УАІБ пропонує зафіксувати розмір держмита за реєстрацію випуску цінних паперів і похідних (деривативів)

12 вересня 2013

Проаналізувавши проект Закону України «Про державне мито», оприлюднений на сайті Міністерства доходів і зборів України 06.09.2013 року, Українська асоціація інвестиційного бізнесу пропонує уніфікувати підходи до розрахунку держмита за реєстрацію випуску цінних паперів та похідних (деривативів) та зафіксувати його розмір.

Відповідні пропозиції УАІБ надіслала до Кабінету Міністрів України, Міністерства доходів і зборів та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Експерти Асоціації вважають, що запровадження різних підходів до визначення вартості однотипної послуги уповноваженого державного органу, суперечить сутності поняття «державне мито» та обсягу робіт державного органу на надання відповідної послуги.

Встановлення різного розміру державного мита за реєстрацію випуску цінних паперів у залежності від типу їх розміщення (0,1 відсотка номінальної вартості випуску цінних паперів у разі їх публічного розміщення та 0,2 відсотки – у разі приватного розміщення) не є економічно обґрунтованими, оскільки реєстраційні дії, які проводить уповноважений орган при реєстрації випуску цінних паперів, їх обсяг, якість та витрати уповноваженого органу на здійснення реєстраційних дій не залежать від способу розміщення цінних паперів.

Такий підхід ніяким чином не стимулюватиме емітентів здійснювати публічні розміщення, оскільки ставка державного мита не тільки не зменшується у порівнянні з діючою, а збільшується внаслідок зняття верхньої межі цього платежу. Окрім того, величина номінальної вартості випуску цінних паперів, заявленої для реєстрації, не є фактичною сумою залучених фінансових ресурсів, а лише вірогідно очікуваною. Таким чином, запропонований законопроектом механізм застосування державного мита за реєстрацію випуску цінних паперів фактично перетворює «державне мито» в інший податок на кшталт «податку на вірогідність», що суперечить принципам оподаткування взагалі.

В той же час, для реєстрації випуску іншого виду фінансових інструментів - деривативів проектом Закону пропонується зовсім інший підхід: встановлення фіксованого розміру мита, а саме 75 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

На думку УАІБ, механізм встановлення розміру мита, запропонований для деривативів, є більш відповідним визначенню поняття «державне мито», оскільки обсяг робіт уповноваженого органу не залежить від заявленої номінальної вартості випуску цінних паперів і є умовно-постійним.

Основні цифри
Всього компаній-членів284на 03.07.24
Кількість КУА279на 03.07.24
Кількість адміністраторів НПФ17на 03.07.24
Кількість ІСІ1791на 03.07.24
Кількість НПФ*53на 03.07.24
Кількість СК*1на 30.04.24
Активи в управлінні КУА, млн грн626 224на 30.04.24
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн2 948на 30.04.24