Держфінмоніторинг про виконання вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу на період воєнного часу
11 березня 2022 року Державна служба фінансового моніторингу на своїй сторінці у Фейсбук розмістила інформацію щодо виконання вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу на період воєнного часу.
У зв'язку з військовою агресією російської федерації проти України, підпунктом 1 пункту 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 03.03.2022 № 2115 - ІХ (далі - Закон № 2115) встановлено, що фізичні особи, фізичні особи - підприємці, юридичні особи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи.
Також, підпунктом 3 пункту 1 Закону № 2115 передбачено, що особи, які не мають фізичної можливості протягом строку, визначеного цим Законом, подати звітність чи документи, зазначені у підпункті 1 цього пункту, у зв’язку з безпосередніми наслідками їх участі у бойових діях, звільняються від адміністративної та/або кримінальної відповідальності та подають звітність чи документи протягом одного місяця з дня закінчення наслідків, які унеможливлювали їх подання.
У зв’язку з цим, суб’єкти первинного фінансового моніторингу зобов’язані подавати інформацію про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі - Базовий Закон) не пізніше трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни.
Разом з цим, з урахуванням об’єктивної та фізичної можливості, та з метою належного управління ризиками легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення, Закон № 2115 не обмежує суб’єктів первинного фінансового моніторингу, в праві застосування інших вимог Базового Закону, зокрема в частині:
належної організації та проведення первинного фінансового моніторингу;
здійснення заходів належної перевірки;
застосування ризик-орієнтованого підходу;
виявлення підозрілих фінансових операцій тощо.
Крім цього, в цілях виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, зокрема осіб, що причетні до збройної агресії російської федерації до України, рекомендовано використання списків таких осіб, розміщених на:
сайті Європейської комісії: https://eur-lex.europa.eu/eli/dec/2014/145(1)/;
сайті Міністерства фінансів США (список OFAC): https://home.treasury.gov/.../financial.../faqs/topic/6626;
сайті РНБОУ: https://www.rnbo.gov.ua/ua/Ukazy/, https://sanctions-t.rnbo.gov.ua/;
Сайті «Окупант», інформаційному ресурсі Апарату РНБО України: https://invaders-rf.com/;
офіційних сайтах державних органів іноземних країн, з переліками підсанкційних осіб тощо.
Війна росії проти України – це виклик усьому цивілізовану світу, тому ми мусимо реагувати на нього спільно. Варто вживати усіх наявних можливостей та ресурсів, аби змусити агресора дорого заплатити за свої військові злочини.
Держфінмоніторинг розраховує на конструктивну реакцію та підтримку приватного фінансового та нефінансового секторів в неймовірно складних умовах злочинного нападу країни агресора на незалежну державу в самому серці Європи!
Всього компаній-членів | 284 | на 16.11.24 |
Кількість КУА | 278 | на 16.11.24 |
Кількість адміністраторів НПФ | 16 | на 16.11.24 |
Кількість ІСІ | 1819 | на 16.11.24 |
Кількість НПФ* | 53 | на 16.11.24 |
Кількість СК* | 1 | на 31.08.24 |
Активи в управлінні КУА, млн грн | 659 602 | на 31.08.24 |
Активи НПФ в адмініструванні, млн грн | 3 173 | на 31.08.24 |