими показниками. За І квартал кількість цих установ збільшилася з 477 до 478. Обсяг їхніх активів збільшився на 12,3% з 1,71 млрд. грн. до 1,92 млрд. грн. На початку квітня поточного року власний капітал ломбардів дорівнював 1 млрд. грн., а сума фінансових кредитів, виданих ломбардами за січень-березень, становила 3,06 млрд. грн.
Кількість фінансових компаній за зазначений період збільшилася майже на 10% з 415 до 456. Обсяг фінансових послуг, наданих цими компаніями, за станом на початок квітня, склав 12,94 млрд. грн.
Кількість лізингодавців за І квартал 2015 року зменшилася з 267 до 266, а вартість договорів фінансового лізингу на звітну дату дорівнювала 34,17 млрд. грн.
*****
За минулий тиждень Індекс ПФТС знизився на 1,03 пункту,
а Індекс українських акцій - на 9,514 пункту
Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 03.07.2015 р.
Обсяг торгів - 26 309 410,44 грн.
Індекс ПФТС - 350,35
Індекс українських акцій та обсяги торгів на «Українській біржі»
за 03.07.2015
Обсяг торгів - 15 986 384 грн.
Індекс українських акцій - 1 015,48
*****
Доходи Державного бюджету України в січні-травні 2015 року
зросли на 36% порівняно з відповідним періодом 2014 року
Як зазначається у новому Макроекономічному та монетарному огляді Національного банку, у січні-травні 2015 року ситуація з виконанням Державного бюджету залишалася задовільною, проте зменшення впливу девальваційних ефектів та сповільнення інфляційних процесів призвели до уповільнення зростання податкових надходжень, хоча вони все одно залишаються високими.
Додатне сальдо в січні-травні зменшилося до 5,6 млрд. грн. Безпосередньо в травні сформувався дефіцит унаслідок зменшення темпів зростання доходів (до 40,5% у річному вимірі з 55,7% у квітні 2015 року) із паралельним пришвидшенням зростання видатків (до 30% у річному вимірі з 29,2% у квітні).
Доходи Державного бюджету в січні-травні 2015 року зросли на 36% порівняно з відповідним періодом 2014 року. Високі річні темпи зростання податкових надходжень (43%) забезпечують насамперед податок та збір на доходи фізичних осіб і податки на міжнародну торгівлю. Зростання неподаткових надходжень прискорилося до 16,5% за рахунок чергового перерахування Національним банком частини свого прибутку за минулий рік (20,1 млрд. грн.) та надходжень від продажу ліцензій 3G (8.8 млрд. грн.).
Видатки Державного бюджету зросли на 22.5% у січні-травні 2015 року порівняно з відповідним періодом минулого року насамперед за рахунок суттєвого їх збільшення у квітні та травні. Водночас видатки загального фонду Державного бюджету залишаються нижче планових показників.
Уряд продовжує здійснювати залучення, незважаючи на кумулятивний профіцит державного бюджету передусім на квазіфіскальні потреби. У січні-травні 2015 року зовнішні запозичення становили 89,1 млрд. грн., а внутрішні - 47.3 млрд. грн. Випуск ОВДП здійснювався головним чином для підтримки НАК «Нафтогаз України», банків та ФГВФО. Травневий дефіцит профінансовано за рахунок зовнішніх запозичень (21,3 млрд. грн. - ОЗДП під гарантії США), які також зумовили зростання коштів на рахунках Кабінету Міністрів.
*****
У І кварталі 2015 року реальні доходи населення України зменшилися на 23,5%
У І кварталі 2015 року порівняно з відповідним періодом попереднього року номінальні доходи населення зросли на 6,2%, повідомляє Державна служба статистики. При цьому наявний дохід, який може бути використаний населенням на придбання товарів та послуг, збільшився на 4,2%, а реальний наявний, визначений з урахуванням цінового фактору, зменшився на 23,5%.
Наявний дохід у розрахунку на одну особу за І квартал 2015 року становив 6297,6 грн., що виявилося на 276,4 грн. більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
Витрати населення у І кварталі 2015 року порівняно з аналогічним періодом попереднього року збільшились на 12,4%. Приріст заощаджень становив 2104 млн. грн.
Випуск підготовлено за повідомленнями Інтернет-ресурсів та власною інформацією
Всього компаній-членів | 284 | на 24.11.24 |
Кількість КУА | 278 | на 24.11.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 24.11.24 |
Кількість ІСІ | 1819 | на 24.11.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 24.11.24 |
Кількість СК* | 1 | на 30.09.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 660 220 | на 30.09.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 087 | на 30.09.24 |